رواية عشق شيطان المافيا كامله بقلم جهاد محمود
وانت قت*لته ليه
الشخص: عشان انتقم
وكده نارك هديت
مش هتلحق تد*مر واحد بس اعدا*مك بكره
الشخص ببرود مستفز: تمام يا حضره الظابط
الظابط بغيط ضربوا تاني
الشخص:مفكر دا هيأثر في واحد قلبه ميت تبقي غلطان انا لوسيفر
الظابط سابه ومشي
الشخص: نفذ
فجأه حصل انف*جار مد*مر في القسم الموجود بيه لوسيفر
لوسفير : يلا وقبل ما نمشي هاتوا الكلب دا ( الظابط اللي كان بيستجوبه)
وانطلقوا الي عروس البحر المتوسط الاسكندريه لتبدأ قصتنا
بعد مرور تلات سنين علي الحادث دا
في شقه لعيله متوسطة
الام بتعب: نور نور الحقيني ووقعت
نور بخضه: ماما ماما فوقي انتي كويسه واتصلت علي الإسعاف
الدكتور: للاسف حالتها بتتراجع
نور: طب والعمل يا دكتور
الدكتور: لازم تعمل العمليه بأي طريقه وفي اسرع وقت
نور: تمام هي هتتطلع امتي
الدكتور: هتفضل انهارده هنا وبكره الصبح ممكن تخرج
نور: تمام ومشيت
شخص بيجري وناس كتير بتجري وراه
الشخص خبط في حد ومشي وفي حاجه وقعت منه
...:اي التخلف دا ياربي هي ناقصه هم
عند نور اتصلت علي اختها اللي في الكليه
نور بحزن واضح في صوتها : الو يا عشق
عشق بخوف: اي يا نور في اي ماما كويسه
نور ببكاء: لا ماما مش كويسه خالص ولازم تعمل العمليه وانا قدام المستشفي ومش عارفه اعمل اي تعالي بسرعه
عشق: اهدي ما تخفيش خليكي مكانك انا جايه حالا و قفلت
مشيت عشق عشان تروح لاختها وامها في المستشفي وهي وماشيه خبطت في حد
عشق ببكاء: انا اسفه
الشخص: مالك يا عشق في اي
عشق: دكتور آسر انا اسفه
آسر: عشق اهدي مالك اي فيه والدتك كويس
عشق ببكاء وانهيار: لا ماما مش كويسه خالص ولازم تعمل العمليه وانا مش عارفه اعمل ايه
آسر : طب هي فين دلوك
عشق: نور أخدتها المستشفي
آسر: وحدها ازاي
عشق: مش عارفه انا رايحه لها لأنها وحدها وخايفه
آسر: استني هاجي معاكي مش هينفع تروحي وحدك وانتي في الحاله دي
عشق كانت هترفض لكنها تعلم كم الدكتور آسر عنيد ولا يوجود وقت للمناهده
عشق: تمام يلا
في مكان غريب اول مره نذهب إليه
لوسيفر : عملتوا اي خلصتوا عليه ولا لسه اخدته الحاجه منه
أحد رجالته: اه قتل*ناه بس ملقناش حاجه معه
لوسيفر بغضب قام : ازااااااي ازاي قدر يغفلكم انتوا شويه اغبيه لو الحاجه مرجتعش قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم انت وكل اللي معاك انت فاهم وقفل معاه
لوسيفر : شويه اغبيه وجاله تلفون تاني
لوسيفر : الو
المجهول: مالك صوتك مش طبيعي
لوسيفر : ملقيوش الحاجه
المجهول : انا اعرفها فين متخفش وهجيبها وهاجي لك خلال يومين
الشيطان ببرود: تمام سلام وقفل معاه من غير ما يستني رد
عند عشق وآسر كانوا وصلوا المستشفي ولقيوا نور عماله تعيط وقاعده علي الرصيف وحده عشق جريت عليها
عشق بخضه علي اختها: نور انتي كويسه ليه قاعده كده ومش قاعده عند ماما ليه
نور حضنت عشق وهي بتبكي : انا كنت خايفه انتي ليه اتأخرتي وماما تعبانه اوي
عشق: اهدي اهدي يا حبيبتي متخفيش ماما هتكون كويسه ان شاء الله تعالي نشوفها ونشوف الدكتور هيقول اي
دخلت عشق ونور وآسر عند والدت عشق ونور
عشق بصت لها بحزن: هااا يا دكتور ماما عامله اي
الدكتور : ما اكدبش عليكي حاله بتتراجع ولازم تعمل العمليه وانا قولت الكلام دا لأخت نور
عشق بحزن: تمام يا دكتور هي العمليه دي هتكلف كام
الدكتور بحزن لأنه يعلم حالتهم: للاسف بتصرف كتير ولازم تتعمل برا
عشق بصدمه: برااا!!! فين
الدكتور: باريس
عشق: باريييس!!
الدكتور: انا اسف بس مافيش حاجه في ايدي ممكن اعملها لكم انا اسف
عشق بتوهان وحزن : تمام يا دكتور انت كتر خيرك تعبانك معانا
مشي الدكتور وعشق قعدت علي الكرسي بانهيار
عشق: ياربي هعمل لها العمليه ازاي وهسافر ازاي ااااه
نور جريت عليها: عشق ماما هتكون كويسه صح وقعدت تبكي
عشق اخدت نور في حضنها: اه هتكون كويسه متخفيش
آسر بحزن وشفقه عليهم : عشق انا ممكن أساعدكم
عشق قامت بسرعه: ازاي
آسر: انا واحد صاحبي بيعالج الحالات اللي زي دي ممكن اكلمه لكم
عشق: ياريت يا دكتور هتبقي عملت معانا معروف عمري ما هنسهولك
آسر: متقوليش كده نحن مش صحاب ولا ايي
عشق: اكيد طبعا دا شرف ليا
آسر: والصحاب بيساعدوا بعض
نور كانت بتبص له نظرات حب وإعجاب نعم فهذا حب حياتها ولكنه لا يعلم
عشق: شكرا ليك يا دكتور آسر
آسر: اشكريني لما والدتك تعمل العمليه خمسه وجاي هرن عليه
عشق: تمام خد وقتك
خرج آسر حتي يخبر صديقه عن هذا الموضوع
عشق: مالك يا نور متخفيش ماما هتكون كويسه
نور: ان شاء الله
عشق: يارب صديق دكتور آسر يساعدنا
نور: يارب
عشق: ودكتور آسر تعب معانا جدا
نور بسرحان: عشان كده بحبه
عشق بصدمه: نعم بتحبيه !!!!
نور: هااا لا مش قصدي
عشق مسكت ايد نور جامد: ازاي بتحبيه ومتي حصل الكلام دا هاااا وهو عارف ولا لا
نور: اه ايدي بتوجعني يا عشق وهو والله م يعرف اني بحبه
فجأه الباب اتفتح
آسر: بتحبي مين
الثاني من هنا