اخر الروايات

رواية عشق الجاسور الفصل الرابع 4 بقلم دينا محمود

 رواية عشق الجاسور الفصل الرابع 4 بقلم دينا محمود 


عشق الجاسور
الفصل الرابع
بقلمي دينا محمود
نور لسه متحوله ومتعصبه جدا وماسكه الشاب من رقبته بقوه.
والشاب بردو مصاص دماء ومتحول ومبتسم لها
الشاب: اي يانونو اهدي كده وسبيني
نور سابت بنرفزه وزقتو بعيد
نور: انا كنت عارفه ان انت الهاجمتها ياحيوان.. مفيش حد غيرك البيدخل حمامات و سكن البنات غيرك ياواطي
الشاب: وانتي مالك.. انتي بتحمي البت دي وبتهتمي بيها اوي كده لي
نور: انت بتراقبني بقا ..وازاي تهجم عليها امبارح كده انت عايز تفضحنا
الشاب: يابنتي هي مشفتش وشي وهي ولا هتقدر تقول لحد علي الحصل باين عليها جبانه اوي متكبريش انتي الموضوع دي تسليه ذيها ذي غيرها
نور: انت اتجننت يا فهد .. بقولك اي انت تبعد عنها والا مش هيحصلك طيب
(الشاب ده اسمو فهد)
فهد قرب منها ومسكها وشها باديه وقال
فهد: ولو مابعدتش
نور بعدت ايدي بعنف من علي وشها وقالت
بقلمي دينا محمود
نور: بطل استهتار واسمعني.. انت عارف دي تبقا مين
فهد: هتكون مين يعني
نور: دي بتاعت جاسور
فهد ارتبك اول م سمع الاسم وقال
فهد بارتباك: جااسور ودي بتاعة جاسور ازاي
نور: هي متعرفوش بس انا اللي خترتها عشانه ..انت نسيت ان الحفل قرب ولا اي
فهد: اختاريله واحده تانيه
نور: مفيش تانيه دي ال انا اختارتها ولو عملتلها حاجه مش هجيب غيرها وهقول ل جاسور ان اللي اخترتها انت قتلتها
فهد: خلاص مش هأذيها تاني
نور: انا مش عارفه انت بتفكر ازاي ..تخيل لو راحت قالت لحد غير علي الشافته او ورت آثار انيابكال علي اديها لحد تاني ..انت متهور كده علي طول انت نسيت الجماعه الصيادين.. احمد ربنا انها علي نياتها ومأخدتش بالها من شكل الجرح
فهد: م انا اتعمدت مقربش من رقبتها عشان متموتش وشربت من اديها.. معرفتش أعمل اي اول ما بقيت في وشها اغمي عليها علي طول ماعرفتش امسح ذاكرتها ومش ممكن اقتلها ولا اخدها معايا وفي الحالتين كان ممكن الصيادين ياخدو بالهم
بقلمي دينا محمود
نور: لا حريص اوي .. عاملي فيها مرعب وحركات تفصل النور انت تحمد ربنا انهم ودوها مستشفى اي كلام والدكتور ميعرفش حاجه.. يلا اتكل من هنا وحزاري تقرب منها تاني او من اي واحده من الجامعه
فهد: خلاص ياست فهمت.. سلام
فهد راح علي الشباك فتحه ونط منه ونور مسحت باديها علي شعرها بعصبيها وبصت ف المرايا كان وشها رجع لطبيعته.
طلعت تشوف عشق..
راحت ؤضته عشق وفتحت الباب بشويش علشان متصحيهاش لقيتها في سابع نومه قفلت الباب تاني وراحت علي ؤضتها تنام.
____________
في المستشفى الكانت فيها عشق
دكتور تاني غير الكشف علي عشق قاعد ف المكتب مع زميلاه
ذياد: ايوا ياطارق متأكد ذي مابشوفك كده انا كنت هناك اما جابوها وشوف اديها.. مان عليها آثار انياب مصاص دماء
طارق: وهي قالت اي اما صحيت
ذياد: اللي عرفته من الممرضه انها مش فاكره حاجه. الله اعلم بقا لو مش فاكره بجد ولا خافت تتكلم
طارق ساكت بيفكر
ذياد: هييييييييييه روحت فين
بقلمي دينا محمود
طارق: مش عارف بس لازم اتصرف اكيد البنت دي ف خطر
ذياد: وانت مالك ياعم هتدخل نفسك في المشاكل دي لي
طارق: يعني اي انت عارف انا بقالي قد اي بدور علي مصاص دماء من ساعت ما بقيت مع الصيادين عشان اثبت كفأتيي
ذياد: طيب يا فالح لو لقيته هتعمل اي.. انت فاكر انك هتقدر تقتل مصاصين الدماء بوتر خشبي بسهوله ذي الافلام .. طارق انا وافقة انك تبقا معانا ف الجماعه غبى كده لاء
طارق سكت شوايا وبعدين قال
طارق: خلاص مش هعمل حاجه انا همشي بقا واشوفك بعدين سلام
ذياد: سلام
طارق طلع من المكتب ونزل في الاسانسير وراح علي الاستعلامات
طارق: لو سمحت الطالبه الجات هنا امبارح اسمها اي
السكرتيره: الطالبه الكانت فاقده الوعي
طارق: ايوا هي
السكرتيره: اسمها عشق محمد طالبه في كلية الطب ال*****
طارق: تمام شكرا
طارق طلع من المستشفى وهو مبتسم
__________
في صباح يوم جديد
بقلمي دينا محمود
نور وعشق صحيو وفطرو مع بعض ونور لبست عشق فستان شيم وعملت لها شعرها بطريقه حلوه
عشق: اديني هدومي انا مش عايزه البس ده
نور: مالو ده يابت ده حلو عليكي اوي
عشق: انتي فاهمه قصدي كويس ..انا مش بحب البس لبس حد
نور بتمثيل الزعل: اخص عليكي هو انا اي حد ..وبعدين الفستان ده لسه جديد عمري مالبسته وخلاص بقا بتاعك شكله كان من نصيبك واصلا ده شكله يجنن عليكي قومي بقا احسن هنتاخر علي المحاضره
عشق: انا هلبس من عندك المره دي بس
نور: ماشي يلا
نور وعشق خرجو من الفيلا وركبو العربيه ونور ساقت وراحو الجامعه.....
نور وعشق دخلو المحاضره وسط همز ولمز من الطلبه ونور همست لعشق اما قعدو
نور بهمس: ماتهتميش لكلام حد انتي مش بتشحتي وال يقولك كلمه أمسحي بكرامته الارض وهتلقيني ف ضهرك متخفيش
عشق بصتله وابتسمت لها بحب وشكر
وبعد حوالي ساعتين خرجو من المحاضره وراحو قعدو في الكافتيريا يستنو المحاضره الجايه وتلفون عشق رن
بقلمي دينا محمود
عشق: دي ماما انا هطلع ارد عليها بره عشان دوشة الكافتريا
عشق طلعت ونور بتشرب العصير القدمها وشافت البنت الكعبلت عشق طالعه وراها بس نور ماقمتش من مكانها عشان هي هتقدر تسمع حتي لو بعاد عنها وهتدخل لو حصل حاجه وهي عايزه عشق تتعلم تدافع عن نفسها.
عشق خلصت المكالمه وجايه تدخل لقت ساره في وشها
ساره دي البنت الكعبلتها قبل كده
عشق: نعم في حاجه
ساره: نعم الله عليكي ياختي ..إيه اللي غير حالك كده شعر ومكياج وفستان جديد.. انتي نور شغلتك عندها في البيت ولا في حد بيجيك وبتبسطيه هههههههههه
نور قاعده جوه وسامعه كل حاجه طبعا وقالت لو عشق مردتش هي هتدخل.
بس عشق المره دي ماعيطتش وحست الدم بيغلي في عروقها وافتكرت كلام نور (انتي مش بتشحتي وال يقولك كلمه أمسحي بكرامته الارض وهتلقيني ف ضهرك متخفيش) فاقت من شرودها وضربت ساره كف علي وشها وقالت
عشق بغضب: اخرسي يا زباله
ساره بغيظ: انا زباله يابنت الك*لب
بقلمي دينا محمود
ساره اما شتكت عشق .عشق مسكتها من شعرها ونور اول ما سمعت الخناقه قامت تجري بس عادي عشان متلفتش نظر حد لسرعتها الغير طبيعيه وكانو الطلبه فضو الاشتبك مابينهم وساره بتشتم في عشق
ساره بغضب: انا هوريكي يا***** بقالك صوت وبتتكلمي ياحيوانه
نور جات من وراها وردت عليها
نور: اخرسي بقا احسن م اكمل عليكي انتي اي مبتحسيش
عشق: كل ده عشان الدكتور انا مفيش بيني وبينه اي حاجه مش عايزه تصدقي أن شاءالله عنك مصدقتي ولو هو شيفك اصلا كان كلمك بس هو عمرو مل هيشوف ولا هيهتم بواحده واطيه ذيك عشان هو محترم وطيب.. انا صبرت عليكي كتير وانتي ال مش سايباني في حالي اهو انتي ال جبتيه لنفسك
الطلبه بيهدو الوضع: خلاص حصل خير ياجماعه
ادخل عمر وسحب نور وعشق من اديهم بعيد عن الخناقه
عمر: خلاص ياساره روحي شوفي انتي رايحه فين
عمر: بس بقا اهدو.. وبص علي نور وبيوجه كلامه ليها
عمر: وانتي جايه تخلصي الخناقه ولا تضربيها مع عشق
نور: انت كنت هخلص الخناقه ونمشي بس هي زودتها اوي مش سامعها وهي بتشتمع الحيوانه القذره
بقلمي دينا محمود
عشق كانت بتعيط بحرقه.. وعمر بصلها وقالها بحنيه مش معهوده من نحيتها
عمر: خلاص بقا يا عشق متعيطش ومتخفيش هي مش هتشتكي عليكي ولا هتتعرضلك تاني انا هتصرف
عشق: ههه انت الهدافع عني ..ده انت كنت بتفضل تضحك وهي بتهزقني كل يوم
عمر بأسف: اسف ياعشق حقك عليا انا دلوقتي عرفت قد اي انتي طيبه ..وعرفت قد اي كنت واطي معاكي واقف جنبك من انهارده وياستي اعتبريني اخوكي
نور ابتسمت: متقولش كده ياعمر انت كويس بس كنت مرافق الناس الغلط
عمر: انا مش هعرفهم تاني ومن انهارده انا في ضهركم
نور: طبعا ياعمر احنا اخوات
عمر: لا لا اخوات اي ان قولت دي ل عشق مش ليكي
عشق ضحكت وسط دموعه عشان عمر قالها بعفويه اما نور ضحكت اوي
عمر ارتبك من طريقة نور وقال بسرعه
عمر: انا هروح الحقها قبل ماتروح تشتكيكي للعميد ويخرجج من السكن
بقلمي دينا محمود
نور: ياسيدي هي اصلا مش هتقعد ف السكن تاني هي هتسكن معايا
عشق: بس
نور: بس اي مفيش بس يلا عشان اوديكي الشغل واعمل كم مشوار وارجع اخدك بعد ما اخلص.. يلا سلام ياعمرو نشوفك بكره.
نور حوطت عشق بدراعها وخدتها ومشت
نور بهزار: مانتي طلعتي صايعه اهو يا شوشو لا لا بصراحه انا هبدا اخاف منك
عشق: هههههههههههه ما انا عشرتك يابنتي هبقا طيبه ازاي
نور: هههههههههه اخص عليكي ده حتى انا حلوه وجميله ومؤدبه خالص
عشق: انتي هتقوليلي علي ايدي هههههههههه
______________
بليل في بيت نور
نور وعشق قاعدين يافرجو علي التلفزيون وبيكلو فشار
نور: بقولك اي يا شوشو
عشق: امممم
نور: انا معزومه علي عيد ميلاد ابن صاحب بابا الاسبوع الجاي
عشق: اممممممم صاحب بابا وحركات من دي يابت
نور: هههههههههه لا يابنتي مش انا ال في بالك خالص انا مش بفكر فيهولا هو علي فكره احنا صحاب ومعرفه مش اكتر
عشق: امممم ماشي هصدقك هتلبسي اي
نور: ما انا بقولك كده عشان نروح بكره نشتري الفساتين و
عشق بمقاطعه: استني كده نشتري...؟ وانا هشتري فستان لي هو مين فينا المعزومه
نور: ما انتي هتروحي معايا
عشق بنفي: لأ لأ اروح فين انا معرفوش وبعدين انا مليش:ف جو الحفلات
نور: وتسبيني اروح لوحدي ياعشق بليز بلييييز علشان خاطري..
نور فضلت تزن علي عشق مع مظهرها الكيوت عشق وافقت



الخامس من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close