رواية لؤي وزهرة ينتقم مني ليلة زفافي البارت الخامس عشر 15
وضربها طلقة في رجلها وقال : ودي اللي مشيتي بيها وجبتي مراتي هنا
حنان : اااااااااه هقتلك يالؤي هقتلك زي ما قتلت ابوك وامك
لؤي بصدمة :ايه
حنان :اه انا اللي قتلتهم علشان ماكانوش راضيين يجوزني مازن علشان هو فقير وانا اللي قتلت ابو وام زهرة علشان عرفوا عني حجات كتير اولهم اني قتلت اخوك
لؤي بغضب : يعني انت اللي قتلتي اخويا وابويا وامي وابني
حنان : اه وكنت هقتلك
عارف انا اللي سرقت عربية الطلبية وحرقتها علشان احرقلك قلبك علشان انت تشك في باسل وتقتله او تقتل اخته وكمان الراجل اللي كان في المخزن اللي اتقتل اما كنت انت ومراد بتحققوا معاه واحد من الحراس بتوعك كان شغال معانا وقتله وهو اللي قال ل مازن اني عندك في البيت وهو اللي ساعدني اهرب
لؤي : ياتييييييت ليه كل ده علشان الفلوس لو انت طلبتي مني انا مكنتش هقولك لا
حنان : لا انا كنت عاوزة كل الفلوس وحدي
لؤي قرب منها وفكها ومسكها من شعرها وجرجرها وهي بتصرخ وبتقول : سبني يا حيوان ااااه
لؤي قرب علي باب حديد وبيدور علي مفتاحة مش لاقية لمحة في بنطلون حنان شدة وفتح الباب ورماها وقفله بسرعة
لؤي : مش انت كنتِ هتخليهم يتغدوا بمراتي يلا وقعتي في شر اعمالك اهو وهيتغدوا بلحمة نجسة
حنان : مش هيلمسوني ده انا مربياهم من وهما صغيرين
فجاءة الاسود طلعوا من كل حته وبدوا يقربوا منها وهي خايفة وبتترعش
اكتر من 4 اسود هجموا عليها قطعوها وهي بتصرخ ثواني مكنش في صوت
الاسود اكلوها قطعوها حتت
لؤي : احسن مش انت اللي قتلتي ابني وامي وابويا واخويا ده تاري
سابها للاسود وخرج بره المكان ده وركب العربية اللي سابهاله طارق
اتصل بيه
لؤي : انت فين يا طارق
طارق : في المستشفي بتاعتنا
لؤي : تمام ثواني وجايلكوا
لؤي وصل المستشفي كانوا كلهم هناك
طارق وباسل وزينة وكارما ومراد وآسر
لؤي : زهرة عاملة ايه
طارق : كويس والدكتور طمنا عليها هي والبيبي
لؤي سجد علي الارض وقال بدموع : يااارب انا ظلمتها اوي معايا يارب احفظهالي و
باسل قرب منه وقال : انا اسف
لؤي قام مره وحده وحضنة وقال : انا اللي اسف سامحني يا باسل انا ظلمتك كتير اوي انت وزهرة
باسل : اللي فات مات نبدا صفحة جديده
لؤي : موافق
لؤي افتكر زهرة دخلها يطمن عليها وقعد جنبها شوية وهي فاقت
لؤي حضنها قدام الكل مكنش مكسوف يعبرلها عن حبه قدام حد
بعدها ب فتره زهرة بصت علي آسر اللي قاعد مبوز
زهرة : مالك يا آسر
آسر : انا مخاصمك
زهرة : مخاصمني ليه
آسر : علشان انت عندك بيبي في بطنك من لؤي ونا لا ما انا بوستك اشمعنا هو
كلهم ضحكوا علي كلام آسر
لؤي : يالهوي عاوز تجيب من مراتي عيال
زهرة : خلاص ماتزعلش مني انا هجوزك النونو اللي في بطني
آسر بفرحة : هي بنت
زهرة : ان شاء الله بنت
آسر : طب انا عاوزها شبهك
لؤي : يلهواي اه هقول ايه ما انت طالع لابوك ما انت نسخة منه
الكل ضحك علي لؤي وآسر
لؤي قرب من باسل وقال بهمس : علي فكره البت زينة عينها عليك وبتحبك وانا ابني طارق بصراحة بيعاكسها وانا خايف احسن يجرجرها للرزيله
باسل : واخد بالي انها بتحبني وطارق ده انا هفقعله عنيه
بعدها لؤي قام مره وحده وقال : ياجماعة انا عاملكوا مفجاءة كبيرة اوي زهرة بس تقوم بالسلامة وكلنا هننزل الصعيد لان المفجاءة او تعتبر صدمة مش عارف
المهم ان كلنا هننزل
الكل بصوا لبعض
طارق كان فاهم نصها بس مكنش يعرف الباقي
زهرة : مفجاءة ايه يا لؤي
لؤي : لو قولت مش هتبقا مفجاءة
طارق : احم انا اعرف نصها صح
لؤي : انت تكتم خالص انا هربطلك لسانك ده لحد ما اعملها
باسل قرب من طارق بهدوء
باسل : احم طروقة
طارق : قلبه
باسل : لؤي عامل مفجاءة ايه
طارق : وانا مالي يا اخويا ما تسئله هو
مراد : طب ما تقولي انا يا طروقة
طارق : تؤ مش هقول
كارما : طروقة هيقولي انا صح
طارق : كان علي عيني يختي بس ده ممكن يطلقني ومالقيش حد يصرف علي العيال هنتشرد ياختشي
مراد : قزر
طارق : تربيتك بقا
باسل قرب من زينة و قالها بهمس : تتجوزيني
زينة بصدمة : ايه
باسل : تتجوزيني
زينة بفرحة : موافقة
عدي اسبوعين وزهرة خرجت من المستشفي بعدما لؤي اطمن عليها وعرف انها حامل في تؤام كان سعيد جدا وبعدها بيومين تم عقد قراءن باسل وزينة
جه اليوم الموعود يوم الفجاءة السفر للصعيد كلهم كانوا في فيلا لؤي سراج وعلي اتم الاستعداد
لؤي : كله جاهز
الكل : اه
لؤي : طارق شوف اللي اتفقنا عليه جاهز
وتمم علي كل حاجة وانا هعمل مكالمة بسرعة
لؤي وطارق كل واحد راح في اتجاه
زهرة : تفتكروا الاتنين دول وراهم ايه
مراد : مش عارف
باسل : هيخطفونا
كارما : اه ويبيعونا للبلطجية
زينة : وياخدوا اعضائنا
آسر : لا لا هما عاملين مفجاءة
مراد : ما اكيد دي المفجاءة وبعدين انت مالك
آسر : متخافوش انا هبقا اجيب البوليس
طارق ولؤي كانوا بيقربوا منهم ويسمعوهم بيقولوا ايه
لؤي : احم احم
طارق : يوه خضتني ياخويا
لؤي : الله يحرقك
زهرة : كنتوا بتكلموا مين ها
لؤي : هنعرف اما نوصل
لؤي : يلا كل واحد علي عربيته
3 عربيات طلعوا من الفيلا
الاولي لؤي بيسوق وراكبين معاه زهرة وطارق
الثانية باسل ومعاه زينة
الثالثة مراد وكارما وآسر
في عربية لؤي
زهرة : ماتقولي في ايه انا مس هقول لحد
لؤي : تؤ تؤ
زهرة قربت من طارق بهدوء وقالت : قولي انت
طارق : قربنا نوصل
زهرة : عارفين لو كنتوا هتخطفوني هعمل فيكوا ايه
لؤي : ايه
زهرة : هضرب طارق
طارق : وانا مالي ما تضربني لؤي ولا انتو مش بتيجوا إلا علي الغلبان
زهرة بهمس : اللي اقدر عليه بقا وانت طيب وهتسمحلي اضرب لاكن هو شرير
لؤي : احم بتقولي حاجة يا حببتي
طارق : بتقول
قاطعتة زهرة وقالت : لا بقول هنوصل امته
لؤي : اه احسب اصلي سمعت حاجة كده
زهرة : لا لا مفيش حاجة وبصت لطارق من المرايا
طارق طلعلها لسانه
وبعد فتره اخيراً وصلوا الصعيد
عم حسن فتحلهم البوابه
الفيلا كانت زي ما لؤي طلب منهم كأن مفيش حد ساكن فيها
كلهم نزلوا من العربيات
طارق اختفي مره وحده من وسطهم
لؤي : كل واحد يسمك اللي يلزمه كويس
تمام وبعدين بص ل زهرة وقال : وانت مش عاوز صدمات جوا تمام