اخر الروايات

رواية نغم وعلاء أحببته فجرحني الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمد

رواية نغم وعلاء أحببته فجرحني الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمد



نغم : عمي انا بطلب ايد ابنك
عم نغم : نعم ؟!
نغم : زي ما سمعت كده ابنك كبر في السن و بار و بقه معنس فقولت اطلب ايده و الحق قبل ما يفوته قطر الجوز
ابو نغم : انتي بقولي اي يا هبله
نغم : بقول اتجوز الواد و استيدو في بيتي
عم نغم: بت انتي وعيه ؟!
نغم : اه ما انا اتخنقت ابنك اعمه العياله كلها عرفة اني بحبه لا ده الشارع و الكليه و المنطقه عرفت و ابنك زي الاهبل كده فاضل اقوله اني بحبه
مرات عم نغم : و انتي يعني مقولتيش يا تغم ؟
نغم : لا قولت و قولتله بحبك و ابنك اهبل و رخم و انا مروحه و مش جي تاني و مش عايزه اتجوز ابنك اللي قعدين تتفشخره بيه قال اي دكتور علاء جي دكتور علاء راح دكتور مانا كمان دكتور و سكته ده حتي اعمي اصلا في حد يشوف بنت في حلوتي و جمالي و يسبها دا انا حتي عيني بوني
ام نغم : سوده يا رح امك
نغم طب انا مشي و مش هاجي هنا تاني باي يا.....يا عمي باي يا مرات عمي سلام يامه سلام يابه و مشيت
عم نغم : مال الهبله دي
ام نغم : سيبك منها دلوقتي علاء يجي و هي هتيجي جري
اما نغم قالت اخر كلمه بتثير كبير و مشيت جت تفتح الباب لقت علاء في وشها
علاء : ريحه فين يا نغم
نغم : اه....اي ...انا بببس ريحه اجيب كيس اندومي اه اندومي و جيه
علاء: مش قولت مليون مره متحبيش القرف ده اي مش بسمعي الكلام لي
نغم بدموع : علي فكره انتي بتزعقلي
و جريت علي عمها حضنته و هي بتعيط
عم نغم: عملتها اي يا علاء ؟
علاء: الاستاذه ريح تجيب اندومي
نغم : بردو متزعقليش هو انت فكرني مقطوعه من شجره لا انا عندي اهل يسدو عين الشمس
ام علاء : مش من شويه سلام يا ... يا عمي سلام يا مرات عمي
نغم : لا انا قولت باي يا عمي مش سلام
علاء: و هي تفرق !!
نغم : اه نتفرق و متكلمنيش علشان مخصماك
علاء : يا شيخه روحي كلها عشر دقائق و تيجي ترخمي عليا
نغم: يعني انا رخمه يا علاء تشكر
علاء : مكنش قصدي
نغم : ولا تقصد عادي يلاه يا حماتي قصدي مرات عمي نحضر الاكل
ومشيت راحت المطبخ
علاء :ملها دي
ام نغم : متاخدش في بالك عيله هبله
جي وقت الاكل و كله علي السفره فون نغم رن و كانت صحبتها كريمه بستها اللي مش بتخبي عنها حاجه رحت ترد عليها و و رجعت بعد ١٠ دقائق لقت كلهم و شهم اصفر ماعدا علاء اللي فرحان و مستغرب في نفس الوقت فقعديت مكنها
نغم : في اي يا جماعه وشكم اصفر كده لي و مش بتكله انا جعانه موت
علاء : طب تصدقي يا بت مفيش غيرك اللي هيفرحلي
نغم بصتله و هي بحط المعلقه في بقه : قولتلك ملكش غيري المهم قولي في اي
ام نغم : مش وقتك كولي وانتي سكته
علاء : بصي يا ستي ....
امه قطعته : اسكت يا علاء الاكل عليه احترام
نغم : يا مرات عمي ده يقول كلمه يعني هقيل من احترام الاكل قول يابني!!
علاء : هتجوز
نغم سبيت اللي في اديه و بصتله بفرحه : اممم اه و بعدين يعني مين العروسه نعرفه
علاء : اه تعرفيه و انتي بذات
الابتسامه كبرت علي وش نغم : ممم مين ؟
علاء : كريمه صحبتك
نغم بصتله بصدمه : نعم مين
علاء : اي يا بنتي بقولك كريمه صحبتك اللي عرفتيني عليها علشان ازكرلها هي وانتي اللي قعدي تقولي عليها البيست بتاعتي اهو يا ستي البيست بتاعتك و هتبقه مرات ابن عمك
نغم مسكه دوعه بلعفيه و بصت لي مرات عمها لقتها نزلت وشها في الارض بصت لي باباها و عمها لقتهم مش عرفين يرده مكانش عندها غير مامتها علشان تقولها ان كل ده خلط بصتلها لقتها نزلت وشها في الارض و دموعها بتنزل رجعت بصت لي علاء و دمعه علي حفت عنيها
نغم : م.. ما... مبروك الف مبروك علي ازنكم اروح انام علشان عندي كليه الصبح
علاء : مش كنتي جعانه ؟
نغم : كنت اهممم تصبحوا علي غير
سبتهم و جريت نزلت علي بتها اللي تحت بيت عمها و دخلت أوضتها و اتصلت علي كريمه علشان تكدا ان كل الكلام اللي قاله علاء كذب
كريمه : الو يا لولو عمله اي ؟ لحقت اوحشك ؟
نغم : كريمه هو حقيقي اللي انا سمعته ده ؟
كريمه : سمعتي اي ؟
نغم : ان علاء هيتجوزك
كريمه بستهبال : اه هو انا مقولتلكيش مش انا وعلاء بنحب بعض و من ساعة ما عرفتينا علي بعض و الحمدلله هو كلم بابا و جي يتقدم يوم الخميس اللي جي و انتي اكيد هتحضري اول واحده من المعزيم
نغم بستخراب : طب وانا ؟؟
كريمه : نعم !!
نغم : مش انا اللي معرفكم علي بعض علشان تلمحيله اني انا بحبه
كريمه بسخرية: مانتي قولتيله في وشه و هو خدها بهزر
نغم بصدمه : تقومي تحبه و تتخطبه!!
كريمه بخنقه : امال اسيبه
نغم بصدمه : الو هي كريمه اللي معايا كريمه اختي و صحبتي اللي مش بنخبي حاجه علي بعض معايا انتي اكيد مش كريمه. كريمه ده انا اللي معرفكي عليه علشان تقربينا من بعد تقومي وخده مني و انتي عرفه اني بموت فيه .
كريمه: اه كريمه الي معاكي و بصي بقه يا نغم انا مسرقتهوش منك كل الحكايه انه شفني و حبني و انا حبته مش زنبي بقه فياريت متتصليش توجعي دماغي تاني س سلام
نغم فاصلت في صدمه
اما فوق عند علاء و العيله
علاء : هي ملها نغم
ام نغم : ملعاش يابني
علاء : متاكده ولا انزل اشوفها
ابو نغم بعصبية : و تشوفها لي مش هتروح تخطب ملكش دعوه بيها يلاه يا ام نغم تصبحوا علي خير
نزله و سبيهم و علاء مش فاهم حاجه
علاء: هو في اي؟؟
ابو علاء : في ان البنت بتحبك و انت ولا هنا و في الاخر رحت تحب صحبتها
علاء : مش زنبي انا حولت احبه بس مش شيفها غير انسانه تفها او هبله لا يمكن يوم من الايام اقول ان دي مراتي
علي عكس كريمه بنت مثقه و نصحه مش عرف ازاي صحبت نغم دي
ابو علاء ؛ انت بتقول اي يا متخلف انت
و كان هيضربه بس وقف علي صويت ام نغم و هي
ام نغم : نغم قومي قومي يا حبيبت امك نغغغغغغغغغغغم
الباب بيخبط و ام علاء فتحت
ابو نغم : و نبي يا علاء تعلي شوف البنتي بيتموت تعلي الحقها

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close