اخر الروايات

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الثامن عشر 18 والاخيرة بقلم نورهان العطار

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر الفصل الثامن عشر 18 والاخيرة بقلم نورهان العطار


رواية احببتة رغم قسوتة
الحلقة الاخيرة
بسم الله الرحمن الرحيم ****************
ادم بصدمة: انت مستحيل لااا
البوس بضحك: اي متوقعتش يكون البوس دا ابوك
حور بصدمة: اي ابوك ازاي
ادم بصدمة: انت ازاي تعمل فينا كدة وفي نفسك
البوس: علشان اكسرك
ادم: انا عملتلك اي
البوس: معملتش بس انا كدة بكرهك وهدمرك
وفي هذة اللحظة كانت الحكومة محاوطة المكان
البوس وهو يوضع المسدس علي راس حور: انا عرفت انها نقطة ضعفك وزي ما قتلت مراتك الاولي هقتلك التانية مش هسيبك فرحان ابدا
ادم بخوف: لا سيبها اوعة تعمل كدة اقتلني انا
حور بخوف: لاااا انت ازاي بتقول كده اقتلني انا
ادم بصوت عالي: اخرسيي بقا
البوس: اتشاهد علي روحها
حور اغمضت عيونها بخوف: اشهد ان لا الة الا الله وان محمد رسول اللّه
ادم بصريخ وبكاء: لاااااااا حورررر ولكن في هذة اللحظة هجم طارق علي المكان وتم القبض علي والد ادم (البوس) جري احمد علي ادم وفكة وجري ادم علي حور وجدها مغشي عليها وبجانبها محمد ولدها يبكي
محمد ببكاء: فوقي يا بنتي مش بعد ما القيقي تروحي مني
ادم: عمي متقلقش حور اغمي عليها هننقلها مستشفى حالا وحما ادم حور وانطلق الي المستشفى وبعد وقت وصلو الي المستشفى وتم نقل حور الي غرفة الكشف وبعد وقت خرج الدكتور جري الية ادم ومحمد
ادم: اخبارها اي طمني
محمد: بنتي عاملة اي انطق
الدكتور: اهدو يا جماعة هي كويسة الف مبروك المدام حامل
ادم بفرحة: بجد حامل حور حامل مني
محمد بضحك: الواد اتجنن ايوة يا ولدي حامل منك هي متجوزه غيرك
ادم بفرحة: انا داخل لحور ودخل ادم لحور وجد حور تنظر الية بفرحة
ادم بفرحة: مبروك يا حبيبتي
حور بفرحة: انا مش مصدقه انا شايلة حتة منك
ادم وهو يحضنها: حتة مني ومنك يا قلبي
حور: بحبك اوووي
ادم: وانا بموت فيكي بس في مفجأه تانية
حور: اي هي
ادم: ادخل دخل محمد وهو ينظر الي حور ويبكي
محمد: ازيك يا بنتي
حور بابتسامه: ازيك يا عمي مين يا ادم
ادم بتوتر: ابوكي
حور بحزن: بطل هزار يا ادم ابويا سبنا من زمان
محمد ببكاء: انا مهربتش يا حور امك هي الي فهمت غلط
حور بصدمه: يعني انت ابويا
محمد: ايوة انا انا لفيت عليكم كتيرر اوووي وحشتيني يا حور فين امك انا مشفتهاش
حور ببكاء: ابعد عني انت السبب في كل الي حصلنا امش مش عاوزه اشوف وشك هنا تاني انت سامع
محمد بحزن: اسمعيني يا حور وبعدين ابقي احكمي عليا
حور: اتفضل
محمد: زمان انا وامك حبينا بعض وغصبن عني حصل الي حصل وامك حملت مني وانا قلت هتجوزها بس ابويا تعب وكان في طلبية شغل وانا الي هسافر وسفرت وقلت لما اجي هتجوز امك امك افتكرتني اني هربت ومشيت وانا نسيت اقولها اني هسافر تبع الشغل ولما رجعت لقيت امك هربت بيكم فضلت ادور عليها عشرين سنة مش تعبت لحد محد شافك وقالي ونزلت اهو امك فين واختك انا عرفت ان ليكي اخت اسمها حورية فينها
حور ببكاء: ماتو
محمد بصدمة: اي مين الي مات
حور: ماما وحورية
محمد: ازاي
حور حكت لة علي حياتها وبعد ما ان انتهت حتي حضنها محمد واخذ يبكي علي حب عمرة وابنتة التي لم يرها
ادم: كفايه يا حور علشان بنتنا
حور: وانت مين قالك انها بنت
ادم: مش عارفة بس حاسس بكدة
حور: بس انا عاوزة ولد ويكون شبهك
ادم: كل الي ربنا يجيبة كويس اهم حاجه انو منك ثم كتب الدكتور امر خروج لحور وذهبت حور مع ولدها وادم الي البيت فقد سامحت حور ولدها وقرر ادم ان يسكن معة ولد حور ولكنة رفض بسبب ولدة فاصرت حور حتي ياتي جدها ويبقي معهم جميعا فرح الجميع بخبر حمل حور وعرفت اميرة ماذا فعل ابوها حزنت بشدة فماذال والدها مهما فعل وفرحت الجدة بعودت حور وادم سلام واتفق ادم مع احمد علي الفرح بعدانهاء اميرة دراستها فكانت في السنة الاخيرة لها
مرت الايام وجاء يوم فرح اميرة واحمد ولكن في هذة الفترة ولد ادم اخذ اعدام وحزن ادم لانة ولدة وتم قتل محسن وزوجته وابنتها لان البوس امر بان يقتل لانة عرف انة خائن وفرحت حور لان الله أخذ لها حقها وحق اختها وامها فاقت من شرودها علي صوت ادم
ادم: حبيبي سرحان في اي
حور: مفيش فستان جاي مقاسي بسبب بطني دي نعم حور في شهرها الاخير
ادم: حبيبتي قمر من غير اي حاجه
حور بغضب: يعني اروح ملط
ادم: مش لدرجه يا حبيبتي علشان لو حصلت هقطع رقبتك بس انا محضرلك فستان تحفة اهو فتحت حور الصندوق وجددت فستان اسود تحفة يناسب مع بطنها
حور بفرحة: بحبك اوووي يا دومي
ادم بضحك: وانا بعشقك يالا بسرعه يحسن اميرة تولع فينا لبست حور الفستان وهبطت مع ادم وجدت ابوها ينتظرها
حور: بابا اي رايك في الفستان
محمد: زي القمر ياقلبي
جدها: حلو اووووي يا بتي
حور وهي تقبل خد جدها: حبيبي يا جدو يالا بقا علشان اميرة وامسكت يد ادم وركبت السيارة متجهين الي الفرح وصلو القاعة ودخل ادم وراي اختي عروسة ذهب نحوها
ادم بفرحة: حبيبتي الصغننة كبرت وبقيت عروسة
اميرة بفرحة: طبعا انت فكرني هفضل صغننة دايما
ادم: احمد لو زعلتها هجيت رقتبك انت سامع
احمد بحب: سامع يا عم وبعدين دي نن عيني من جوة وبعدين فين الحكومة بتاعتك
حور من خلفهم: حكومة في عينك يا حيوان الف مبروك يا ميرو
اميرة: الله يبارك فيكي ياقلبي ان شاءلله ربنا يقومك بالسلامه
حور بتعب: يارب يحسن تعبانة اوووي
ادم: اكيد من الوقفة تعالي نقعد ذهب ادم وحور ليجلسة وبعد وقت
حور بصراخ: ادمممممم الحقني هموت
ادم بخوف: في اي
حور بصراخ: انا بولد يا غبي
ادم بتوتر: طيب اعمل اي
اميرة: بسرعة علي المستشفى حمل ادم حور وجري خارج القاعد وهو قلبة ينفطر علي صرختها جات اميرة تخرج من القاعة مسكها احمد
احمد: انتي رايحة فين
اميرة: رايحة مع ادم المستشفى
احمد: والفرح
اميرة: اتجوز لوحدك بقا اوعة وجريت الي خارج القاعة خلف ادم وحور
احمد: ربنا ينتقم منك يا ادم انت وحور وخرج يلحق زوجتة وصديقة
وبعد وقت وتوجد حور في غرفة العمليات تخرج الممرضة وهي تحمل طفل
الممرضه: توام زي القمر
ادم: حور عملة اي
الممرضه: الحمدلله بخير وهتتنقل غرفة عادية حمل ادم الفتايتين في جمال حور اخذ يكبر لهم في اذنهم وبعد وقت فاقت حور
ادم: حمدلله على السلامة يا حبيبتي
حور بتعب: الله يسلمك في البيبي
ادم: جبتي بنتين زي القمر
حور بفرحه: بجد فينهم اعطلي لها ادم الطفلين اخذت تبكي حور من الفرحة مسح لها ادم دموعها
ادم: هاا هنسميهم اي
حور وهي تنظر الي ولدها ثم الي اطفالها:زينب وحورية علي اسم امي واختي
ادم بحب: بحبك ياام زينب وحورية
حور بحب: بعشقك ياابو زينب وحورية
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close