اخر الروايات

رواية اشواك الماضي الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية اشواك الماضي الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبدالعزيز


و نزل بقلم..... قوي على وش احمد
احمد بصله بصدمة و غضب و هو بيحط ايده على وشه
عاصم بغضب مفرط:- كل اللي بيحصل في اختك دا بسببك انت السبب اختك بتدفع تمن غلطك يا ريته كان خلص.... عليك ولا انه يعيشنا في العذاب.... دا كله
احمد :- هجيبها هجيبها منه حتى لو فين هجيبها متقلقش
عاصم بغضب مفرط و صوت عالي جدا:- بقالك شهر بتقول نفس الكلام شهر و اختك بتتعذب.... معاه اشد العذاب..... و احنا مش عارفين نعملها اي حاجه عشان مش عارفين نثبت انه هو اللي خطفها.... و مش عارفين مخبيها فين لا انا مبقتش قادر مش عارف المرة الجاية ايه اللى ممكن يحصل يمكن يبعت في مرة صورها و هي مقت لا لأ لأ هو اكيد مش هيعمل كدا
تميم كان قاعد جنب رؤى في الاوضة كان قاعد على الكنبة و مركز معاها و هي نايمة
تميم بثقة:- تعرفي حتى لو عرفوا مكانك مش هيقدروا ياخدوكي لانك مراتي و محدش بيخطف.... مراته هههههه أعلى ما في خيلهم يركبوه بقى
بدأت رؤى تفتح عينيها بألم.... بصيت لاقيته قاعد و بيبصلها ببرود ، قام وقف و هو بيروح ناحية غرفة الملابس
تميم :- حمد لله على السلامه يبنت الدمنهوري شدي حيلك بقى عشان ترجعي النفق تاني
رؤى بدأت تفتكر اللي حصل بخوف شديد حاولت تقوم بس معرفتش من الم... رجليها مكان لدغة.... الحية قامت بعد عناء و راحت عنده كانت هتقع.... بس مسكت في قميصه بصلها بخوف على حالتها و اتكلم بغضب
:- ايه اللي خلاكي تتزفتي.... و تقومي
شالها برفق و اتجه بيها ناحية السرير بصتله و الدموع ملياة عيونها و اتكلمت بخوف
:- مش عايزة اروح هناك تاني هناك المكان بيخوف
كملت و هي بتبص على رجليها:- حتى شوف فيه تعبان لدغني.... و انا كنت هموت.....
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
بصلها و لاول مرة تصعب عليه طريقة كلامها كانت عاملة شبه الأطفال ، طرد كل الأفكار دي من دماغه و حاطها على السرير
تميم:- لو كلتي كويس و خدتي ادويتك مش هوديكي النفق تاني
رؤى بدموع:- عايزة اروح عند بابا أو اقتلني.... و وديني عند ماما مش عايزة افضل بتعذب..... كدا انت ليه بتعمل فيا كدا انا لسه صغيرة و معملتش كل حاجه كنت بتمناها في حياتي
تميم بغضب :- مش عايز كتر كلام ولا وجع دماغ انتي فاهمة و يلا نامي انا هروح انام في الاوضة التانية
رؤى بغضب مفرط:- انت بني ادم معندكش قلب ولا ضمير واحد واطي....
راح عندها بغضب و مسك ايديها بعنف..... :- سيبت القلب و الضمير لا اخوكي يحلوة و اتظبطي و انتي بتتكلمي عشان موركيش اوطى.... ما عندي
بصتله بخوف و هو فضل تايه شوية في عيونها الرومادي قاطعهم صوت رنة موبايل تميم
تميم:- ايوا يا ابويا فيه حاجه ولا ايه
كامل :- امك تعبت و عايزه تشوفك تعال بسرعة
تميم بخوف شديد:- حاضر انا جاي مسافة السكة و هكون عندك .
بص لرؤى بتفكير:- قومي غيري اللي انتي لابسه دااا هنسافر الصعيد يلا
رؤى بصتله بأستغراب شالها بسرعة و دخلها غرفة الملابس:- يلاا بسرعة
قال كلامه و خرج من الاوضة بخوف شديد
رؤى بصتله بأستغراب و اتكلمت بهمس:- دا مجنون دا ولا ايه !!!!!!
بعد فترة من الوقت كان تميم طلع و شال رؤى و حاطها في العربية في الكرسي اللي قدام
رجب :- كامل بيه لو عرف هتبقى مصيبة يا تميم باشا
تميم :- مش هينفع اسيبها هنا من غيري المهم عندي دلوقتي امي لازم اروح اشوفها و كدا كدا ابويا و عمي كانوا هيعرفوا
دا كله و رؤى كانت بصله من شباك العربية بأستغراب و هي اول مرة تشوفه خايف كدا ، ركب العربية و ساقها.... بسرعة جنونية و دا كله تحت نظرات الخوف و الاستغراب منها
رؤى :- انا بخاف من السرعة دي ممكن تبطأ شوية
تميم من غير ما يبصلها ضغط على زرار في العربية و نيم الكرسي اللي قاعدة عليه:- نامي و اسكتي انا مش رايقلك
ضغطت على. الزرار و رجعت الكرسي زي ما كان و اتكلمت بتحدي:- مش عايزة انام انا
تميم بغضب مفرط و صوت عالي خلاها تتنفض:- ان شاء الله عنك ما اتزفتي....
وصل قنا كانت الساعة عشرة الصبح دخل لاقهم قاعدين ما عدا فاطمة كانت في كليتها
دخل تميم و وراه رؤى اللي كانت بتبص للمكان باستغراب
تميم راح عند امه اللي كانت قاعدة على الكنبة و جانبها كامل ، راح قعد قدام امه على الأرض
تميم:- اما مالك انتي كويسة
صباح:- امك بتدلع عملت كدا عشان تجيبك عشان طول الوقت قلقانة عليك
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
تميم:- الكلام اللي بتقوله مرات عمي دا صح طب ليه يا اما كنتي بعتيلي لكن متخوفنيش بالطريقة دي
توحيدة قومته و خدته في حضنها بعمق:- توحشتك اوي يا ابن بطني عامل ايه يحبيبى
قبل ايديها بحب كبير و فضل حضنها بعمق و هو بيطلع كل حزنه جواه و بعدين راح سلم على ابوه و عمه
صباح بصيت لرؤى اللي واقفة بأستغراب:- دي مين دي ؟!!!
تميم خد نفس عميق:- دي مراتي
بصله الجميع بصدمة شديدة و بصوا لرؤى
كامل :- مرتك ازاي
تميم:- مراتي يا ابويا على سنة الله و رسوله
كامل :- انت اتجوزت امتي و بعدين دي صغيره اوي عليك دي تبقى مين
رؤى بتلقائية من غير ما تدرك هي عملت ايه:- انا اسمي رؤى رؤى عاصم الدمنهوري
غمض تميم عيونه بغضب اما الباقي فكأن لوح تلج وقع..... على كل واحد فيهم من صدمتهم باللي سمعوه و فجأة لاقى تميم قلم..... قوي بينزل على وشه من كامل
نورا :- فاطمة انتي متأكدة من اللي هتعمليه
فاطمة بخوف :- مقدميش حل غير كدا يا نورا انا لازم اشوفه و اوجهه و اخليه يكتب عليا انا كدا هضيع يا نورا
نورا:- طب اهدي حاولي ماشي و اتماسكي تحبي اطلع معاكي
فاطمة:- لا انا هطلع لوحدي لو حصلي حاجه قولي لامي و ابويا و تميم اني بحبهم اوي و انه غصبن عني
نورا بخوف:- انتي ليه بتقولي كدا !!!!
فاطمة:- انا هطلع ربنا يستر
طلعت فاطمة و خبطت على باب شقة ايمن
ايمن بنوم:- حاضر جاي اهو
فتح الباب و انصدم بفاطمة واقفة على الباب و الدموع ملياة عيونها
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
ايمن بضيق و هو بينفخ و بيدخل الشقة:- ايه اللى جابك
فاطمة دخلت وراه و اتكلمت بغضب :- جاية عشان تشوف حل في المصيبة اللي انت حاطتني فيها
ايمن بغضب :- و انا قولتلك اللي عندي و يلا امشي بقى انا مش ناقص وجع دماغ على الصبح
فاطمة ببكاء:- حراام عليك انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا كدا انا كل اللي بطلبه منك انك تكتب عليا و تعترف باللي في بطني انا مش عايزة غير كدا
ايمن بغضب مفرط:- يوااااه قولتلك مش عايز كلام كتير و انسي كل اللي انتي عايزاه داا عشان مش هيحصل
بصيت على تربيزة السفرة و بالتحديد على السكينة..... اللي موجوده على طبق الفاكهة اللي قدامها
فاطمة بتفكير :- يعني دا اخر كلام عندك
ايمن و هو بيديها ضهره:- اه و يلا بقى عايز انام
راحت جنب السفرة و خدت السكينة..... و و
يتبع......


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close