رواية تخطي حدود العشق الفصل الحادي عشر11 بقلم يارا عبدالعزيز
أسر بصدمة شديدة:- طليق ملك
سارة بشهقات و هي بتتنفض فى حضن ملك :- ايوا هو ضحك عليا و فهمني أنه اتغير و أنه بيحبني اتجوزنا عرفـ..ي و بعد ما ضحك عليا قطعهم انا اسفة بس انا كنت غبية و مغفلة و اضحك عليا انا اسفة يا ماما و يا بابا و يا جدو اسفة يا أسر انا عارفة انكم زعلانين مني بس انا و الله حبيته و قلبي و قعني فى الذ..نب دا
عادل :- انت اتجـ..ننت هتمد ايدك على اختك مش كفاية اللي هي فيها عايز تأذ..يها هي و اللي في بطنها
اسر بغضب و عصبية مفرطة:- اللي في بطنها دا لازم ينزل
مجدي كان واقف مصدوم بشدة ازاي بنتي اللي بثق فيها ثقة عمياء تعمل كدا !!!!!! ازاي واحدة فى تلاتة ثانوي لسه توصل بيها انها توصل للمرحلة دي كان حاسس انها اتشـ..ل أصبح عاجز مش قادر يعمل اي رد فعل ، حس انه هيقع لولا ايد أسر اللي سندته
أسر بخوف :- بابا بابا انت كويس
مجدي بصدمة:- انتي يا سارة
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه
كمل بدموع :- ليه يبنتي انا أصرت معاكي في ايه انا ولا جدك قصرنا فى تربيتك في ايه عشان تحطي وشنا فى الطـ..ين
سارة ببكاء شديد:- انا انا اسفة يا بابا و الله أنا اضحك عليا قالي انه بيمهد للموضوع الاول عشان انتوا اكيد مش هتوفقوا عليه بعد اللي عمله فى ملك قال كام شهر بس و هنقلبه رسمي قدام الناس انا كنت هبـ..لة و صدقته مشيت ورا قلبي و صدقته بالله عليك يا بابا متشوفنيش وحشة أو اني السبب في اني امشيكوا موطـ..ين راسكوا فى الارض انا عندي امـ..وت ولا اني احطكوا فى موقف زي دا
ملك :- تمـ..وتي ايه بطلي هبل اهدي
ملك بصيت لجدها انه يحاول يسيطر على اللي بيحصل
أسر :- الولد دا لازم ينـ..زل
عادل :- و هتبقى عملت ايه تفتكر حد بعد كدا هيرضى يتجوز اختك بعد اللي حصل هاا ما تنطق مفيش غير انها تتجوزه
فردوس بصدمة:- انت بتقول ايه يعمي انت عارف انت عايز تجوزها لمين لاحمد الالفي اللي انت مطقتش تقعد بنت بنتك معاه كام شهر على بعض و لا عشان دي مش ملك
عادل بغضب :- فردوس حاسبي على كلامك انتي عارفه كويس اوي ان احفادي كلهم عندي واحد عندك اي حل تاني بنتك كلها كام شهر و بطنها هتكبر و بعدين انتي مفكرني هسبهله سارة هتتجوزه كام شهر و هيطلقوا و زي ما قدرت اطلق ملك منه هطلق سارة منه برضوا بس لازم يعيشوا مع بعض فترة عشان الناس متقولش حاجه عن الحمل
مجدي :- و هو هيوافق يتجوزها
عادل :- انا هتصرف تعال معايا انت و اسر فردوس لو جيتي ناحية سارة هزعـ..لك مني جامد خليكي معاها يا ملك
ملك :- حاضر يا جدو
فى قصر احمد الالفي كان قاعد على البا..ر في بيته و بيشـ..رب
:- احمد بيه أهل الست ملك برا و عايزينك
احمد خرجلهم و هو سكران
احمد :- يا اهلا يا اهلا بنسايبي سابقا كنت مستني الزيارة دي الصراحة اتاخرتوا ليه
أسر قبض ايده بغضب و هو بيحاول يتحكم فى نفسه
عادل :- سارة حامل
احمد :- اوه اوعى تقول انك جاي هنا تقولي انت ابو الولد ولازم تصلح غلطتك و الكلام دا كله
عادل :- انا بقول نلم الموضوع من غير شوشرة احسن ما هزعـ..لك مني
احمد :- دا كان زمان يا عادل بيه زمان غصبـ..تني اطلق ملك عارف لو كنت جايب ملك كنت قولت ماشي انما سارة دي عيلة هبلة بيضحك عليها بسهولة
أسر راح عنده بغضب و طلع مسد..سه اتكلم بغضب مفرط
:- انا ساكتلك من الصبح بس و الله العظيم لو ما كتبت على سارة و دلوقتي و اعترفت باللي في بطنها لهكون مخـ..لص عليك دلوقتي و مش هيهمني اي حد
احمد بتفكير و خوف :- تمام تمام موافق
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين
خدوا احمد تحت تهد..يد اسر و رواحوا البيت و معاهم المأذون و بالفعل تم عقد قران احمد و سارة
ملك كانت خارجة من المطبخ و احمد كان خارج من الحمام اول اما شافته اتوترت و كانت لسه هتمشي وقف قدامها و قطع طريقها
احمد بسخرية :- يا اهلا بالمدام ملك مدام اسر زايد ليكي واحشة و الله
ملك حاولت تستجمع شجاعتها و ردت بصعوبة
:- ممكن تبعد عايزة اعدي
احمد :- تصدقي اسر دا طلع مغـ..فل اوي انه اتجوزك بس عارفه هو يستحق كدا يستحق ياخد بواقي غيره
ملك بدأت تفتكر كلام أسر اتجمعت الدموع في عينيها و اتكلمت بصوت مخـ..نوق من العياط
:- ملكش دعوة بيا أو بجوازي خليك في مراتك و ام ابنك
احمد :- و انتي بقى اللي هتقوليلي اعمل ايه و معملش ايه ملك البت الطيبة اللي كانت بتاخد كل يوم ضـ..رب مني فاكرهم يا ملك بس الصراحه كنتي جا..مدة و قمر تتا..كلي كدا
ملك بغضب :- انت واحد سا..فل و مش محترم
احمد كان لسه هيتكلم بس قاطعه صوت أسر
أسر بغضب :- انت بتعمل ايه هنا
احمد :- كنت خارج من الحمام عادي يعني
قال كلامه و سابهم و راح الصالة
أسر :- قالك حاجه
ملك حاولت تداري دموعها:- لا انا انا هدخل الحمام
دخلت الحمام نزلت النقاب و فضلت تبكي بشدة و هي بتفتكر كلامه و كلام أسر
ملك ببكاء:- انا محدش عمره حبني انا محتاجك اوي يا ماما تعاليلي يا ماما كلهم شايفيني وحشة
جيه في بالها عمر مرة واحدة و هي مش عارفه السبب طردته من دماغها و مسحت دموعها و ظبطت نقابها و دخلت لسارة الاوضة سارة كانت بتجهز في شنطتها
ملك :- اساعدك في حاجه يا سارة
سارة ببكاء و هي بتحضن ملك :- مش عايزة اروح معاه يا ملك مش عايزة انا بخاف منه
ملك و هي بتطبطب عليها:- متخافيش يا سارة مش هيقدر يعملك حاجه هيخاف من أسر و بعدين كلها كام شهر و هتتطلقوا ركزي دلوقتي على انك تتوبي عن اللي عملتيه و تطلبي من ربنا المغفرة
سارة ببكاء شديد :- يا رب
خرجوا الصالة لاقوهم قاعدين
أسر :- عارف لو اذتـ..يها باي حاجه انا ممكن اعملك فيك ايه
احمد بصله بضيق و متكملش
سارة ودعتهم كلهم ببكاء و مشيت مع احمد على بيته
في المساء
احمد خرج من الحمام لاقها قاعدة على الكنبة بتفرك في ايدها بخوف ، رمى الفوطة في وشها و اتكلم بضيق
احمد :- هتفضلي قاعدة على الكنبة كدا كتير
سارة بخوف و هي بتشيل الفوطة من على وشها :- يعني اعمل ايه
احمد :- قومي غيري الز..فت اللي انتي لابسه دا والبسي هدوم البيت و تعالي
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
سارة بخوف شديد منه :- انا مرتاحة كدا
احمد بسخرية : متخافيش مش هقر..ب منك خدت اللي انا عايزاه منك و خلاص
سارة بدموع بأنها رخـ..صت نفسها قدامه كدا
:- تمام
قامت و لبست بيجامة بيتي جميلة و ربطت شعرها بعشوائية لاقتها قاعد على السرير و فارد رجله و حاطط اللاب على رجله بصلها بتوهان فى جمالها اما سارة بصيت بتوتر للارض
احمد :- تعالي
راحت قعدت على السرير و هي سايبة مسافة ما بينهم ، نامت و هي مودية وشها الناحية التانية نام جانبها و طفى النور و سحبها لحضنه ، لاقيت نفسها بتعيط من قرابه منها أو بمعنى أصح مش طايقة دا ، سمع صوت شهقاتها ليقـ..ربها من اكتر
احمد :- بطلي عياط و نامي مش عايز صوت
سارة :- هو انا ممكن انام على الكنبة
احمد :- لا و خلي ليلتك تعدي
خافت بشدة بس قررت ان اول اما عينيه تروح فى النوم هتقوم تنام على الكنبة بس النوم غلابها و ذهبت فى نوم عميق
اسر كان قاعد فى صالة شقته و دافـ..ن وشه بين ايديه ملك راحت قعدت جانبه و حطيت ايديها على كتفه
ملك :- اسر انت كويس
بصلها و قربها منه و حضنها بقوة و هو بيدفـ..ن رأسه فى عنقها طبع قبـ..لة صغيرة على رقبتها ، ملك اتنفضت وقتها
أسر :- محتاجك اوي يا ملك
ملك :- انا هفضل جانبك بس مش هينفع
أسر :- ليه
ملك :- عشان مكرهش نفسي و اكـ..رهك يا أسر
تجاهلها و هو بيحاول يقرب منها بعدت بخوف و خجل
ملك :- أسر ابعد لو سمحت
بعد عنها بغضب و اتكلم بعصبية وصوت عالى
:- يواه دي بقيت عيشة تقـ..رف
قال كلامه و ساب البيت و خرج و هو بير..زع الباب بقوة
ملك :- مش هقبل اني اهـ..ين نفسي معاك يا أسر حتى لو بحبك
في احدى عمارات المعادي
شروق و هي بتلبس حجابها:- حاضر جاية أهو لحظة
فتحت الباب لتتفاجئ بأسر
شروق باستغراب:- بشمهندس أسر خير ايه اللى جايب حضرتك فى وقت زي دا
اسر :- تتجوزيني
يتبع......