اخر الروايات

رواية نياط القلب االفصل الثالث 3 بقلم حور طه

رواية نياط القلب االفصل الثالث 3 بقلم حور طه



جوزك باع &وانا اشتريت
ناديه ::انتوا الاتنين اح,قر من بعض
الباشا بتحذ,ير:: اوعي تغلطي وتخلطي بيني وبين جوزك
ناديه:: لو فاكر ان الح,قير جوز هيب,يعني ليك وانت هتقدر تق,رب مني يبقى ما تعرفنيش
الباشا بضحكه سا,خره ::وانا جاي النهارده مخصوص علشان اعرفك
ناديه تمسك كا,س وتك,سره على الترابيزه وتوجهوا ناحيته بتحذ,ير ::يبقى احب اعرفك انا لا ضعيفه ولا مك,سوره الجناح ؟ولو كان الرخي,ص جوزي بعني
فانا سلعه الله واغلى من كل شيء تمتلكه فاهم
الباشا باعجاب يسيبها ويخرج من المكان
ويجي عاصم ويقعد معاها الباشا بيقولوا ان هو هيعمل تليفون وراجع ثاني وبعد مرور وقت
عاصم ::افردي خلقتك دي شويه الراجل داخل
ناديه :: انا مش قادره اتخيل انك كنت بالح,قاره دي
عاصم وهو يشرب كا,س ويس,كي::ما تنسيش انك كنت بتحبي الح,قير ده في يوم من الايام
ناديه :: ازاي ما قدرتش اشوف وشك الح,قير ده
عاصم وهو يقر,ص خدها::لو تعرفي بحبك قد ايه يا دنوش برغم طولت لسا,نك دي
ناديه تبعت ايده::ابعد ايدك عني انا بقيت بقر,ف منك
عاصم بتحذ,ير:: يا ريت توفري شرا,ستك دي ليا الراجل جاي خليك لطيفه كده وحلوه مش عايزه افكرك انك ملكيش ملجا غيري ابوكي ما تحملكيش؟؟ فهماني
الباشا ابتسامه يبص على ناديه:: عامل ايه يا عاصم
عاصم ::بخير يا باشا طول ما معاليك راضي علينا
عاصم يعدل الكرسي:: اتفضل يا باشا
الباشا يقعد ويو,لع السي,جاره ويتفحص ملامح ناديه بدقه::
البضاعه اللي عندك خلصت يا عاصم
عاصم ::ما انت عارف يا باشا المخازن بتاعتي فاضيه بقى لها شهر
الباشا وهو لا يبعد عينه عنها :: عدي عليا بكره وخد البضاعه اللي تكفيك
عاصم بفرحه يصب له الكا,س ::ربنا يخليك لنا يا معالي الباشا جميلك ده على راسي من فوق
الباشا وهو يشرب الكا,س :: انت خلاص بقيت واحد من رجالتي فما ينفعش ينقصك اي حاجه في السوق شوف البضاعه اللي انت عايزها وتروح بكره المخازن تشيلها
عاصم يمسك تليفونه ::طيب معالي الباشا هعمل التليفون وارجع لكم تاني على طول
الباشا يبص له ::خد راحتك يا عاصم
الباشا ::ساكته ليه واضح ان القعده مش عاجباكي
ناديه بقرف:: انت ما تفرقش كتير عن الحي,وان اللي مشي ده
الباشا بابتسامه يحاول يمسك ايدها ::هو اللي باعك مش انا
ناديه بغضب تضر,به بالقلم وتسيبه وتمشي
العاصم يقابلها يمسكها من درعا:: انت ايه اللي يقومك
ناديه تسحب ايدها منه بقوه :: انا راجعه على البيت وكلمه زياده هفرج عليكم المكان ده يع,ره الرجاله
تنهي كلامها وتسيبه وتمشي وعاصم يدخل للباشا ::انا اسف يا باشا بس المدام تعبانه شويه
الباشا يقوم ويمسك كف ايده ويط,في فيها السي,جاره:: الف سلامه عليها روح بكره شيل البضاعه اللي انت عايزها
عاصم هو يكتم الالم ::ربنا يخليك لنا يا معالي الباشا
الباشا يسيبه ويمشي وعاصم يهز ايده من الوجع ::ااااااه يا ابن الجز,مه انا هعرفك ازاي تط,في السي,جاره في ايدي وانت وحياه امك اللي هس,ود عيشتك لما اروح لك
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
بيسان بخوف:: انتبهي يا وتين خلي بالك
وتين تربط ملايات السرير ببعض وتعمل منهم حبل وتنزله من الشباك وتنزل منه الي تحت
بيسان تقف لها تحت شباك اوضتها وتتمسك بها وهي نازله:: جوز عمتي لو عرف ان انت خرجتي من وراه هيطين عيشتنا
وتين بانفاس متقاطعه ::ما تقلقيش هو مش هيرجع قبل قبل ساعتين هنكون احنا رحنا المستشفى ورجعنا
بيسان ::طيب ما انا بطمنك على جواد هو بقى كويس
وتين بعناد ::قلت لك مش هتطمن غير لما اشوفه بعيني
بيسان بابتسامه ::انا مش عارفه جنانك ده هيودينا لحد فين يلا بينا علشان ما نتاخرش
وتين تمشي معاها وبتساؤل:: هي ابله نور مصره برده ان هتيجي معانا
بيسان:: ايو مستنيانا في عربيه جواد
وتين وبيسان يركبوا العربيه
وتين:: ابله نور هتقدري تسوقي
نور بتعب :: اه يا حبيبتي ما تقلقيش انا كويسه
بيسان ::ابله نور انت ميعاد ولادتك قرب والحركه كتير مش كويسه علشانك
وتين بخوف ::طيب تعالي انت هنا مكاني وانا هسوق
نور بتعجب:: انت بتعرفي تسوقي يا وتين؟
وتين:: ايوه يا ابله نور ابيه جواد علمني السواقه
نور بابتسامه ::خلاص ماشي تعالي انت سوقي
بدلوا اماكنهم علشان وتين هي اللي تسوق ووصلوا على المستشفى وهم على باب المستشفى
تقف وتين فجاه وتغمض عيونها وتضع يدها على قلبها وتتنفس ببطء وبعد دقائق :: جواد بينادي عليا ؟
نور ::بتقولي حاجه يا وتين ؟
وتين بلهفه:: ابيه جواد بينادي علياااا
تقول كلمتها هذه وتجري الى اوضته باقصى سرعه لديها
بيسان كانت تسند نور ويمشيوا خلفها بخطوات سريعه على قدر استطاعت نور في المشي بالجنين الذي في بطنها
ومتعجبين من كلامها وازاي جواد نده عليها
وتين اول ما تفتح باب الاوضه تسمع جواد وهو يفيق وينادي عليها :: وتيييييين
وتين تجري عليه:: انا جنبك ما تقلقش
جواد ينظر لها بابتسامه ::انت كويسه طمنيني عليك
وتين بابتسامه:: اطمن انا كويسه طمني عليك انت كويس
جواد بتعب ::عمر الشقي بقي وانا اتشقيت كثير
وتين بابتسامه رقيقه ::قوم انت بس بالسلامه واعمل كل اللي انت عايزه
جواد:: امال نور وبيسان فين
وتين:: انا سبتهم على باب المستشفى لما انت نادتني
جواد ::اوعي تكوني حسيتي ان انا ناديت لك تاني
وتين بتلقائيه:: انا بحس بيك كل ما بتناديني
وهنا هتدخل نور وبيسان
جواد بخوف:: على مهلك يا حبيبتي؟ وتين هاتي لها الكرسي
وتين تجيب الكرسي وتقربوا من السرير :: اتفضلي يا ابله نور ارتاحي
نور تمسح على شعره بحنان ::طمني عليك دلوقتي بقيت كويس خوفتني قوي عليك
جواد باطمئنان:: ما تقلقيش يا حبيبتي انا كويس الحمد لله
وبعدين يبص على بطنها المنتفخه ::طمنيني انت على البطل بتاعنا الدكتور قال لك ايه
نور بابتسامه ::الحمد لله الدكتور طمني هو بخير وخلاص كلها 10 ايام ويشرفنا ان شاءالله
جواد بفرحه يبوس ايدها:: ربنا يحفظكم ليا انتم الاتنين ويقومك بالسلامه
وتين ترجع بخطوات للخلف وتبتسم بوجع ::هروح الكافتيريا اجيب حاجه نشربها
بيسان ::طيب خديني معاكي علشان الظاهر كده العصافير عايزين يقعدوا لوحدهم
وجواد بهزار::احبك يا بسبوسه وانت بتفهميها كده وهي طايره
وتين تخرج هي وبيسان ويسيبوهم لوحدهم في الاوضه
💗💗💗💗💗ف بيت جابر💗💗💗💗💗
فريال:: ايه اللي رجعك بدري النهارده
جابر:: يا وليه مالك هو انا لازم ارجع على بيتي بمعاد
فريال :: لا طبعا يا اخويا بس يعني استغربت لما لقيتك جاي:: بدري عن ميعادك
جابر بابتسامه:: ورايح يحط لنا لقمه نتعشى عشان عايزك في موضوع مهم
فريا:: حاضر نص ساعه والاكل يبقى جاهز بس خير في ايه
جابر ::في واحد اتقدم النهارده الوتين
فريال:: بس بنتك رافضه موضوع الجواز ده لحد ما تخلص دراستها
الجابر تتغير ملامحه ::الولد ما يترفضش مركزه كويس وكمان هيخليها تكمل تعليمها براحتها زي ما هي عايزه
فريال:: طيب هو مين ده؟
جابر :: الدكتور هشام مستني بس الموافقه وهو هيقوم بكل حاجه قومي انت بس دلوقتي حضري لنا لقمه حلوه على ما اخش البنت حبيبتي عشان تيجي تاكل معانا
فريال بفرحه :: يعني هتخليها تخرج بقى
جابر وهو يتجه الى اوضه وتين عشان يفتح لها::اه طبعا لازما تاكل كده وتتغذى علشان لما الدكتور يجي بكره ان شاء الله تقعد معاه انا اديته كلمه ان هو هيجي يقعد معانا بكره
فريال بطيبه:: ربنا يخليك لينا يا ابو ناديه ده انا قلبي بيت,قطع عليها من ساعه ما حبس,تها
يفتح الباب_______؟؟!!!
✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close