رواية غرام العاصي وعشق القاسم الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد
البارت الثاني
بعد غرام ايده بعنف: ايوه الماضي ليسا في دماغي علشان انت السبب في كسرة فرحتي يوم كتب كتابي والا نسيت قولت ايه لاخويا علشان يجبرني اجوزك انت واسيب خطيبي فاكر
اتعصب عاصي اكتر فخرج وسابها علشان ميتهورش اكتر من كده
باك
عاصي بتعب وآلم في قلبه:ليه ياغرام ليه وصلتينا للحاله دي انتي عارفه اني مش حقدر اعيش من غيرك ليه حكمتي تبعدي عني وتسبيني منغير قلب ياغرامي كل ده علشان حبيتك اكتر من نفسي حتي صحيح الطريقه كانت غلط بس مكنش عندي حل تاني علشان مخسركيش من ايدي ليه حصل كده ليه
انهار عاصي وهو بيردد بس ليه ليه
دخل مصطفي وجرى عليه: عاصي مالك انت كويس اهدى كل حاجه حتتحل ان شاء الله صدقني
عاصي بدموع: انا ليه كل حد احبه يبعد عني ويسبني لوحدي يامصطفي ليه
تهند مصطفي: انا معاك ياعاصي ومش حيبسك اوعدك بكده
عاصي بدموع اكتر: بس انا عاوز غرام ترجعلي يامصطفي صدقني انا بحبها اكتر من نفسي لدرجه اني بتنفس بوجودها جنبي مش قادر استحمل بعدها صدقني مش قادر
مصطفي بحزن عليه: انا معاك وغرام حترجعلك تاني اوعدك هي زعلانه بس وحترجع علشان بتحبك كمان
عاصي ببسمه وسط الدموع: بجد بتحبني يامصطفي انا فضلت كتير على الامل ده..وفجئه قام باصرار.. انا مش حيئس حروح اعتزر منها مره واتنين والف لغايه ماترجع ليا تاني
مصطفي بتشجيع: هو ده عاصي صاحبي وانا حساعدك في كده كمان علشان ارجع اختي وامي ليا تاني
وحسمو الامر على كده خلاص دقت ساعه الجد الان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفي نفس الوقت في قصر الهلالي
كانت تجلس وهي تمشط شعرها الطويل والاسود مثل الليل بعد يوم طويل ومتعب بس حست بحد حضنها ففزعت منه بخوف وقالت:عصام بيه انت بتعمل ايه هنا؟؟؟
ابتسم عصام بخبث:انا اجيت اتكلم معاكي ياعشق
عشق بخوف منه:نعم تتكلم في ايه اخرج بره لو سمحت
تراجعت عشق بخوف من نظرته الي كلها رغبه وخبث وهو بيتقدم منها
عصام بخبث:عشق مالك انتي خايفه مني انا بحبك ياعشق وعاوزك وانا ياما قولت واتحيلت عليكي بس انتي برضو رفضتي
عشق برعشه من الخوف:عصام بيه ارجوك اخرج بره كده غلط وو
لقت عصام فجئه مسكها من خسرها بقوه وهو بيقربها منه بعنف:مش انتي حتة خدامه هنا شايفه نفسها عليا انا.. انا عصام الي مفيش بنت تقوله لا فاهممه ياعشق
عشق بدموع:ارجوك ابعد عني احسن حصوت وحلم عليك القصر كله
عصام بضحك:صوتي ياعشق محدش حيلحقك مني النهاردا
وقرب من وشها عاوز يقبلها غضب وفجئه صرخت عشق:اللحقووني ياقااااسم بيه اللحقني
عصام حط ايده بسرعه على بوقها وقال بخوف:اخرسي يابت فورا اخرسي
دمعت عين عشق لما لقت عصام ضربها كف قوي وقعت على الارض ونزل هو لمستوها بخبث
عصام بخبث:انا حفرجك ازاي تقولي لعصام الهلالي لا ياخدامه
مسكها من شعرها بقوه بس فجئه لقى الباب اتفتح بقوه ودخل قاسم بغضب شده من قدام عشق وضربه بلكمه قويه نزفت منها شفته
قاسم بغضب:انت بتعمل ايه ياحيوان انت
عصام بخوف وآلم:قا قاسم انا انا مش عملت حاجه دي هيه الي...
عشق كانت بتبكي وهي خلف قاسم وصوت عياطها عالي وده جنن قاسم اكتر فتقدم من عصام وجره لبره بقوه لغايه اوضته ورماه فيها
قاسم بغضب حجيمي:انت مديت ايدك عليها مش كده ياعصام
عصام هز راسه بمعني لا بخوف من شكل قاسم قدامه فقرب منه قاسم ومسك ايده بقوه وهو بيفتكر العلامه الحمره على خد عشق من كف عصام فعصر ايده بقوه وعصام بيضرخ لغايه ماكسرها ليه وبعد بعدها عنه بغضب
قاسم بغضب وضيق:دي بس قرصه ودن علشان تبطل الوسا'خه الي في دمك دي
عصام اتعصب منه ودموعه الي بتنزل من الألم وقال:اه انا لما اعمل كده بيبقى وسا'خه بس انت لا ياقاسم بيه
قاسم قرب وضربه كف قوي:ايوه انا بعمل بس بارضى مش غصب ومع بنات شمال مش وحده محترمه يازباله ولو لقيتك تاني ياعصام قريب من عشق انا حكمل عليك وانت عارف ازاي
وبص عليه بتحزير وخرج سابه وهو ماسك ايده بألم
عصام بغل وحقد:ماشي ياقاسم فاكر اني معرفش انت بتعمل ايه معاها وليك انت حلال وانا حرام بس انا حاخذ الي عاوزه برضو اوعدك بكده
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعند عشق دخلت الحمام تاخد شور وهي منهاره طلعت بعد شويه وهي بتمسح شعرها بالفوطه لقته قاعد على السرير وبيبص عليها بخوف
عشق بخضه:انت بتعمل ايه هنا ياقاسم بيه
قرب قاسم منها ولمس خدها مكان العلامه بايده وقال:انت كويسه يعشق
عشق بتوهان من قربه:ايوه كويسه الحمد لله
وفجئه لقته حضنها وقال:انا اسف على الي حصل ده ومش حيتكرر تاني اوعدك
عشق حست قلبها حيطلع من مكانه من قربه كده وقالت بتوتر:انا كويسه ياقاسم بيه متخفش حصل خير
بعد قاسم وهو بيبص على عينيها الخضراء بتوهان وقرب من شفايفها وقبلها بحب وهي كانت متجاوبه معاه ووو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع...