رواية جرح صبا الفصل السادس 6 بقلم حور طه
البارت السادس من روايه جرح صبا
انا عديتها لك اول مره& لكن المره دي انت اتجوزت حدودك بما فيه الكفايه
صبا بهدوء :وطي صوتك احنا في مستشفى وفيها عيا,نين واولهم اخوك& واوعى تتدخل في اللي بيني وبين كاران انت فاهم
ياتيهم صوت من الخلف :طاااااااااهر
طاهر يلتفت على الصوت ملك اللي جاي عليهم تقف في وشه :وانت لو حاولت تقرب من صبا هتلاقيني انا اللي في وشك
طاهر يتمالك اعصابه: ملك اوعي من وشي انت ما تعرفيش هي عملت ايه
ملك: لا عارفه بس اللي انت ما تعرفهوش ان الجرعه ال,سم اللي كاران اخدها مش كافيه انها تمو,ته &يا ريت اكون قدرت اوضح لك
طاهر بشك :يعني ايه مش فاهم؟
صبا :يعني انا لو كنت عايزه اق,تل اخوك كان زمانك دلوقتي بتقرا عليه الفاتحه
طاهر: يعني انت عايزه تفهميني انك لسه بتحبيه علشان كده ما حطتلوش الكميه الكافيه اللي تمو,ته
صبا :اخوك مش هيمو,ت بالسهوله دي لازم يتعمل له عم,ليه استكشاف يتفتح له جر,ح جر,ح لحد ما اعرف حقيقه اللي حصل
طاهر بتحذ,ير :انا عايزك تدعي لقلب اخويا اللي واقف بيني وبينك ومانعني عن حاجات كثير بس صدقيني لو حاولت تا,ذي كاران تاني مش هعمل اي اعتبار حتى لقلبه ده واعرف ازاي اتصرف معاكي
ينهي كلامه ويسيبهم ويروح لكرام
ملك: بداتي تستخدمي مهنتك بالطريقه الخاطئه مش عايزه كرهك ينسيكي القسم اللي اقسمناه يوم ما اتخرجنا من كليه الطب
صبا :لو كان طاهر هو اللي ق,تل ابوكي واتجوزتيه بالا,جبار يمكن ما كنتيش قلت الكلام اللي قلتيه ده
ملك بتفهم: يا حبيبتي انا اكثر واحده حاسه بيكي بس انا خايفه عليك مش عايزاك تدخلي في سكه مش هتعرفي ترجعي منها
صبا تسيبها وتمشي: عندي مرور بعد اذنك
ملك :عارفه انك بتمري باسوء فتره في حياتك يا صبا بس انا بجد خايفه عليك
عند كاران
كان يبحث عنها في كل مكان ولكن لا يجدها وترتفع الاصوات من حوله ولا يميزها الى ان سمع صوتها
ليلى ببكاء شديد:: كاران لا ! لا ! لا انت فين يا كاران
كاران بخوف يتجه نحو صوتها وينادي عليها بصوت مرتفع: ليلى انت& فين يا ليلى
مفاجاه ينفتح باب وتخرج منه وهي في حاله سيئه جدا تجري عليه وتحضنه :كاران واخيرا جيت
كاران :انت كويسه
ليلى وببكاء تهز دماغها يعني لا ؟؟ !!
ثم ياتي رجال وياخذون ليلي ويمسكه بكاران
كاران: انتم مين وعايزين ايه سيبوها قلت لكم سيبوها
كان يمسك ليلى وهي تحاول الفرار منه :بصي يا جميله انا مش عايزه اذ,يكي
ليلى :كااااران الحقني ما تسيبنيش !!كااااران انا خايفه
ويختلط الحلم بالواقع ويتمتم وهو نائم ولا يشعر بشيء: ليلى &ليلى ؟؟؟؟ !!!
حسن كان يحاول ان يفوقه: كاران& كاران اصحى
كاران يفتح عيونه ببطء وكانه لسه في عالم الاحلام ولم ياتي الى ارض الواقع: ليلى انت فين يا ليلى؟؟
حسن :مين ليلى يا حبيبي انت في المستشفى طمني عليك بقيت احسن دلوقتي
كاران يبدا يفوق شيء فشيء ويبلع ريقه : ايه اللي حصل
حسن: انا بفكر احجز لك غرفه هنا مره محوله ق,تل ومره تس,مم ايه يا ابني اللي بيحصل معاكم فهمني؟
كاران بتعب: طاهر &فين صبا يا طاهر اوعى تكون عملت لها حاجه
طاهر :ولسه بتفكر فيها وقلقان عليها
كاران: اوعى تكون عملت لها حاجه صبا فين
طاهر:ما تقلقش هي كويسه لحد دلوقتي لكن مش عارف انا هقدر اصبر لحد امتى على اللي هي بتعمله ده
كاران بارتياح: انا عايزك تخليك بره الموضوع ده
طاهر بعصبيه: يعني ايه خليني بره الموضوع ده& انت فاهم يعني ايه انها تحاول تقت,لك بدل المره اتنين يعني دي واحده مصره على اللي في دماغها
حسن باستغراب :لا انا مش فاهم حاجه هي الدكتوره صبا هي اللي عملت فيك كده طب ليه
طاهر: حسن سيبنا لوحدنا روح شوف العيا,نين بتوعك
حسن خرج وسابهم
كاران :اللي صبا عملته رد فعل طبيعي ما فيهوش حاجه غريبه هي بتحاول تنت,قم من قا,تل ابوها وده حقها
طاهر: لو كان ده رد فعل طبيعي بالنسبه لك فبالنسبه لي لا انا مش هسمح لها انها تاذ,يك واقفه اتفرج عليك& لو انت مش عارف تحمي نفسك انا هحميك
كاران: انت مش هتقرب من صبا ولا هتعمل اي حاجه الموضوع ده بيني وبينها وانا مش عايزك تدخل !فاهمني
طاهر: تعرف كل الجر,وح دي سطحيه تتعالج وتداوى وحتى كمان انك ممكن تنساها وما تفتكرهاش& بس الجر,ح اللي
هيفضل معلم فيك ومش هتعرف تنساه ولا تداويه طول ما انت بتتنفس &هو جرح صبا اللي في قلبك ومخد,رك مش مخليك حتى تعرف تحمي نفسك منها
كاران يكتم وجعه: كلمت جدو
طاهر: كلمته هيرجع بعد يومين احمد ربنا ان هو سافر قبل الدكتوره تدخلك اوضه العم,ليات
مالك :ازاي قدرتي ترمي نفسك في نار القصر ده
صبا: مالك انا مش فاضيه للكلام بتاعك ده عندي شغل
مالك امسكها من ايدها:قلت لك رد عليا &انت ازاي تعملي حاجه زي دي من غير حتى ما تقولي لي
صبا تشد ايدها منه :هو انت شايف ان ده المكان اللي ينفع نتكلم فيه
مالك: ليه سبتيني ورحت رميتي نفسك في حضن ابن الطحان ليه
صبا بهدوء: مالك بلاش والنبي الكلام ده وتحسسني ان احنا كان بينا قصه حب رهيبه اللي بيني وبينك كان مبني على مصلحه العيله وبس
مالك :يمكن معاكي حق بس انا طول عمري بحبك مش قادره اتحمل انك تكوني مع البني ادم ده
صبا: والله دي مشكلتك مش مشكلتي انا لا وعدتك بحاجه ولا عمري حسستك بحاجه زي كده
مالك يقترب منها ويحاول يبوسها ولكن تضربه بالالم وتبعده وانفعال: انت اتجننت انت بتعمل ايه
مالك: انت ليه بتعملي فيا كده بتحبي كاران
صبا تبعدوا من طريقها علشان تخرج: حاول تفوق واللي حصل ده ما يتكررش تاني علشان ما تخسرش شويه الاحترام اللي فاضل لك عندي
تنهي كلامها وتخرج من الاوضه