رواية ليل وحنين ( حنين الليل ) الفصل الثالث 3 بقلم اميرة رمضان
طلعت اتمشي في الجنينه وبكلمهاوفجاء سمعت صوت مرعب ببص ورايا
اتصدمت : يماماااااااا كاااااااااا*االب
(الكلب بمجرد مشافني نبح عليا اووي ومن خضتي جيت اجري دوست علي طرف الدريس ووقعت)
صرخت وغمضت عيني من الخوف
فتحت عيني بزهول وبصيت علي الكلب فعلا مربوط
اتعصبت وقولت : وانت بتضحك علي ااااي
الشاب : اصل مكنش ليها لازمه الوقعه دي لو كنتي شوفتي انه مربوط من الاول مكنش حصل كده
(عنيا دمعت ماهو ميعرفش اني اكتر حاجه بترعب منها فحياتي هي الكلاب)
الشاب : هاتي ايدك اقومك
رديت بضيق : شكرااا مش عايزه مساعده
قومت من الارض ونضفت هدومي
الشاب : هو انتي اسمك اي
_ اظن دي حاجه ملكش فيها
الشاب باعجاب : لاء وكمان شرسه
_ اللهم طولك ي روح (سبته ومشيت دخلت عند تالين وايان)
تالين :ميس انا مبسوطه اوي
_ مبسوطه ليه ي قلبي
ايان : عشان بابا معانا انهارده وهيعملنا عيد ميلاد
_ بقا كده ي ايان مش انا اللي بدءت اجهز للعيد ميلاد من الاول
تالين : منتي بوظتيه بالتورته بتاعتك دي
_ انا قولت انتو انكم متربتوش محدش صدقني
ليل : اتاخرت عليكم
_ لاء خااالص يلا بقا بسرعه عشان الحق اروح
نوح دخل : انتو هتحتفلو بالعيد ميلاد من غيررررري
قولت ل تالين بصوت واطي : هو مين ده
تالين : ده نوح صاحب بابي
نوح : اتفضلي ي انسه الموبايل وقع منك لما كنتي في الجنينه
خدت التلفون بسرعه منه : ينهاااار اسووووود التليفون بااااظ
ليل باستغراب : انتي طلعتي الجنينه ليه
_ كنت بكلم وامي والتلفون وقع
ليل : ازاي يعني بتكلمي مامتك والتلفون وقع وسبتيه
نوح بضحك : هقولك اصلها شافت الكلب وخافت وهي بتجري وقعت والتليفون وقع منها ههههههههههه
(تالين وايان ضحكو معاه وانا اتكسفت وليل خد بالو)
ليل : هي دي حاجه تضحك يعني
نوح بضحك اكتر : اصل كان شكلها مسخره هههههههههه
_انا رايحه انده لمدام كريمه
(سبتهم ومشيت وانا هموت من الاحراج )
ليل : نوح يتقعد باحترامك ي تمشي من هناا
نوح : وانا قولت اي يعني وبعدين مين المزه دي
ايان : المزه دي تبقا الميس بتاعتنا
نوح : طول عمرك حظك بومب والحريم بتترمي تحت رجليك
ليل بعصبيه : نوووووووووح لم نفسككككك واتقي شري احسنلك
رجعت عندهم تاني : استاذ ليل ممكن تليفون حضرتك دقيقه هكلم ماما
ليل : اها طبعا اتفضلي
كتبت الرقم ورنيت علي ماما
_ الو ي ماما
ماما : ايوا ي حنين قلقتيني عليكي اي اللي حصل
_ مفيش ي ماما انا شوفت كلب وخوفت بس والتليفون وقع اتكسر
ماما : فداكي ي حبيبتي انتي جايه ايمتي
_خلاص هنطفي الشمع وجايه اهو
ماما : طب خلي بالك من نفسك
_ماشي سلام
(اتجمعنا كلنا وطفينا الشمع والعيال كانو فرحنين اوووي وانا شخصيا كنت طايره من الفرحه عشانهم )
_ لولو عايزه حاجه مني بقا انا ماشيه
تالين : عايزاكي تقعدي معانا علطول انا وايان وبابا فرحنين وانتي معانا
_ هو ابوكي ده يعرف حاجه اسمها فرح اصلا
تالين : بتقولي اي ي ميس
_ مش بقول حاجه ي حبيبتي يلا سلام
خدت شنطتي وانا ماشيه في الجنينه وقفني نوح وفي ايدو علبه تليفون ايفون
نوح: هو انتو ممكن تقبلي مني الهديه دي
_ ليه بقا ان شاء الله
نوح : عادي ممكن تعتبرها بدايه صداقه اي رايك
_ هقولك فزوره لو حليتها هاخدها
نوح بحماس : قولي طبعا
_ اخت خالك ومش خالتك تبقي مين
نوح بسرعه : امي
_ عندها بقااا ويلا غور من وشي (سبته ومشيت هي ناقصه تخلف )
نوح بضحك : يابنت المجنو*نه
(ليل كان واقف شايف اللي بيحصل وعنيه بتطلع شرار بس لما رفضت الهديه فرح اووي )
كنت واقفه مستنيه ميكروباص وليل طلع بالعربيه اركبي انا هوصلك
_ نعم توصل مييين
ليل ببرود : هو فيه حد غيرك هنا
_ اتفضل ي استاذ ليل انا مش هركب معاك
ليل : ليه
_ عشان مينفعش وكمان كلامك معايا كده مينفعش
ليل : طب اعتبريني سواق تاكسي اي المشكله
_ انا مش مستنيه تاكسي انا مستنيه ميكروباص واهو جه اهو سلام
ركبت ومشيت
ليل : اي ده هي مالها مجنونه ولا اي
نوح ركب العربيه جنب ليل : وصلني انا بقا طلاما المزه كرفتلك ههههههههه
ليل : بطل برود وانزل انا مش هوصل حد واياك تقول عليها مزه تاني وبالاخص قدام العيال
نوح : ده احنا بنغير بقا بس بصراحه هي تستاهل
ليل بنفاذ صبر: ولاخر مره هقولهالك متتكلمش في الموضوع ده نهائي بدل ممنعك تاجي البيت ده خالص
نوح بتمثيل: اتغيرت ي صاحبي بعتني عشانهاا
ليل لف العربيه ودخل البيت ونزل من العربيه وخد المفتاح ودخل البيت
نوح : ليل عيييييب كده خدني انااااام معااااااااك
_______
وصلت البيت لقيت عمي ومرات عمي في البيت
قولت في بالي : اعوذ بك من الخبث والخبائث
_ ازيك ي عمي اهلا ي مرات عمي
عمي بعصبيه وصوت عالي : اهلا بالمحروسه اللي هتحط راسنا في الطين وهتجبلنا العااااار