اخر الروايات

رواية الظابط والدكتورة سما وطارق الفصل الثاني 2 بقلم رحاب القاضي

رواية الظابط والدكتورة سما وطارق الفصل الثاني 2 بقلم رحاب القاضي

_الظابط والدكتوره «٢»

_خلصت كلامها ودخلت الشقه وهو راح وراها وقرب من هدي اخته اللي كانت قاعده بتفطر وقال ليها بعصبيه.. 


طارق

قومي روحي شقتك.. 


هدي

لا مش رايحه يا طارق ولو سمحت بلاش تعمل زي كل مره وتيجي معاه هو عليا،انت اخويا الكبير والمفروض تبقي في صفي... 


زعق فيها طارق وقال

بطلي دلع فاضي وروحي شوفي جوزك واعملي ليه فطار قبل ما يصحي.. 


صفاء

اسمعي كلام اخوكي انا ما رضتش امبارح ازعلك قدامه بس اخوكي معاه حق انتي مزودها مع ايهاب.. 


هدي بضيق 

قولو بقي كده انتو مش طايقيني عندكم مااشي انا هروح ليه يبيع ويشتري فيا مدام ما ليش اهل.. 


طارق بغيظ 

 ولما امد ايدي عليكي بتزعلي يا حيوانه وتروحي تشتكيله هوو


_جريت هدي من قدامه راحت شقتها وفضلت تضحك سما هي وصفاء، ودخل طارق غير هدومه وقال ليها.. 


طارق 

يلا يا دكتوره سما.. 


وقفت سما وقالت 

يلا يا حضرة الظابط طارق.. 


صفاء

هستناكي تجيلي تاني يا سما.. 


سما 

من عينيا يا طنط.. 


_مشيت سما مع طارق اللي كان سايق عربيته وهو ساكت خاالص، وسما بصت ليه وقالت.. 


سما 

هو انت ليه كنت عايز معاك في الفريق دكتور راجل مش دكتوره بنت.. 


طارق 

عشان الستات فاشلين واخرهم المطبخ.. 


سما بعصبيه 

ده اي كلام من راجل تفكيره ذكوري متخلف زيك، واكبر اثبات اني اشكر من اي راجل اشتغل عندكم شغلي امبارح.. 


وقف طارق بالعربيه ونزل فتح ليها الباب وشدها من ايدها نزلها وقال بحده 


طارق 

روحي اوحدك بقي


سما 

انت بتهزر ايه واللي بتعمله ده؟.. 


طارق 

راجل بقي تفكيري متخلف وذكوري.. 


_خلص كلامه واخد عربيته ومشي ومهي كانت مصدومه من ردت فعله، وبعد شويه وصلت بيتتا ولقيت باباها برضو كان لسه واصل وقالت بعصبيه.. 


سما

اللي اسمه طارق ده متخلف وحيوان، ده عشان بتناقش معاه سابني في نص الطريق ومشي


احمد ضحك وقال

ههههه هو كده دماغه مقفله زي ابوه الله يرحمه، بس اعملي حسابك لو طارق قال مش عايزك تاني انا هقعدك في البيت او افتحلك عياده وخلاص، انا مخليكي تشتغلي معاه هو بس لاني عارف انه الوحيد اللي هيخاف عليكي ومش بثق في حد تكوني معاه غيره.. 


سما 

لا بعون الله هنعمر مع بعض اووي خليك واثق فيا يا حج.. 


احمد بقلق 

ااه يا خوفي ااه.. 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

_صحي ايهاب وطلع لقي هدي مجهزه الفطار، فا قعد يفطر من غير ما يكلمها.. 


هدي 

الناس العاديه تقول صباح الخير لما تصحي.. 


ايهاب

والناس العاديه مش بتسيب بيتها وتمشي من غير سبب.. 


هدي 

يعني انت عاجبك حالنا ده اشوفك تلات اربع ايام في الشهر


ايهاب 

اتجوزتيني حضرتك وانا ظابط مخابرات مش ذنبي بقي انك مش قادره تتحملي ظروف شغلي.. 


هدي بعصبيه 

ما هو للاسف حبيتك وما شوفتش فيك عيوب.. 


ايهاب

لا واضح الحب اللي مقطع بعضه... 


هدي 

المهم تقول لطارق اني جيت صلاحتك انا مش ناقصه يزعل مني.. 


ايهاب

يعني خايفه علي زعل اخوكي ومش خايفه علي زعل جوزك يا واطيه.. 


هدي 

وانا انكد علي اخويا ليه، تيجي مراته تنكد عليه، واعمل حسابك انا اتفقت مع سما تنقلي اخبارك وانت في الشغل عشان لو لعبت بديلك.. 


ايهاب

هلعب بديلي مع مين، مع العساكر.. 


هدي 

اديني قولتلك بس.. 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

_بعد كام يوم وصلت سما الشغل متأخره ولقيت الجو هادي خالص، سالت حد هناك وقالت ليه.. 


سما 

اومال فين الفريق بتاع طارق باشا.. 


الصول 

طلعو مهمه وبيقول لحضرتك ابقي اتاخري كويس بعد كده.. 


سما بغيظ

ااه يا ابن الورمه.. 


الصول 

نعمم؟.. 


سما 

مش انت يا عم.. 


_دخلت سما وقعدت في مكتبها وكانت متغاظه وبعدين شغلت اغاني وفضلت تغني ومندمجه، ودخل عندها ايهاب فجاه وقال.. 


ايهاب

انتي بتعملي ايه هو ده وقته؟.. 


سما

انت ازاي تدخل كده من غير ما تخبط، طيب والله لاقول لهدي.. 


ايهاب 

اتنيلي قدامي طارق اخد طلقه في دراعه وبينزف جامد..


سما 

اي معقول وبعدها دخلت لقت طارق قاعد 

وماسك دراعه 


سما

وعاملي فيها سبع رجاله في نفسك وانت راجعلي متصاب وحالتك منيله بنيله.. 


طارق

شوفي شغلك يا دكتوره وانتي ساكته


سما 

براحتي، اقولك قولي بليييز عالجيني.. 


طارق

انتي هتستهبلي يا بت انتي.. 


سما 

احترم نفسك وتكلمني تقولي بعد اذنك يا دكتوره سما.. 


طارق 

لا وعلي ايه انا هعيش بالاصابه دي واسيب الشرطه وابقي قولي لابوكي بقي انك انتي السبب.. 


مسكت سما ايده وقالت 

لا لا خلاص ده انا بهزر يا طروقه.. 


طارق بحده 

اسمي حضرة الظابط طارق البحيري.. 


سما

عرفنا خلاص اتنيل اقلع 


طارق 

ما تحترمي نفسك يا بت انتي.. 


سما

يا ابني اقلع وخلص.. 


قرب منها طارق وقال 

وسيادة اللواء باباكي عارف بموضوع اقلع ده.. 


اتكسفت سما اووي وقالت 

القميص اقلع القميص يا ابو نيه زباله 

وبعدها قلع وشافت علي دراعه كلمه 

منار وقلب 


طارق 

اي قدامك كتير ما تخلصي شوفي اللي قدامك 


سما 

الا هي مين منار دي وعامل قلب هو فيه 

ظابط يعمل الكلام ده برضه 


طارق 

خليكي في حالك لو سمحت وخلصي اللي بتعملي 


سما 

تمام انا اسفه وبعدها خلصت وخرجت 

من غير ما تتكلم معاه ولا كلمه وقرب ايهاب

منه وقال


ايهاب 

هو انت ليه ما قلتش ليها ان منار دي تبقى،،،،،


طارق 

خلاص خلصنا ومش عايز كلام في الحوار 

ده تاني وبعدها قام لبس القميص بتاعه وخرج 

وكانت سما وافقه برا 


سما 

اي الملل ده 


ايهاب 

دلوقتي هيكون عندك شغل اصبري علي 

رزقك 


سما 

طيب ما تيجوا نلعب استغمايه اهو 

اي حاجه نتسلي بيها لحد ما يبقي فيه شغل 


ايهاب 

ازاي بس طارق موجود هنا وانتي عارفه 

انه مكان بابكي 


سما 

يا عم سيبك منه هتلاقي نام يلا بينا 

وبعدها فضلوا بستغبوا  هي 

كانت مغميه عنيها وبعدها مسكت 

حد 


سما 

عيب عليكم أما بجبها وهي وبعدها 

شالت الرباط ولقت طارق 


طارق 

حلو اوي الكلام اللي انتي بتعملي ده مشاء

الله عليكي 


الثالث من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close