رواية الساحر الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا
ياسمين بصدمه : نعم
اريان : نورا لابسه لون ازرق وانا بحبو مالك مصدومه كدا
ياسمين : استغفر الله العظيم
اريان بهدوء : ممكن تحكلي مالك
ياسمين بتوتر : طيب هحكيلك
ياسمين بصت في جنينه وبصت علي عاصم لقتو واقف معا ناس اطمنت انو مش هيسمعها بس انصدمت لما لقت سيف داخل الجنينه
ياسمين بصدمه : سيف
اريان : خطيبك
ياسمين بسرعه : معلش لازم امشي
ياسمين طلعت برا الاوضه ونزلت علي سلم بسرعه وطلعت الجنينه بهدوء ومشيت ورا سيف وحاولت تندهو بس مسمعش ياسمين لقتو داخل في اوضه في جنينه القصر جت تدخل وراه الباب اتقفل في وشها أما سيف دخل الأوضه ولقه ساهر فيها
ساهر : انت مين
سيف بستغراب: مش انت الي كلمتني وقولتلي انك عايزني في موضوع
ساهر بصدمه : انا
سيف بغضب : ايوا ونفس صوتك هو انت هتشتغلني
ساهر : والله ماكلمتك
سيف بضيق : متحلفش ولا تجيب اسم ربنا علي لسانك ايه نسيت انت كنت بشتغل ايه
ساهر بغضب : وانت عرفت منين
سيف بضيق : دورت وراك
ياسمين برا كانت بتحاول تفتح الباب وندهت علي سيف وسيف سمعها اخيرا
سيف قرب من الباب وحاول يفتحو معرفش
سيف : ياسمين الباب مبيفتحش
ياسمين بصوت عالي علشان الموسيقي كانت عاليه وقالت : اسمع ياسيف الساحر مش ساهر الساحر هو الي خلني اقول كدا
سيف بصدمه : ايه
فاجأه نور الفيلا كلو اتقفل حتي الاوضه الي فيها سيف وساهر والموسيقي وقفت وفي لحظه دي سمعو صريخ ساهر كان صريخ يخوف مكنوش عارفين يحددو مالو ولا مصدرو فين أما سيف شغل كشاف تلفونو وشاف ابشع منظر شاف ذئب بياكول في ساهر وفي خلال دقيقه النور جاه وسيف غمض عينو من بشاعة المنظر وظهر الساحر في لحظه دي ونزل لمستوا الذئب وقال : يارب تكون شبعت
سيف ساعتها خاف لأن المنظر كان مخيف
الساحر : اكيد خايف صح
سيف بصدمه : ازاي بتعمل كدا وبقلب بارد
الساحر : مالكش دعوه بس دقيقه بظبط البوليس هيجي وهيتهموك بأنك قتلت ساهر انا بس مخلتهوش ياكول راسو صعب عليا الصراحه
سيف بغضب : مستحيل تبقا انسان
الساحر : اممم طيب استني مني لقاء تاني علشان المشوار لسا في اولو
النور اتقطع تاني وياسمين كانت برا مرعوبه فكرت تروح اوضه اريان وتستخبه فيها بس كانت خايفه ومش قادره تمشي وصوت الناس الي كانو في جنينه خوفها اكتر وصريخ ساهر كمان وفاجأه لقت حد بيشدها من أيدها و هي مش شايفه حاجه ولا عارفه مين الشخص ده مشيت معه وبعدين لقتو وقف وصوت باب بيتقفل وفاجأه النور جاه وسيف شاف حوليه بوليس وهو ماسك الذئب كان مربوط بحبل وهو ماسك الحبل وهو من كتر صدمتو سكت و مشي معاهم بهدوء اما كنده نزلت دمعتين قدام الناس بس من جواها كانت فرحانه وقالت : يلا كان فاضل يومين واغيرلك
اما ياسمين شافت الساحر تاني
ياسمين بسخرية : طب ليه تشدني ونمشي وكدا ما طيرنا احسن
الساحر بضحك : لا دي الحاجه الوحيده الي مبعرفش اعملها
ياسمين بغضب : عايز مني ايه
الساحر بهدوء بعد نص ساعه بظبط عاصم هيطلب ايدك وانتي هتوافقي
ياسمين بصدمه : وانت اشعرفك
الساحر : انا اسمي ايه
ياسمين بستغراب : الساحر
الساحر بثقه : يبقا عيب تسأليني سؤال ده
ياسمين بغضب : طيب والله مانا موافقه اتجوزك وانا عارفه انك عاصم
الساحر طلع تلفونو وشغل فيديو وهي بصت علي فيديو بحزن
الساحر : ده امان صح
ياسمين بدموع : هو انت معندكش قلب
الساحر بهدوء : لا ولسوء حظك انك قبلتني صح
ياسمين بزعيق : ياااارب تموت ياعاصم
الساحر : هروح بس خلي بالك عيني عليكي
ياسمين بزعيق : طب هو انت هتكون عايز تجوزني ليه وبعدين انا لازم اقول لي اريان أن مراتو مش حامل انت ليه مانعني اقول وبعدين سيف فين رد علي عليااا رد
الساحر : هرد علي ايه ولا ايه ولا ايه
ياسمين بتذكر : ايوا ايوا ساهر حصلو ايه
الساحر : اه داحنا نقعد بقا شكل الليله هتبقا صباحي
ياسمين : قولي صحيح هي كنده دي كانت متجوزه جن
الساحر بصلها بصدمه وبعدين انفجر من ضحك
ياسمين بضيق : علفكره مش بعيد عليها دي متجوزه الكره الارضيه كلها واكيد اتجوزت جن وخلفتك ف بتعرف تعمل كل ده
الساحر بضحك : طب هجوبك علشان ضحكتيني بصي ساهر مات الذئب كلو وخدو سيف علشان هو الي قتلو أما أنا كدا ازاي وانا مين مش لازم اقولك دلوقتي علفكره انا كنت ممكن اقولك انا مين بس انا حابب اجننك وهجننك وهحطك في مستشفي المجانين
ياسمين بصدمه : لا ياراجل بسهوله تعمل فيا كدا
الساحر بضحك : ليه يختي كنتي مراتي ولا حبيبتي
ياسمين قامت بتحدي : هبقا بعد نص سااااعه وصدقني هخليك تعشقني وبعدين انا الي هرميك في مستشفي المجانين
الساحر ضحك جامد وقال : يعني محدش فاز عليا هتجي انتي تفوزي وبعدين مين قالك اني عاصم
ياسمين : انا واثقه انك عاصم
الساحر : تمام ياستي هنشوف سلام
الساحر اختفا وياسمين قالت : فعلا انا لازم اخليه يحبني الحب بيضعف ولما يحبني هكون انا نقطة ضعفو وهعرف اوقعو
__________________________________________
عند عليا
كانت قاعده في اوضتها بتعيط واريان كان معدي جمب أوضتها وسمع صوتها وعاصم كان ورا اريان
اريان : مالك
عاصم : معرفش تعال ندخل نشوفها
عاصم واريان دخلو الأوضه سوا وعليا اول ماشفتهم صرخت وياسمين سمعتها هي وكنده وطلعو اوضتها بسرعه كنده قربت من عليا
عليا بزعيق : محدش يقربلي
اريان : في ايه مالك
ياسمين قربت منها بهدوء : ممكن تهدي
عليا بصريخ : خليهم كلهم يطلعو برا
ياسمين بشك : مالك
عليا قربت من ياسمين ومسك أيدها وقالت برعب: شوفتو شوفت واحد لابس قناع اسد وكان معه ذئب
ياسمين بصت لي عاصم وقالت : وبعدين
عليا بدموع : معرفش معرفش
ياسمين بخبث : طب وانتي ليه مش عايزه تشوفي اريان وعاصم
عليا بصتلهم وقربت منهم ومسكت ايد اريان وقالت : علشان الشخص ده كان لابس قميص ابيض وساعه شبه الي في ايد اريان وعاصم
اريان : هو انتي بتسمعي افلام رعب كتير ياحبيبتي
عاصم : انتي بس تعبانه من منظر ساهر مش اكتر
عليا بصريخ : مش تجننوني
كنده بملل : ايه القرف ده خلصنا اهو ساهر غار في داهيه
اريان بسخرية : اجبلك غيرو ولا انتي هتجيبي
عاصم بغيظ : مش قولتلك اتلم معانا بنت
اريان بضحك : قصدي يابني جواز فهمت ايه بس
عاصم : صحيح انا قرارت اتجوز
كنده بسعاده : حبيبي عروستك موجوده
عاصم بسخرية : لا طبعااا مش عايز الي عندك
ياسمين في سرها : ونبي لوريك ايام سوده
كنده بضيق : اومال مين
عليا مبقتش حاسه بأمان معاهم وقالت : هو انتو مسمعتوش انا قولت ايه
اريان بغضب : بصي ياعليا احنا خدنها بهزار انتي كدا يتتهمينا أن احنا الي قتلنا سامر
عاصم بضيق : ايوا ياعليا مينفعش كدا
كنده بغضب : بصلي هنا هتجوز مين
عاصم بص لي ياسمين وقال : ياسمين
كنده بصتلو بصدمه : بتهزر
ياسمين بثقه : وانا موافقه
ياسمين وقفت قدام عاصم بتحدي : وبكرا كمان
كنده بغضب : اكيد طبعاااا تكوني عايزه بكرا مانتي هتجوزي واحد غني بقا
ياسمين غمزتلها وقالت : احسن متجوز واحد انتي عارفه بقا الباقي
عاصم : غريبه
ياسمين في سرها : بتعرف تمثل يس اقسم بالله لوقعك في شر اعملك
ياسمين : ايه رأيك بكرا
عاصم بثقه : موافق
ياسمين : تمام
ياسمين طلعت من الاوضه بثقه واول ما طلعت من الاوضه جريت علي مطبخ ومكنش فيه حد و قالت : يخربيتي يخربيتي يخربيتي هو انا ايه الي عملتو ده يلهووي ازاي اوافق بسرعه كدا نهار اسود
ياسمين سمعت صوت حد بيضحك بصت وراها لقت الساحر قاعد علي رخامة المطبخ وبيضخك وماسك تفاحه في ايدو
الساحر بضحك : يخربيتي يخربيتيييي فعلا يخربيتك انا قولت مش هترفضي بس شكلك واقعه
ياسمين قربت منو وقالت بضيق : الي مضايقني في كل ده انك ماسك تفاحه ليه هتكلها ازاي وانت لابس قناع
الساحر : انا اسمي ايه
ياسمين بغضب : بلا اسمي بلا بطيخ
الساحر بضحك : مش طبيعيه
ياسمين : طب انت بتغير صوتك ازاي
الساحر : كنت بحسبك ذاكيه يعني سبتي اني بظهرلك في كل مكان ياشيخه دانا قولتلك انتي لابسه ايه وجايه تسأليني بغير صوتي ازاي
ياسمين بغضب : لوسمحت دي خصوصياتي وملكش دعوه بيها
الساحر بخبث : هي ايه الي خصوصياتك
ياسمين بغضب : ربنا يخدك
الساحر بضحك : بخدنا ياحب يلا سلام بقا
الساحر اختفا وياسمين راحت اوضتها في القصر ونامت بعد تفكير طويل ......
__________________________________________
عند سيف
سيف كان قاعد في مكتب مدير الأمن وكانو بيخدو اقوالو
سيف : اقسم بالله ماقتلتلو يابشا
رأفت : انا واثق فيك والله ياسيف بس لازم دليل
العسكري دخل وقال : محامي سيف باشا برا
رأفت : دخلو
سيف بستغراب : انا معنديش محامي
المحامي دخل وقعد قدام سيف
سيف : انت مين انا معرفكش
المحامي : ممكن تسبنا شويه معلش ياباشا
رأفت : تمام قدامكم ربع ساعه
رأفت طلع وسيف جاي يتكلم المحامي قطعو وقال : استنا
المحامي طلع تلفونو وتصل علي شخص وده تلفون لي سيف وشخص رد
الساحر : اخبارك ايه
سيف بغضب : انت
الساحر : عايز منك طلب وعارف انك مش هتكسفني
سيف : وايه هو
الساحر بهدوء : تعرف حارس العدلي
سيف : اه طبعا ده كان زميلي في كليه الشرطه
الساحر : تمام وتعرف أن مراتو بتحب اريان العطار
سيف بتركيز : يعني انت عاصم
الساحر : بردو حاجه متخصكش لو عايز تطلع ف عايزك تساعدني في حاجه
سيف بسخرية : الساحر عايز مساعده
الساحر : اه ومتوقفه عليك انت بس
سيف : عايز ايه يعني
الساحر : حارس بيعشق مراتو اوووووي اوووي يعني لو فكرت ابعتلو صور ليها معا حد تاني مش هيصدق
سيف بضيق : عايز تخرب بيت
الساحر بضحك : لا عايز اخليه يقتلها ويتسجن
سيف بغضب : مستحيل
الساحر بهدوء : الي متعرفهوش أنها بتحاول تقرب من اريان يعني تستاهل
سيف : انت عايز ايه من حارس
الساحر : مش مهم تعرف انا عارف انك ذكي وهتخاف علي نفسك وهتوافق
سيف بضيق : مش هوافق
الساحر : مامتك اسمها سحر عندها 50 سنه قاعده دلوقتي لوحدها ممكن بسهوله جدا ادخل بيتك وتاني يوم يقولولك الله يرحمك امك ماتت محروقه
سيف بغضب : اخرس
الساحر : اديني قولتلك شوف بقا هتعمل ايه
الساحر قفل تلفون و سيف سكت وفضل يفكر شويه وبعدين قال : موافق بس هعرف ازاي الخطه
المحامي : لما تطلع برأه
سيف بغموض : ماشي
_________________________________________
ياسمين صحيت من نوم وبعدين سمعت صوت اغاني عاليه اوووووي قامت وبصت علي هدومها وبعدين صرخت وقامت من علي سرير برعب
الساحر : اهدي اهدي أنا الي غيرتلك مش حد غريب
ياسمين بصت علي نفسها لقت نفسها لبسه فستان ابيض مش منفوش كان هادي وحلو وحطت أيدها علي شرها لقتو ناعم اوي بصت في المرايا
ياسمين بغضب : مييييين سامحلك تعمل كدا
الساحر بضحك : مش لازم تسمحيلي
ياسمين بغضب : قولتلك دي خصوصياتي
الساحر بضحك : بنسبه الخصوصيات المره دي احمر صح
ياسمين بغضب : ربنا يخدكككككك غووور من وشي بلاااااااااااا
الساحر بضحك : نستي اني بختفي مش بطلع
الساحر اختفااا
ياسمين : يارب خدو بقا خدووو بقا زهقت منو
ياسمين بصت علي ساعه لقت ساعه لقتها ساعه 8 بليل انصدمت ازاي نامت كل ده
ياسمين : ينهار اسود هو ليه نيمني كل ده ليكون خايف اهرب
عليا دخلت علي ياسمين
عليا : عاصم بيقولك يلا
ياسمين بتوتر : هااا
عليا : مالك اهدي كدا متخافيش
ياسمين في سرها : استرها يارب انا مش فاهمه حاجه
عليا : يلا
ياسمين قربت من عليا وطلعو من الأوضه ولقت القصر متزين ونصدمت لما ملقتش حد في القصر فاضي خالص و عاصم واريان واقفين جمب ولبسين ابيض ياسمين دورت بعنيها علي نورا ملقتهاش ياسمين كانت حاسه ان فيه حاجه غريبه حتي في تزين البيت التزين كلو بلون ابيض عليا مسكت ايد ياسمين وقعدتها علي كنبا وصوت الاغاني عليت جدااا حست ان قلبها هيقف من الأصوات دي
__________________________________________
اما عند كنده كانت قاعده علي سريرها وفضلت تشرب خمره بغضب
كنده بغضب : انا هندمهم الاتنين اتجوزو غضب عني مش هرحمهم
فاجأه النور اتقطع
عند ياسمين قامت من علي الكنبا بخوف وقالت بهمس : اكيد هيقتل حد دلوقتي اكيد
الساحر قرب منها اوي وقال في ودنها : بظبط في حد هيموت
ياسمين حطت أيدها علي كتفو وبعدين علي وشو
ياسمين بصدمه : انت مش لابس قناع
الساحر بعد عنها ومردش عليها وطلع علي سلم اكنو شايف كل حاجه وطلع شامعه وكبريت وولعها ودخل اوضة كنده بهدوء لقها بدور علي تلفونها
كنده بصتلو وقالتلو : كويس انك جبت شامعه مش لقيه تلفوني
الساحر : اه تعرفي انا هتعمل فيكي ايه
كنده بضيق : مش نقصاك
الساحر حط الشامعه علي ترابيزه و طلع سكينه ورمها علي كنده وجت علي رجليها وطلع تانيه ورامها علي أيدها وقرب من كنده الي كانت بتصرخ
الساحر بهدوء : هشششش
كنده بوجع : بموت
الساحر : ده المطلوب
الساحر شدها من شعرها وهي كانت بتصرخ ومشي بيها لغيت البلكونه ووقف قدام السور ونزل لي مستواه وقال : جاه وقت عقابك
في لحظه دي ياسمين فتحت الباب وبصت علي سرير لقت فيه دم وبعدين بصت علي بلكونه لقت الساحر واقف ومديلها ضهرو وكنده كانت في الارض بتصرخ ياسمين جت تدخل البلكونه بس فاجأه باب البلكونه اتقفل في وشها والشامعه اطفت وبعدين سمعت صوت صريخ وحاجه وقعت في الارض فهمت أنو رمه كنده ياسمين وقعت في الارض من صدمه وبصت علي بلكونه المقفوله سمعت صوتها وهي بتفتح هي مش شايفه حاجه مجرد صوت وفاجأه لقتو بيتكلم بس قريب منها اوي
الساحر : ليه بدخلي نفسك في حاجه متخصكيش
ياسمين بدموع : انت قتلت امك
الساحر مسك رقبتها جامد وهي اترعبت وقال : مالكيش دعوه
ياسمين برعب : بس عايزه اعرف هو انا نمت كل ده ازاي
الساحر شال ايدو من رقبتها وقال : تعرفي النوم المغناطيسي انتي نمتي كدا وتحكمت فيكي وتجوزتك يعني مجرد كتب كتاب حتي عاصم وعليا منيمهم مغناطيسي
ياسمين بدموع : مش فاهمه ماحنا كنا هنتجوز
الساحر بهدوء : كنتي هتجوزي عاصم مش انا
فاجأه نور جاه وياسمين بصت قدامها بصدمه وقالت : انتتتت
اريان بأبتسامه : اه انا
ياسمين : لاااااالاااااالاااا مش ينفع تجمع بين أختين حرااام
اريان بضحك : مهي اختك الله يرحمها
ياسمين بصتلو بصدمه وهو ابتسملها ياسمين وهي بتقوم من الأرض : بتقول ايه اختي انا ايه
اريان قام من علي الارض وقال : الله يرحمها
ياسمين بقتش شايفه قدامها ووفقد الواعي ووقعت في الارض اريان قرب منها وشالها بهدوء ووووو نعرف بعدين