اخر الروايات

رواية ورد ومصطفي ( امتلكني حبها ) الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة محمد

رواية ورد ومصطفي ( امتلكني حبها ) الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة محمد




جابر لناصره : يعني تفتكري كدا هيوافق اطلق ورد؟
وفي نفس الوقت ورد كانت وقفه مصد.ومه قدام باب الاوضه وهي سمعه كلام جابر.. حست ان الدنيا بتلف بيها ومش عارفه تتحرك ولا حتي حسه بدمو.عها الي غلبتها ونزلت من الصد.مه..معقوله جابر كان بيضحك عليها وهيطلقها بس لي عمل كدا.. حاولت تتمالك اعصابها وتبطل عياط لكن مقدرتش: ل..ل.. لازم ا..مشي من هنا لازم امشي
ولسه هتحرك من مكانها سمعت صوت حاجه بتتكسر وصوت جابر بقا عالي: وانتي فكرا انك لما تيجي تقوليلي الكلام دا انا هوافق اطلق ورد اسمعي ي ناصره عشان نفضها سيره ورد من هي ورايح هي الكل في الكل اهنه يعني بقت ست البيت ومرات جابر رشوان.. وكلمه تانيه هسمعها في حق مراتي والله لتكوني برا البيت ده ولو قولت لبوي كلامك ده هيكون هو الي هيرميكي برا البيت .. ورد مبقتش بس مراتي ورد حبيبتي والي اخترتها تبقا ام عيالي ولو سمعت انك زعلتيها في يوم هطربق البيت علي دماغك سمعه
ورد اول ما سمعت كلمة حبيبتي ابتسمت وفرحت انه دافع عنها ووقف ناصره عند حدها مسحت دمو.عها لما قربو جاد وريم وشمس بيجرو ناحيتها
جاد: في اي ي ورد وجابر بيز.عق كدا لي
لسه هتتكلم قاطعها صوت جابر: اطلعي براااا
وبعد دقايق كانت طالعه ناصره من الاوضه واول ما شافت ورد بصتلها بغ.يظ ومشيت
جاد دخل لجابر بسرعه: في اي ي جابر
جابر كان متعصب اوي وتكلم بصوت عالي: امك جايه تقولي طلق مراتك واجوزك بتي
كلهم اتصد.مو ما عدا ورد لانها سمعت الكلام دا كانت بس باصه لجابر وسرحانه فيه وعلي وشها ابتسامه خفيفه
ريم بغ.ضب: ازاي تقولك كدا انا مية مره اقولها مستحيل يحصل الي هي عيزاه دا
وخرجت من الاوضه بسرعه وخرج وراها جاد وشمس خرجت بسرعه وراهم وراحت علي المطبخ
ورد جريت بسرعه اتجاه جابر وحضنته من ضهره وهي بتبكي: شكرا..شكرا ي جابر علي كلامك وانك دافعت عني تعرف انا كنت بخا.ف منك قد اي ولما اتجوزتك كنت مر.عوبه وخو.فت منك اكتر بس دلوقتي (جابر لف ليها وبقا وشه في وشها وحرك راسه بمعني كملي) دلوقتي مبقتش بطمن غير وانت جنبي حسه ان بقا ليا ضهر وسند يحميني ويقف قصاد اي حد عشان وكلامك مع الست ناصره اكدلي بكدا وكمان قولت ان انا.....
وسكتت بكسو.ف جابر ابتسم: انك حبيبتي
ورد بصتله ببتسامه وعيونها بتلمع من الفرحه: ايوا صراحه مكنتش متوقعه انك تقولها
جابر: لي بقا انتي وردتي ومراتي وحبيبتي
ورد اتكسفت وبصت في الارض جابر رفع وشها ليه: اي مفيش اي حاجه كدا بعد الكلام دا
ورد لسه هتتكلم جابر طبع قب.له طويله علي شفا.يفها وبعد بعد فتره وشالها
ورد شهقت: يالهوي نزلي ي جابر
جابر طلع من الاوضه: استني بس هقولك حاجه
ورد بستغراب: حاجه اي؟؟
جابر ابتسم وغمزلها: هتعرفي لما نطلع ي وردتي
ورد اتكسفت ودفنت وشها في رقبته وعلي وشها ابتسامه وخدودها الحمرا بسبب الكسوف
ريم دخلت اوضة ناصره بغ.ضب: انتي ازاي ي ماما تروحي تقولي لجابر الكلام دا
ناصره: وانا هاخد اذنك في الي هقوله ولا اي
ريم بصوت عالي: ايوا تاخدي اذني طلما الموضوع يخصني وانا قولتلك من قبل ما يتجوز ان جابر اخويا ودلوقتي مستحيل اوافق عليه حتي لو طلق ورد
ناصره: طول عمرك فقر
جاد بغ.ضب: ريم مش فقر ي ماما مينفعش تطلبي من جابر يطلق مراته ويتجوزها
ناصره بصوت عالي: وه انتو خلاص كبرتو وبقيتو تزعقولي كمان وانا الي خا.يفه علي مصلحتكم
ريم بصت لجاد: الظاهر اني غلط لما جيت انا راجعه القاهره دلوقتي
جاد: ترجعي فين دلوقتي(ريم سبته ومشيت من غير ما ترد عليه جاد بص لمامته بلو.م وخرج وراها)
جاد بصوت عالي: ريمممم ي ريمممم استنيييي
شمس طلعت من الطبخ لما سمعت جاد: في اي
جاد قرب منها بحز.ن: ريم عايزه ترجع القاهره دلوقتي
شمس بستغراب: ازاي يعني انتو بقالكم اسبوع بس (ومشيت اتجاه اوضة ريم)
وقفها جاد: هتعملي اي
شمس بصتله ببتسامه: هتكلم معاها مينفعش تمشي
جاد ابتسم ليها ومشيت شمس: رياااااااااام
ريم اتخضت: يخر.بيتك خضتيني اي الصوت دا
شمس بصت للشنطة هدومها والهدوم الي في ايديها: دا انتي ماشيه بجد بقا
ريم رمت الهدوم في الشنطه: ايوا عشان ماما ترتاح وياريت تشيل الفكره الي في دماغها دي وتفهم انه مينفعش الي بتقوله دا
شمس بهمس: امك طول عمرها وليه ه.بله صراحه
ريم: بتقولي اي
شمس اتكلمت بصوت مسموع: بقول دي مهما تعمل برضو امك ي ريم ومينفعش تمشي كدا ولا جابر ولا الحاج منصور هيوافقو تمشي اصلا
ريم نفخت بض.يق وقعدت علي السرير وراحت شمس جنبها: كلنا عارفين ان تفكير الست ناصره غلط بس دا ميخلكيش تسيبي البيت هو انا اه مغلو.له منها ونفسي حد يسبني عليها معلش يعني بس دي مهما كانت امك وبتحبك..الحمدلله انها في حياتك عشان الحياه من غير الام وحنانها صعبه اوي ي ريم فمهما تعمل اوعي تفكري تسبيها وافضلو اتكلمي معاها يمكن تسمع كلامك مع اني اشك يعني بس جربي
ريم بصت ليها ببتسامه وحضنتها: تعرفي اني طول عمري نفسي في اخت وبقا دلوقتي عندي اتنين انتي وورد وبحبكم اوي
شمس ببتسامه: وانا هبقا معاكي في اي وقت
دخل جاد في الوقت دا: يعني خلاص مفيش رجوع
ريم بصت لشمس ببتسامه وحركة راسها بالرفض: لا
شمس اتنهدت: بحسب هتقولي حاجه غير كدا بعد كل الكلام الي قولته دا كنت جبتك من شعر.ك دا انا تعبت من كتر الكلام يختي
ريم ضحكت: لا خلاص قعده علي قلبك
شمس:وانا اقول اليومين دول مش قادره اتنفس ليه
ريم ضحكت: لسا.نك دا مص.يبه
جاد كان باصص لشمس ببتسامه واشترك معاهم في الكلام وفضلو يهزرو ويضحكوا سوا
لغايت ما قاطع كلامهم صوت صر.يخ جاي من اوضة جابر وورد
ريم بخو.ف: دا صوت ورد
شمس حركة راسها بالايجاب وجريو كلهم علي اوضة ورد واول ما دخلو الاوضه وقفو مصدو.مين لما لقو جابر شايل ورد وهي سا.يحه في د.مها
شمس بصد.مه: ورد ووووووو..


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close