أخر الاخبار

رواية خيانة زوجة الفصل الثاني 2 والاخيربقلم مصطفي جابر

رواية خيانة زوجة الفصل الثاني 2 والاخيربقلم مصطفي جابر



أول وأخر مره حد يدخل عليا بدون اذني فاهم يا كرم ؟
كرم بهدوء : يفندم انا اسف بس هو دخل علطول ونا ...
ريم بعصبيه : خلاص يا كرم روح علي شغلك .
خرج كرم وهو مضايق...
بليل...
كرم خلص شغله وخارج لاقي ريم بتنادي عليه
كرم بهدؤء: ايوه يا انسه ريم
ريم باحراج: انا اسف عشان اتعصبت عليك اوي بس غصب عني الشخص اللي جه من شويه ده ضايقني اوي علشان كده اتعصبت وجت فيك انت معلش
كرم بجدية: تمم ولا يهمك محصلش حاجه عن اذنك انا بقي.
ريم بكسوف: احم طب تحب اوصلك.
كرم بهدؤء: لا تسلمي عشان مراتي و بنتي مستنيني.
ريم بصدمة: انت متجوز.
كرم باستغراب: ايوا الدبلة اهي.
ريم : احم طيب.
مشي كرم وهي اتنهدت بهدؤء ومشيت..
بعد شويه.
كرم بيوصل البيت..
كرم بابتسامة: لوجيي يا حبيبة بابا.
بتخرج جري عليه: بابييي.
حضنته: وحشتني خالص يا بابا ماما خرجت وسابتني.
كرم باستغراب: ازاي تخرج وتسيبك لوحدك كدا وكمان مبتردش عليا.
لوجي: انا عاوزة اقولك سر بس متقولش لماما.
كرم بهدؤء: قولي يا حبيبتي في ايه.
لوجي: انا سمعت ماما بتتكلم مع واحد وبتقوله انها هتطلق منك وتروح عنده وانا مش عاوزة ماما تمشي يا بابا.
كرم بعصبية دراها: طب مين عمو دا.
لوجي: هو جه لوحده هنا مرتين وجه معاك قبل كدا هو عمو عزت صاحب الشغل اللي كنت فيه
كرم بهدؤء ومن جواه متعصب: اممم وايه تاني يا حبيبة بابا.
لوجي: كانت بتقوله كويس انه ملاقش شغل عشان تمشي.
كرم فهم سبب تغير مراته معاه ورفدو من وظيفته بعد التعب دا كله.
كرم بحنان: خشي نامي انتي دلوقتي يا حبيبتي وانا مش هقول لماما متخفيش.
لوجي بطفولة: هيييي ماشي.
دخلت جري وهو قعد علي الكنبة بتفكير: بقا كدا تمام يا مروة تمام اوي.
بعد شويه.
بتدخل مروة لاقته قدمها
كرم : ما بدري يا هانم حمدالله عالسلامه
مروة بخضة: أ أكرم انت جيت امتي.
كرم بابتسامة مزيفه: لسه جاي كنتي فين كدا ومقولتليش ليه انك خارجه
مروة بخبث: كنت بجيب طلب من تحت يا حبيبي احضرلك العشاء.
كرم بابتسامة باردة: لا هنام خفيف.
دخل وهي اتنفست بارتياح: كنت هتكشف خلاص هووف.
كرم في نفسه: ماشي يا مروة انتي وعزت اما وريتكم.
مروة بتدخل بتوتر: كرم انا كنت عاوزه اتكلم معاك.
كرم بخبث: وانا كمان تعرفي اني عاملك مفاجأة.
مروة بطمع: مفاجأة ايه.
كرم بخبث: اول قبض ليا هجيب لك هدية غالية وشيك.
مروة بطمع: بجد ربنا يخليك ليا يارب.
كرم بمكر: كنتي عاوزه تقولي ايه.
مروة بسعادة: خلاص مش عاوزه حاجه يلا نرتاح بقا وراك شغل بكرا وانا عندي مشوار بعد الشيفت بتاعي.
كرم بقرف دراه: ماشي يلا.
تاني يوم.
كرم راح شغله و اتفق مع شخص يراقب مروة ويجيب له اخبارها.
ريم بهدؤء: مالك يا كرم شكلك مضايق.
كرم بابتسامة حزينة: لا ابدا مفيش حاجه ... حضرتك عندنا اجتماع بعد ساعة.
ريم بهدؤء: الغيه يا كرم واي رايك نبقا اصحاب.
كرم بهدؤء: معنديش اي مشكلة.
ريم : تعالي اقعد وقولي مالك.
كرم بهدؤء: مراتي بتخوني وكانت السبب اني مكنتش لاقي شغل طول الفترة اللي فاتت.
ريم بصدمة: مراتك.
كرم بحزن: اه مع مديري القديم كنت ديما بتجاهل حبها للفلوس بس كنت غبي.
ريم بحزن: طب وانت ناوي تعمل ايه.
كرم بتنهيدة: هطلقها بس مش دلوقتي انا مش عاوز ابلغ عنها عشان بنتي.
ريم بهدؤء: عندك حق الاولاد هم يلي بيدفعوا التمن .
كرم ابتسم لها بهدؤء...
عند مروة...
مروة ببرود: يعني مش عاوزه اطلق دلوقتي بنتي محتاجة وجودي جنبها.
عزت بغضب: دلوقتي بتقولي بنتك ومن سنة كانت فين بنتك دي.
مروة بغيظ: بقولك ايه يا عزت احنا متفقين من الاول يا حبيبي مجتش من شهر يعني.
عزت بخبث: عندك حق مجتش من شهر يا حياتي.
مر شهر...
ومروة مستنية مفاجأة كرم ليها...
كرم لشخص ما: جبت المطلوب.
الشخص: ايوا دي كل الصور والتسجيلات يلي طلبتها.
كرم بهدؤء: تمم روح انت.
ريم: انت ناوي علي ايه مش قولت هتطلقها وخلاص.
كرم بغموض: اكشفها لاهلها واهلي و نخلص.
ريم بابتسامة: هو انا ممكن اشوف لوجي بنتك.
كرم بإبتسامة اكبر: اكيد يابنتي.
ريم بحماس: ماشي هاتها بليل مطعم نتفسح شويه.
كرم بهدؤء: حاضر هروح اكمل شغلي.
ريم بحب: اتفضل.
خرج وهي قعدت تفكر فيه: معقول حبيته في الفترة القصيرة دي.
كرم من وراها: هو مين.
ريم بخضة: يخربيتك مش تخبط مش قولت رايح تتزفت جيت ليه.
كرم بضحك: نسيت الصور.
ريم بتوتر: احم طب اتفضل يا استاذ كرم علي شغلك.
كرم بنغاش: استاذ الله اومال اي ياسطا ويا زميلي و الكلام دا راح فين.
ريم وشها احمر: اطلع يا كرم متعصبنيش احنا في الشركه.
كرم بابتسامة جاذبة: ماشي يا قمر اشوفك بليل.
خرج وهو بيضحك وهي اتكسفت..
بليل...
كرم بيلبس ببرود: اجهزي يا مروة هنروح عند اهلي.
مروة بابتسامة: عاملي المفاجأة هناك.
كرم ببرود: اخلصي يا مروة.
مروة راحت تلبس جري وفي بالها انه كتب ليها الشقة او جاب ليها حاجه غالية اوي..
بعد شويه..
كرم وصل بيت اهله ولاقت اهلها هناك استغربت: اي دا في ايه.
كرم ببرود: ولا حاجه دا ماذؤن و دول اهلنا.
مروة بخضة: انت هتتجوز عليا دي مفاجاءتك.
كرم بسخرية: قصدك هطلقك عشان تروحي لعزت.
مروة بتوتر: ع عزت انت بتقول ايه.
ابوها بغضب: انتي ازاي تعملي كدا انا معرفتش اربيكي وهربيكي من الاول.
كرم ببرود: ربيها ولا متربيهاش بنتك طالق بالتلاتة.
مروة بهدؤء: احسن بردو كدا كدا كنت عاوزة اطلق و اقولك خد بنتك كمان انا متنزلة عنها.
كرم بسخرية: توقعت كدا عشان كدا خدي امضي.
مروة ببرود: علي ايه.
كرم بهدؤء: انك ملكيش اي دخل او دعوة بحياة بنتي وانك متنازلة عنها ومش عاوزين نشوف وشك تاني.
مروة ببرود مضت: يلا اروح لعزت حبيب قلبي.
ابوها بحسرة: واعتبري انك ملكيش اهل.
مروة بصت له بتجاهل: عزت هيغنيني عنكم كلكم الف مرة.
كرم بسخرية: طب خدي بالك بقا انه عزت يلي بتتكلمي عنه دا خسر كل املاكه والنهاردة فرحه علي بنت راجل اعمال كبير عشان يعوض خسارته.
مروة بعدم تصديق: انت اكيد كداب.
كرم طلع دعوة فرح: خدي والعنوان ميتوهش يا حلوة سلام.
خرج وهي نزلت وراه جري عشان تروح تشوف عزت...
بعد دقايق بتوصل القاعة بتدخل وتروح عليه بصدمة: ع عزت.
عزت بص بتوتر: انتي مين.
مروة بغضب: انت بتتجوز جالك قلب تتجوز غيري.
العروسة: انتي مين يا بتاعة انتي.
عزت ببرود: معرفش واحدة جاية ترمي بلاها علينا يالله يبت غوري من هنا
مروة بغضب: فرررح وانا واحدة يا كداب يا غشاااش خربت بيتي عشانك اتفووو.
عزت للحراس: شيلوا المقرفة دي برا.
مروة بزعيق: ابعدوا عنييي انا هوريك يا عزت ماشي هتندم اوي.
طردوها برا وهي بصت بدموع وحزن...
مروة بدموع: ضيعت نفسي وبنتي وجوزي عشان الفلوس وعشان واحد زي دا حسبي الله ونعم الوكيل.
عند كرم.
لوجي: انتي حلوة اوي يا طنط.
ريم بابتسامة: انتي احلي يا روح طنط قولي لي يا ريم زي اصحابي.
لوجي بفرحه: ماشي يا ريم بابا قالي انك حد كويس وطيب اوي وجميلة.
كرم كان بيشرب شرق: كح كح لوجي مش هتكملي اكلك.
ريم ابتسمت بكسوف..
كرم بحنان: كلوا يلا.
ريم بتاكل لوجي بحنان...
لوجي بحزن: ماما مكنتش بترضا تاكلني كدا.
ريم بحزن حضنتها: انا يا روحي هاكلك متزعليش اجيب لك ايس كريم.
لوجي بفرح: ماشي.
كرم بحب: شكرا يا ريم.
ريم بابتسامة: علي ايه.
كرم بحب: علي كل حاجه عملتيها وعلي وقفتك جنبي انا سعيد بوجودك ومعرفتك.
ريم بحب مماثل: وانا اكتر يا كرم بجد انت عوضتني عن حاجات كتيره.
لوجي مقاطعه: بابا ما تتجوز طنط ريم.
ريم وكرم اتصدموا وهي ضحكت...
كرم بتوتر: احم كلي يا حبيبتي كلي.
ريم كلت وهي بتضحك...
مر سنتين وكرم بقا عنده شركة صغيرة و هيتجوز ريم.
يوم الفرح....
ريم بابتسامة: اي رايك يا لوجي.
لوجي بفرحه: شكلك حلو اوي يا طنط.
ريم باستها: انتي احلى يا روح طنط.
بيدخل كرم.
كرم بحب: مبروك يا حبيبتي.
ريم بابتسامة: الله يبارك فيك.
لوجي بضحك: بابا انا عاوزة تاج زي طنط ريم.
كرم شالها بحنان: بس كدا عيوني.
بيمسك ايديها ونزلوا راحو القاعة...
بعد شويه.
ريم كانت وقفه جنب كرم بسعادة لاقت يلي دخلة عليهم بحقد: هي دي يلي سرقتك مني.
ريم بعدم فهم: انتي مين.
كرم ببرود: هو انا مش طلقتك يا مروة عاوزة اي تاني.
مروة برجاء تمثيلي : عاوزة بنتي.
كرم بسخرية: عاوزة بنتك ولا فلوس يا مروة اوعا تكوني فاكرة اني عبيط ورجعة بعد السنين دي تضحكي عليا.
مروة بحقد: هاخد بنتي غصب عنك.
ريم ببرود: خالي عندك احساس وغوري برا انتي واحدة خاينة و اتخليتي عن كل حاجه عشان خيانتك وفي الاخر خسرتي كل حاجه برا يا حقيرة.
خرجت مروة باحباط من فشل خطتها...
ريم بحب: مالك.
كرم بحنان: مفيش يا حبيبتي يلا نرقص.
ريم بضحك: يلا.
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close