رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الخامس 5 بقلم نورهان العطار
الحلقة ٥
وقبل ان تنطق حور باقي كلامها وجد الرصاص يدخل الغرفة من كل اتجاة اخذ ادم حور وخبائها في مكان امن امسكت حور في جاكت بدلتة وهي تتاوة بصوت منخفض حتي لا يسمع ادم وبعد خمس دقائق توقف اطلاق النار ولم يسمع احد في المنزل اي شئ لان ادم عامل زجاج وباب غرفتة كاتم للصوت اذا حدث اي شئ في غرفتة لم يسمعها من في الخارج مسك ادم حور
حور نظرت الية بتعب: ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم بغضب: انتي مش بتردي عليا لي اوعي تكوني فكرة اني هدي موضوع دخولك الاوضة دي بالساهل
ولكن فجاة اوقف كلامة عندما لاحظ ان حور تضع يديها علي بطنها فامسك يديها
ادم: انتي مالك حطة ايديكي لي كدة شيلي ايدك
حور وهي تقوم بتعب وتحمل من الالم: مفيش حاجه انا هروح انام وعلي فكرة انا كنت جايه اطمن عليك علشان خرجت بالعربية بسرعة فدخلتزالاوضة اشوفك جيت ولا لا ثم اخذ ريقها بصعوبة بعد اذنك اوقفها ادم
ادم بعصبية:شيلي ايدك كدة وريني شالت يديها حور
ادم بصدمة:اي الدم دا انتي مصابة
حور بسخرية: بعد اذنك عاوزة انام
ادم بعصبيه:انتي مجنونه انتي بتنزفي لازم مستشفي
حور:ملوش لازمه انا هطهرة وهبقي وقبل ان تنطق باقي كلامها سقطت بين يدي ادم مغشي عليها
ادم بجنون :قومي فوقي انتي مش لازم تموتي دلوقتي انا لسة مخدش حق سما انتي فاهمة حملها بين زاعية وهبط بها الي الاسفل ووضعها في الكرسي الخلفي وانطق بالسيارة الي المستشفى وبعد عشر دقائق وصل ادم مستشفي الهلالي فهي المستشفى الخاص بة حمل حور بين يدية ودخل بها الي المستشفى
ادم بصراخ وغضب:حد يلحقها بسرعة بتموت بسرعة
التفت حولة الدكاترة والممرضين واخذو حور علي الترولي بسرعة الي غرفة العمليات وكاد الطبيب يدخل حتي امسكة ادم من ملابسة
ادم:حياتها قصاد حياتك عاوزها تعيش اعمل اي حاجة
الدكتور بخوف:حاضر يا ادم باشا بس انت ادعلهااا ودخل الطبيب غرفة العمليات وساد جو المستشفى في توتر من وجود ادم الهلالي فهم يخافون عندما يسمعة اسمة ما بالك فهو امامهم والحالة التي في الداخل تخصة
صرخ الطبيب في الممرضة:بسرعة قلبها وقف هاتي الحقنة بسرعة
الممرضة:حاضر اهي الحقنة اخذ الطبيب الحقنة وضربها في قلب حور واخذ يفعل مساج للقلب حتي عاود النبض مرة اخري بعد ان توقف اثناء العملية
الدكتور براحة:يالهوي الحمدلله دا لو كانت ماتت كان ادم باشا يموتنا كلنا
الممرضة:شكلها تخصة جامد
الدكتور:ملناش دعوه المهم انها بخير دا عصبي اووووي
لازم تدخل العناية المركزة فورا يالا بسرعة خرج الطبيب ومعة حور بالترولي جري علية ادم وهو ينظر لحور ووجهها شاحب بشدة فســــــال ادم الطبيبي
ادم:ها اي الاخبار هي كويسة صح
الطبيب:الحمدلله هي بخير بس لازم تتحط في العنايه المركزة فترة علشان نتابع حلتها لان ممكن القلب يقف في اي لاحظة متفلقش يا ادم باشا هتكون بخير رحل الطبيب ونظر ادم الي حور من الزجاج الغرفة
ادم:هو انا زعلان عليكي لي لي حسيت لما وقعتي بين ايدية افتكرت سما وانك هتروحي زيها انا كنت عاوز اخذ حق مراتي من ابوكي وهاخدة منك انتي بس لما تقومي كدة لازم اخليكي تدوقي المر وتشوفي العذاب الوان رحل ادم من المستشفى وهو غاضب بشدة ورحل وركب سيارتة وانطلق بها الي القصر وما ان دخل حتي وجد احمد واميرة وجدتة وجريت اميرة الية واحضتنة
اميره ببكاء: انت كنت فين يا ابية وفونك مقفول لي وفين حور واي الدم دا الي في الاوضة
احمد:استني بس يا اميرة نعرف في اي براحة علية
اميرة بغضب:براحة اي وزفت اي في حور يا ادم رددد
الجدة:متنطق يا بني احنا كنا هنموت من الخوف عليك
ادم وهو يجلس علي الريكة:حور في المستشفى
اميرة والجدة:اي لي يا بني في اي اي الي حصل
حكي ادم كل شئ لهم وقام صعد الي غرفة يحبها كتيرا وهي غرفة زوجتة الراحلة سما وتوجد في الغرفة صورها وثيابها وكل شئ فكامت غرفة نوم ادم وسما واغلقها ادم بعد وفاتها جلس ادم علي السرير يبكي
ادم ببكاء:انتي موتي لي يا سما انتي وحشتيني اوووووي انا عمري ما هحب غيرك ابدا مش يوم ما احب احب بنت الي قتلك يا حبيبتي انا هاخد حقك مش قادر انسي مشهد موتك ابدااا هجيب حقك لازم
اخذ يتحدث ادم مع سما حتي غفي في ثبات عميق
وجد ادم نفسة في مكان شبة خالي ووجد سما تضحك من بعيد جري عليها
ادم:سماااااااا
سما بفرحة:ادم انا جيت علشان اشوفك وحشتني اوووي عامل اي
ادم:انتي الي وحشتيني كدة تسبيني لوحدي
سما بحزن:مش باديا عيش حياتك مع حور يا ادم انت بتحبها
ادم بعصبية:لاااااا انا بحبك انتي
سما:وانا مش موجوده حب حور هي شبهي في كل حاجه حبها انا لازم امشئ دلوقتي
ادم:لااا هتسبيني لوحدي
سما وهي تبتعد:انا معاك داايمااا
اخذت تبتعد حتي اختفت تماما استيقظ ادم من النوم ونظر الي صورة سما
ادم:عمري محب غيرك يا سما بس هحاول اسمع كلامك بس بعد ما اخد حققك
وضع ادم الصورة ونزل الي غرفتة ودخل المرحاض ونزل في البانيو وبعد مدة حرج من الحمام وارتدي ثيابة وهبط الي الاسفل فوجد اميرة ترتدي ملابس خروج
ادم:انتي رايحه فين
اميرة بعصبية:رايحه لصحبتي هتوديني ولا اروح لوحدي
ادم:تعالي معايا وخرج ادم واميرة من القصر متجهين الي المستشفى التي توجد بها حووور
في مكان اخر يجلس البوس ويتحدث مع سعيد ومحسن بعد الحراس
البوس:هااا عملتو اي
سعيد: كل شئ تمام بس
البوس:بس اي انطق
سعيد:حور اتصابت
محسن بصدمة:اييييي
البوس:وهي عاملة اي دلوقتي
سعيد:في المستشفى بس هي كويسه
البوس:بس انا قلت قرصة ودن صح
سعيد:بس من الحركه دي عرفنا حاجه مهمة اوووووي
البوس:اي
سعيد:كان خايف عليها اوووي وعصبي جدا وانت عارف يا بوس ادم ميعملش كدة الا واذا كان بيحب
البوس:حلوووووو اوووي كدة
محسن:بيحب حور يابنت****** دانا هكسب الشهد
البوس:سعيد انت تراقبهم كويس وانت ياااا محسن
محسن:امرك يا بوس
البوس:تروح تزور حوور بس الاول تروح القصر وتعمل انك جاي تشوفها وبعدين تطلع علي المستشفى اذن انكم فاهمن كويس
محسن وسعيد:طبعا يا بوس متقلقش
البوس:يالا روحو اعملووالي قلتلكم علية يالا ذهب محسن وسعيد وجلس البوس ينظر الي الفراغ بعيون لا تبشر بالخير
البوس:مش هسيبك غير وانت جاي راكع يا ادم
وصل ادم واميرة الي المستشفى وصعد الي العناية المركزة ونظر من الشباك الزجاج لم يجد حوررر
اميرة:ابية فين حور
ادم بقلق:مش عارف بعد اذنك كان في مريضة هنا راحت فين
الممرضة بحزن: البقاء للة دي اتوفت من ساعة
ادم بصدمة:اييييي