اخر الروايات

رواية عشق الجاسور كامله بقلم دينا محمود

 رواية عشق الجاسور كامله بقلم دينا محمود 




الفصل الاول
بقلمي دينا محمود
عشق بطلت قصتنا ان شاءلله. تعالو بقا اعرفكم عليها
عشق بنت جميله وطيبه عيونها من الغصن الزيتوني وشعرها البني الداكن الحرير.. ف تانيه كلية طب تبلغ من عندها 20 سنه اهلها ناس علي قدهم يدوب مرتب الاب يصرف علي البيت وجزء من درستها.. أضطرت تشتغل
عشق صحيت الصبح قامت واخدت شور وصلت ولبست هدومها ونزلت علي محاضراتها..
عشق ملهاش صحاب خالص والكل بيتريق عليها عشان مش بتتكلم كتير ولبسها علي قد حالها...
دخلت عشق المدرج كالعاده..وشله البنات والاولد بيبصو عليها مع كلمهم المعتاد
......:الخرسه جات هههههههههههه
......:انا عاوز اعرف لبسها ده بتجيبه منين
عشق تجاهلتهم كالعاده وقعدت في جنب لوحدها بعيد عنهم خالص مستنيه المحاضره تبتدي وهو في حد متابع خطواتها باهتمام.....
جات بنت جميله قعدت جنبها جميله اوي وجذابه بشكل غريب...عيونها زرقه فاتحه وبشرتها بيضه ولكن عشق مهتمتش بيها
البنت:صباح الخير
عشق سمعتها بتتكلم لفت وشها يمين وشمال وقالت
عشق:حضرتك بتكلميني انا
الينت:ههههه طبعا بكلمك انتي امال بكلم نفسي
عشق:هههه صباح النور
البنت:انا اسمي نور وانتي
عشق:وانا اسمي عشق
بقلمي دينا محمود
نور:اسمك جميل اوي.. انتي جديده هنا
عشق:لاء انا من سنه اولي
نور:اممممم اصلا انا جديده هنا وافتكرتك انتي كمان جديده عشان شوفتك قاعده لوحدك
عشق:ها..اصلا..اصلا انا مليش صحاب
نور:اممم طيب ممكن نكون انا وانتي صحاب لو معندكيش مانع
عشق:لا لا معنديش مانع
عشق فرحت جدا أن في حد اتكلم معاها وماتريقش عليها عشان فقيره ولبسها مش اوي..
بعد حوالي 10دقايق دخلو عشق ونور المحاضر وبعد حوالي ساعتين خرجو..
المحاضره خلصت وخرجت عشق ونور من المحاضره
نور:عشق اي رايك نقعد ف كافيه الجامعه شوايه
عشق:ها لا لا مش هينفع انا عندي شغل الظهر
نور:لا يابنتي تروحي اي لسه بدر..تعالي انا عزماكي علي عصير عشان تعارفنا ههههه
عشق ضحكت وكانت ابتسامتها جميله جدااا وقالت
عشق:ماشي يلا بينا
دخلت عشق ونور الكافيه بتاع الجامعه والكل منبهر بيبص علي نور ومستغربين في نفس الوقت ازاي تمشي مع عشق لانه كان بين من لبسها مش كن مستواها خالص..
نور جابت العصير وقعدت هي وعشق في طرابيزه واحده
نور:هاا ياعشق احكيلي عن نفسك شوايه..ساكنه في باباكي بيشتغل اي بتحبي اي كده يعني
بقلمي دينا محمود
عشق خافت تقول ل نور انها ساكنه في المدينه الجامعيه وان بباها موظف بسيط عشان مصدقت بقا ليها صحاب
نور:اي يابنتي ساكته لي
عشق:ان..انا من مدينه تاتيه وبابا شغال موظف عادي
نور بعفويه:امال قاعده في..قاعده في المدينه الجامعيه
عشق وشها احمر اوي واتكسفت
نور:اسفه والله مش قصدي انا بسأل عادي..عموما مش هيفرق معايا ساكنه في وباباكي بيشتغل اي انا بس حبيت اتعرف عليكي ونبقا صحاب عشان انا حبيتك اوي
ابتسمت نور عشان تحول تفك ال حرج ال سببتو ل عشق
فجاه جه شاب وسيم جدا وبجح اكتر وقعد معاهم علي نفس الطرابيزه
عشق:اي ده..مين سمحلك تقعد
الشاب:لا لا مش معقول... م انتي بتعرفي تتكلمي اهو امال عامله نفسك خرسه لي
عشق: انل مسمحلكش تكلمني كده
الشاب:انا اصلا مش جي عشانك...والتفت ل نور الكانت مش مهتمه بوجوده اصلا وقال..انا جي عشان القمر دي....ومد ايده ل نور وقال
الشاب:انا اسمي عمر
نور ممدتش اديها وفضلت بصاله بصه غريبه خلته ارتبك... وعشق بتبص حوليها لقت الكل بيبص عليهم واتحرجت
عشق:قوم بقا بعد ازنك يا استاذ عمر
عمر:وانت مين اصلا كلمك يا بتاعه انتي...واصلا ازاي تسمحي لنفسك تكلميني وتفضلي قاعده جنبي كده..
عمر قالها كده بصوت عالي خلي الكل ضحك عليها وعشق ابتدت دموعه تنزل
نور مسكت ايد عمر عشان يبص ف عنيها وقالت
نور:اعتزر
عمر بدون مناقشة:انا اسف
نور:يلا قوم اطلع بره الكافتريا حالا
عمر قام من غير كلام وخرج وعشق لسع بتعيط وبتبص ل نور ال في عنيها نظره مرعبه
عشق:نور انا لازم امشي عشان عندي شغل
عشق مستنتش ردها وقامت بسرعه وطلعت... ونور لسه بتبصلها وفي عنيها نظره مرعبه وبعد شوايه قامت وطلعت
_________________
بعد القليل من الوقت...
وصلت عشق الكافيه ولبست اليونفورم بتاع الشغل ووقفت تشوف طلبات الزباين
..........:عشق ودي العصير ده لطرابيزه 3
عشق: حاضر يا فندم
عشق اخدت العصير وراحت علي الطرابيزه من غير متبص علي وش البنت
عشق:اتفضلي حضرتك
.....:عشق
استغربت عشق ازاي عرفت اسمها وبصت في وشها ولكن استغربت من المفاجاه
عشق:نور انتي عرفتي مكان شغلي منين
ابتسمت نور وكانت ابتسامه غامضه وساحره في نفس الوقت وقالت
نور:من طالبات الجامعه
عشق:بس انت لسه معندكيش صحاب غيري
نور:سألتهم وخلاص انتي هتعمليلي تحقيق ولا اي ههههههه
عشق:امممم طيب جيتي لي
نور:قلقت عليكي عشان مشيتي معيطه
عشق:لا متقلقيش مش اول مره الرخم ده..بس..
نور:بس اي
عشق:بس ازاي خلتيه ينفذ كلامك من غير اي رد فعل منه
نور بمرح: بومته مغناطيسي اي رايك فيا ههههههه
عشق: متتريقيش عليا انا بتكلم جد
نور:يابنتي مش عارفه انا قولتله اعتذر لقيته بيعتذر ههههههه
عشق:ماشي..بقولك اي انا هكمل شغل عشان مترفدش واشوفك بكرا
نور:لاء انا هستناكي لحد متخلصي ونروح مع بعض كدا كدا مفيش ورايا حاجه
عشق ابتسمت ومشيت وكانت فرحانه اوي ان بقا عندها صحبه ذي نور
بعد 3سعات عشق خلصت وافتكرت ان نور زمانها زهقت ومشت بس اتفاجات انها لسه مستنيها بره الكافيه
عشق:اي ده انتي لسه هنا انا افتكرتك مشيتي
نور:عيب عليكي..يلا تعالي اوصلك
عشق:توصليتي!...هي دي عربيتك؟
نور:اه..ها اي رايك
عشق:حلوه اوي اوي
نور:مرسي هنبقا نطلع بيها فسحات كتير يلا اركبي
ركبت عشق وهي مبسوطه اوي انها راكبه عربيه ملاكي اخر موديل....
نور وصلت عشق المدينه الجامعيه وعشق نزلت ولفت ل نور وقلتلها
عشق:شكرا بجد تعبتك معايا
نور:متقوليش كده
عشق بابتسامه: ماشي يلا باي اشوفك بكرا
نور:هتوحشيني علي فكرا
ضحكت عشق وشاورتلها ودخلت.....
ونور بصتلها وعنيها فيها نظره مرعبه جدا وابتسمت ومشيت....
______________________
تاني يوم في الجامعه
في المحاضره الكل واقف بسمع للدكتور وهو بيشرح ليقول
الدكتور:يلا كل اتنين يعملو التجربه مع بعض.
عشق واقفه مع نور بيعملو التجربه وبيضحكو
نور:والله يابنتي ذي ما بقولك كده لزقه مش عارفه مالو
عشق:ههههههه معانك احرجتيه المره الفاتت
نور:هو ده بيتحرج
عشق:اااااه
عشق وهي بتعمل التجربه من غير متاخد بالها اتعورت والدم نزل منها..ونور بتبص ل ايد عشق بطريقه غربيه ومرعبه لتقول
عشق: متخفيش ده جر...
عشق قطعت كلامه اما شافت عيون نور احمرت وبقت تخوف



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close