اخر الروايات

رواية مثلث العشق الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية مثلث العشق الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار


-مش هطلقك بلاش جنا.ن ...
زعق أيوب وهو بيمسكها من ايديها ويهزها ويقول:
-بقولك مجرد نزوة. ..واحدة كنت بقضي معاها وقت لطيف وخلاص....وانا هقـ.طع علاقتي بيها خلاص مش عايزاها أنا بحبك انتي ...هي اللي لفت عليا صدقيني !!!
حسيت وكان حد كب ماية ساقعة متلجة عليا ...مكنتش مصدقة الراجل اللي كان بيدوب فيا امبارح وبيقولي قد ايه هو بيحبني ..يقول اني مجرد نز.وة وكمان لفيت عليه !!!دموع مكانتش مبطلة تنزل ...حاسة ان قلبي بيتقـ.طع ...معقول ...معقول اللي حبيته يعمل معايا كده !!!معقول اللي هنا صاحبتي عشانه يطلع بالقذ.ارة دي ...فضلت اعيط وصوتي طلع وهو بيزعق وبيقول:
-والله هي يا حبيبتي اللي اغويتني هي اللي حاولت تقرب مني وانا ضعفت أنا ....
-اخرس ..اخرس يا حيوا.ن !!!
صرخت و انا بعيط وبصوت ...مكنتش مصدقة انه يتبلي عليا كده ....قومت وانا بقول لحور :
-هو اللي قرأ مذاكراتي وعرف اني بحبه ومن وقتها وهو بيحاول يقرب مني ...ده جالي لحد البيت وطلب مني اني متخطبش لكارم....أنا افتكرته بيحبني ...
بصتله حور وقالت:
-ويا تري قولتلها هتجوزك.وضحكت عليها !!!
هز أيوب رأسه بسرعة وقال :
-والله ما حصل صدقيني الموضوع كان مجرد نزوة أنا عمري ما افكر اتجوزها اصلا ..أنا بس كنت بتسلي...بكـ.سر الملل اللي في حياتنا.لكن ليه اتجوزها اصلا ...وانا خلاص مش عايزها تاني اتسلينا شوية وخلاص ...
-يا حيو.ان يا ابن الكـ.لب ....انت أ.حقر بني آدم شوفته في حياتي !!!!
وبعدين ضر.بته بالقلم من قـ.هرتي...
بصلي هو بغضب وبعدين ردلي القلم لحد ما حسيت بطعم الد.م في بوقي وبعدين صرخ وقال:
-انا تضر.بيني يا شمال ...ما دي حقيقتك فعلا كنتي بتصيعي معايا وعارفة اني مستحيل اتجوزك
وبعدين مسك شعري وبدأ يضر.بني ووقعني علي الأرض ...
-بس خلاص سيبها...سيبها ...
صرخت حور وهي بتحاول تبعده عني وبعدين ز.قته بعـ.نف وقالت:(بقلم سولييه نصار)
-اطلعوا برا انتوا الاتنين ... اطلعوا بدل ما افضـ.حكم ..
مسك ايوب ايديها وقال:(بقلم سولييه نصار)
-حبيبتي خلينا نبدأ من جديد...خلاص نطر.دها من حياتنا ونبدأ من جديد واوعدك مش هعمل كده تاني ...
كنت قاعدة علي الأرض وانا بعيط جامد ...شعري اتبهدل وبوقي بيجيب د.م ...
هزت حور راسها وهي بتبكي وقالت:
-مستحيل اعيش مع واحد زيك مستحيل ...أنا هطلقك منك واتجوز...اه ..
قبل ما تكمل كلمتها ضر.بها بالقلم وزعق وبعدين شد شعرها وقال :
-ده عند امك يا روح امك ...ده انا اقتـ.لك لو عملتي كده
ز.قته هي وجريت علي تليفونها وصرخت ؛
-اطلع برا ...برا بدل ما اتصل بأهلي وانت عارف ممكن يعملوا فيك ايه كويس !!!
وشي بهت شوية وبان أنه خاف وعشان ميبوظش الوضع اكتر مشي من البيت ....
بصتلي حور وقالت وهي بتمسح دموعها ؛
-عرفتي انتي ايه بالنسباله ...مجرد واحدة كان بيتسلي بيها وللاسف ده اخرك فعلا واحدة يتسلوا بيها مش يتجوزوها...مبروك عليكي جوزي خديه...ده طبعا لو قبل يمشي معاكي تاني مش يتجوزك ...برا ..اطلعي برا!!!
......
كنت ماشية في الشارع وانا بعيط ...كلمات حور لسه في عقلي ...بفتكر لما قالت اني للتسلية مش للجواز ...وقفت ومسحت دموعي وقولت:
-انا هوريكي يا حور اني مرغوبة وهتجوز !!!
.....
بعد نص ساعة ...
كنت واقفة قدام المحل الجديد اللي فتحه كارم محل ادوات منزلية كنت قدرت اضبط نفسي في حمام عمومي ..حطيت روج وماسكرا وضبطت شعري وحطيت ميكب يداري أثر ضر.بة أيوب !!
كان شكلي احلي وعرفت أن كارم هيطير بيا ...
دخلت المحل بهدوء وابتسمت وانا بشوفه...
-مبروك علي المحل ..
قولتها برقة فبصلي بدهشة وقال:
-مسك نورتي المحل ..
-اعذرني مباركتي جات متأخرة ..
-مفيش مشكلة ولا يهمك ...
اتنهدت بتوتر وقررت ادخل في الموضوع علطول وقولت:
-انا موافقة اتجوزك يا كارم!
يتبع


السادس من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close