اخر الروايات

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار


الحلقة ٧
استيقظت اميرة من النوم علي صوت رسالة اخذت الهاتف وفتحتة فوجدت الرسالة من احمد فتحتها بسرعة
احمد: صباح الفل والياسمين
اميرة بفرحة: صباح النور
احمد: يالا قومي البسي علشان هخرجك النهارده
اميرة بفرحة: بجد
احمد: ايوة يالا
اميرة: بس ابية
احمد: انا قلتلة وهو وافق يالا بدل مغير راي
اميرة: فريرة والله وهكون لبست قامت اميرة بسرعة تغير ثيابها الي فستان احمر قصير يناسب بشرتها البيضاء وعيونها الزرقاء
انهت اميرة لبسها وجدت رسالة علي هاتفها فتحتها
احمد:انا تحت يالا
اميرة:حاضر نزلت اميرة الي الاسفل ومنها الي خارج القصر فوجدت احمد ينتظرها وما ان رائها حتي تنح من شدة جمالها
احمد:يخربيت جمال امك
اميرة بضحك:مش هتبطل كلامك دا دا كلام سواقين التوكتوك
احمد بضحك:طيب يالا اركبي
اميرة:اركب اي
احمد بمرح:اكيد مش التوكتوك اركبي العربية
ركبت اميرة العربية وهي تضحك علي ما قالة احمد بشدة ركب احمد وانطلقت السيارة الي مكان ماا☺️🥀
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
نظر ادم الي كاميرات المراقبة لاحظ شئ جعلة يصتدم
وجد الخدامة كانت في المطبخ بجانب حور ولاكن رن هاتفها فنظرت الي حور وجدتها تفعل الفطار فخرجت الي الحديقة واخذت تنظر حولها فنظر لها ادم بشك فكانت الخدامة لم تعرف ان ادم يضع في كل ركن في القصر كاميرات فعل ادم الصوت حتي يسمع ماذا تقول
الخدامة( ميسون):الو ايوة يا باشا
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:والله يا باشا انا مرقباهم كويس واي حاجه بتحصل هبلغك بيها
الباشا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:عنيا يا باشا بس طبعا المبلغ هيزيد حبة
الباشا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:ماشي يا باشا انا هقفل دلوقتي علشان محدش يشك في حاجه سلام يا باشا
اغلقت ميسون الهاتف ودخلت القصر مرة اخري اما ادم فاحمر وجهة من الغضب ونهض وذهب الي غرفتة وبدل ثيابة الي بدلة ليذهب الي عملة فهو لم يذهب منذ ان تزوج حور
انهي ادم ثيابة وهبط الي الاسفل فوجد حور تضع الطعام علي السفرة فمظر لم يجد احد
ادم:فين اميرة
حور:معرفش هي قلتلي هخرج مع احمد
ادم:اوووف ازاي نسيت طيب طالع فوق ثانية ونازل
حور:ماشي اتفضل
صعد ادم الي الدور التالت ودخل غرفة جدتة فوجدها جالسة تذكر الله فقبل يديها وراسها
ادم:صباحو قمر
الجدة:صباح الفل يا حبيبي
ادم:يالا علشان تنزلي تفطري معايا
الجدة:ما طلعلي الاكل هنا
ادم بحزن مصطنع:اي مش عاوزة تشوفي مرات ابنك
الجدة:حاضر يا بني يالا اسندني
اخذ ادم بيدها وانزلها الي الاسفل فوجد حور تجلس علي الاريكة تنتظرهم وما ان راتهم فوقفت وذهبت اليهم
ادم:اي رايك يا تيتة في مراتي
الجدة:قمر يا بني مشاءالله تبارك الرحمن اسمك اي
حور بخجل:حور انتي حضرتك جدتة
الجدة:اة يا حبيبتي
وطت حور وقبلت يدي واخذت بيدها واجلستها علي الكرسي السفرة
حور:اقعدي هنا يا تيتة دا انا عملالك فيطار تاكلي ادم وراة
الجدة بضحك:هههههههه يوووة يا حور والله ضحكتيني
ادم بحزن مصطنع:انتو قاعدين تتريقو عليا طيب مش واكل وكاد ان يقف ولك امسكت حور يدية واجلستة
حور بتوسل:انا اسفة والله كنت بهزر انت زعلت اسفة
ادم وهو يجلسها بجانبة:مش زعلان اقعدي كلي علشان عاوزك في موضوع مهم كانت حور تاكل وتاكل الجدة وادم بفرح فهي وجدت فيهم الاهل وادفئ والحنان
(متعرفش اي الي هيحصلها بعدين😂😂)
انهي ادم طعامة وقام ودخل غرفة المكتبة ونادي
ادم:حور حصليني
حور:حاضر بعد ازنك يا تيتة هجيلك تاني
الجدة:روحي يا حبيبتي ربنا يسعدك يارب
ذهبت حور ودخلت غرفة المكتب وجدتت ادم يجلس علي الكرسي وهو شارد
حور:احم كنت عاوزني في اي
ادم:تعالي اقعدي
حور بعد ان جلست:في اي
ادم:عارفة ميسون
حور:مين ميسون دي مش دي الخدامة الي هنا
ادم:اة
حور:مالها
ادم:خلي بالك منها متخلهاش تحط ايديها في الاكل انتي فاهمه اطبخي انتي
حور:حاضر بس لي
ادم بغضب:مش شغلك متنسيش نفسك
حور بحزن:حاضر عن اذنك
ذهبت حور الي المطبخ واخذت تفعل الغداء مثل ما قال لها ادم
ميسون:ارتاحي انتي يا حور هانم انا هنا اهو
حور:لا معلش انا الي هعمل الاكل اصل ادم عاوز يدوق اكلي
ميسون:طيب اساعدك
حور:لا شكرا
خرج ادم من المكتب وركب سيارتة وانطلق الي مقر الشركة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وصل احمد الي مكان ما يقال عنة جميل بشدة وفتح لاميرة الباب وسحب يديها ولكن قبل ان تدخل المكان
احمد:اقفي عندك
اميرة بخضة:في اي
احمد:ثواني غمضي عينك اغمضت اميرة عينيها واخذ احمد يدها ودخل بها
اميرة:لسة فاضل كتير
احمد:خلاص وصلنا اهو فتحي فتحت اميرة عينيها فوجدتت المكان مزين بالكامل والبالالين الحمراء والشمع فكان المكان رومانسي فاخذت تلف في حول نفسها ولكن وهي تلف وجدت من راكع علي ركبة واحدة ويمسك علبة قطيفة وبداخلها خاتم ويقدمة
احمد بحب:تقبلي تتجوزيني يا اميرة حياتي
صمتت اميرة من شدة المفجاة والفرحة وادمعت عينيها
احمد بحزن وهو يقف:انا كدة عرفت ردك وكاد ان يرحل حتي وجد من يقول لة
اميرة بدموع:بحبك
احمد بدهشة:اي
جريت اميرة الي حضنة واحضتنتة بشدة:بحبك يا غبي
احمد بضحك وفرحة:لي الغلط دلوقتى فصلتيني
اميرة وهي تضربة في كتفة:انت كنت هتمشي
احمد:انا قلت مش بتحبيني
اميرة:طيب اركع علي ركبك تاني وقلي كدة تاني
احمد:حاضر
ركع احمد علي كبتة:تقبلي تتجوزيني
اميرة بفرحة:طبعااااااا
البسها احمد الخاتم وقام من جلستة واشتغلت اغنية رومانسية فاخذ احمد يدي اميرة وصعد الي المنصة واخذ يرقص معاها في حب وسعادة 💙💙💙💙🥀
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
ميسون كانت تدحدث علي الهاتف مع شخص اخر
ميسون:يا باشا هي الي مصممة تعمل الاكل اعمل اي
الباشاا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:ازاي بس اعمل كدة
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:حاضر يا باشا بس اخاف لاتكشف
الباشا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:بس النسية هتزيد انا بعرض حياتي للخطر دا لو ادم باشا عرف هيقتلني
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:حاضر يا باشا سلام عشان محدش ياخد بالة
اغلقت ميسون الهاتف ودخلت الي الداخل فوجدت الجدة تنادي عليها
ميسون:نعم يا حجة اؤمري
الجدة:تاديلي حور
ميسون بفرحة:من عيوني وذهبت الي المطبخ
ميسون:حور هانم ستي الحجة عاوزاكي
حور:انا خلاص خلصت وهطلع اشوفها تمام
ميسون:حاضر
خرجت حور وذهبت ميسون ووضعت شئ في الاكل
ميسون: كدة تمام اخرج انا بقا بسرعة خرجت ورنت علي الباشا
ميسون:كلو تمام فلوسي تجيلي مليش دعوة طيب هستناك باي اغلقت الهاتف
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المساء جاء ادم ووضعت حور الطعام علي السفرة
ادم:فين اميرة
حور:جات ونامت علي طول
ادم:طيب صحيها تاكل
حور:صحتها وقلتلي كلت برة كل انت
ادم:طيب اقعدي كلي
حور:حاضر وجلست الجدة وحور وادم ياكلو اكلت حور معلقة من الطعام واخذت تتدحث مع الجدة وفجأة وجدت معتدها تؤلمها فا ياالهي ميسون وضعت شئ في طعام حور فقط امسكت حور معتدها بشدة وتالمت
ادم بقلق:مالك يا حور
حور بتعب:بطني بتطقطع ما ان انتهت جملتها حتي داهمها الدوران بشدة فسقطت علي الارض مغشي عليها
ادم بصوت هز القصر:حووووووووووووووور


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close