اخر الروايات

رواية ظل حبيبي فهد وتقي كاملة

رواية ظل حبيبي فهد وتقي كاملة  


فهد بغضب:ادخلي يا زفتة
ومش عايز اشوف وشك طول ما أنا موجود…ادخلي اتزفتي في أي حتة بعيد عن وشي
تقى بدموع:هو أنا عملتلك إيه لكل ده… أنا كل ذنبي ان أنا اتجوزتك غصب عني يعني مش برضايا
فهد بزعيق:برضاكي غصب عنك ده شئ ميهمنيش.. انتي زيك زي الخدم اللي هنا… ياريت تكوني فاهمة حاجة زي كدة
تقى بعصبية:لأ أنا مش خدامة عند حد ولازم تحترم نفسك وأنت بتكلمني مش عشان ساكتة ومش بتكلم تسوق فيها لأ انا فيا لسان واقدر ارد عليك كلمة بكلمة بس أنا متربية ومليش في قلة الأدب دي
فهد بغضب:انتي بتقوليلي أنا الكلام دا
تقى :أيوة بقولك انت الكلام دا فاكرنى هخاف منك
وبعد كدة هرد عليك الكلمة بكلمتها وهشتـ” ـمك زي ما هتشتـ “ـمني سااااامع
فهد بيبصلها بشر وبيروح يمسكها من شعر“ها بقوة:اانتي بتهدد“يني ياروح أمـ ك
ده انتي ليلتك سو’دة
تقى وهي بتحاول تبعد إيده عن شعرها:انت حيو“ان.. ومتعرفش حاجة عن الأخلاق.. وبعدين مفيش راجل بيتشطر على واحدة ست
ده انت لو راجل يعني
في اللحظة دي فهد مبقاش شايف قدامه من كتر الغضب وراح ماسك تقى جامد وضر’ب رأ”سها في الحيـ“ـط جامد.. تقى وقعت على الأرض وهي غر”قانة في د*مها
خرج فهد من الفيلا.. وراح با”ر
وفضل يشر’ب كتير أوي.. وخد واحدة وهو مروح معاه الفيلا
في الفيلا
رجع فهد ومعاه البنت دي.. كانت لابسة لبس قصير جداً وضيق أوي
البنت بصراخ:يالهووووي مين اللي ميت*ة دي يا حبيبي
فهد ببرود :لأ دي مش ميت*ة هي لسة عايشة بس ده اثر الخبطة مش اكتر
وحمل الفتاة وذهب بها إلى غرفته
دادة مديحة:يالهوي يا بنتي
قربت من تقى وندهت الخدم ونقلوها على اوضتها بسرعة وطلبوا الدكتور
كل ده من غير ما فهد يعرف حاجة
الدكتور جه وكشف علي رؤية لقي رأسها مجرو*حة بشدة بس خيطل”ها مكان الجر”ح واداها حقنة مسكنة للألم.. وكتبلها على علاج ومشى
بعد مرور بعض الوقت
دادة مديحة :عاملة ايه دلوقتي يا ست هانم
تقى بصداع والم فى راسها :إيه ده أنا فين
دادة سعاد:انتي في بيتك يا بنتي
تقى :لا ده اكيد مش بيتي.. ده بيت غريب عليا
دادة مديحة :يا بنتي انتي في بيت فهد بيه وانتي دلوقتي مراته
رؤية بدموع:انا مش مرات حد.. ده واحد متخلف ميعرفش حاجة إسمها
أخلاق ولا يعرف يعنى ايه يحترم مراته .أنا مستحيل اقعد معاه اكتر من كدة
دادة مديحة :معلش يا بنتي اعذريه
ده بردو معذور بسبب اللي حصل معاه
تقى بتساؤل:هو ايه اللي حصل معاه
يا دادة
دادة مديحة :لا يا بنتي أنا مقدرش اقولك ده ممكن لو عرف يقتل””ـ ني فيها
تقى :لا والله ما هيعرف حاجة بس ساعديني والنبي وعرفيني إيه اللي حصله
دادة مديحة :من ٦ سنين بالظبط
معتز بيه ابو فهد اكتشف خيا”نة مراته ليه. وبعدها بمدة فهد عرف والله يسامحه معتز بيه فضل يكر””هه فى الستات
ومن ساعتها وهو بيعامل كل الستات بطريقة وحشة أوي ومش بيحترمهم خالص
تقى:بس أنا مش من النوع ده خالص ده انا اتكلمت كلمة راح ضر”بني في الحيطة من غير قلب يا دادة
دادة مديحة :معلش يا بنتي استحمليه
يمكن انت اللى تغيريه
تقى :لا يا دادة.. ده هو اللي هيغيرني بسبب المعاملة الزبا”لة بتاعته دى
دادة مديحة :ان شاء الله ربنا يهديه
تقى :طب أنا طالعة اشوفه في اوضته ولا لا
دادة مديحة : لا بلاش يا بنتي
تقى :ليه
دادة مديحة:اصل هو يعني لمؤاخذة
معاه حد فوق
تقى بصدمة:تقصدي بيجيب بنا*ت كل ليلة
دادة مديحة :اه يبنتى
تقى : بغضب:والله لأعلمه الأدب من أول وجديد.. ازاي يعمل كدة وأنا على زمته… ولا أنا مش مالية عينه يعني مش انا اللى يتعمل معاها كدا
دادة مديحة :طب اتشطري انتي ومتخليهوش يبص برا
رؤية:هجرب معاه كل الطرق والله لاوريه الحيو”ان دا وطلعت تجري على اوضته
دادة مديحة :يالهوي يا بنتي ربنا يستر وميضر”بكيش في الحيطة تاني
تقى : وهي بتخبط على الباب جامد:افتح الباب يا فهد… افتح عشان ما اكسر”هوش على دماغك انت واللي معاك دي
فهد بصوت عالي:امشي يا زفتة عشان لو قومتلك مش هيحصلك خير
تقى :اعمل اللي تعمله مبقاش يهمني
أنا كدة كدة مش عايشة اصلا انا بقيت عايشة فى عذاب
فهد قام من مكانه وفتح الباب لقاها رابطة رأسها عشان الجر”ح وسايبة شعرها على ضهرها وكان شكلها فاتن
ولابسة بيجامة بنص كُم وكانت فاتنة جداً
فهد وهو بيشدها من إيديها ودخلها جوه الأوضة
تقى :سيب إيدي عشان انا مبقتش حابة واحد زيك يلمس”ني
فهد بتحذير:اتكلمي بأدب يار“وح امك احسنلك
تقى : وهي بتبص على البنت اللي على السرير بقر”ف
تقى بعصبية :يلا يا بت قومي غوري من وشي بدل ما اجيلك ار“بيكى
البنت طلعت تجري بسرعة وغيرت لبسها.. كل ده تحت نظرات فهد المخيفة
تقى :في إيه بتبصلي كدة ليه
فهد:انتي قد اللي انتي عملتيه ده
تقى : اه وبعدين هو أنا لسة عملت حاجة..
فهد:مسكها من دراعها وتناه ورا ضهرها وشدها عليه قوليلى بقى كنتى بتقولى ايه
تقى بدموع ووجع :ااااااه.. سيب ايدى يا حيو“اان انت اتجننت دراعي هيتـ “ـكسر
فهد:هو انا لسة عملت حاجة ده مجرد تسخين بس
تقى بدموع:سيب إيدي والنبي
البنت خرجت من الغرفة… وراح فهد قافل الأوضة بالمفتاح وحطه في مكان كل ده وهو ماسك تقى
فهد شال تقى ونيمها على السرير
تحت ضر”بها ليه. لكن من غير فايدة
فهد بعصبية:بطلي فرك بقى عشان مضر”بكيش قــ لم يخر’سك خالص
وقرب منها أوي وبدأ بفك في زرا””ير القميص اللى هى لبساه
تقى بصدمة:انت بتعمل إيهاه يا حيو“ان
فهد:………..
تقى بزعيق:رد عليا بتعمل إيه
فهد أول ما شاف جسـ”” ـم روح مكنش مصدق جســ”” مها ابي””ض خالص..
وملمسه ناعم
فهد :انت حلوة اووى
تقى ابعد يا حيواا“ن يا سا“فل
اقترب فهد من وجه رؤية وبدأ يمشي إيديه على وشها بهدوء
وفجأة اقتر”ب من شفت”يها وبدأ يقبل”ها بقوة ظل هكذا لمدة… ابتعد عنها عندما شعر بأنها تحتاج إلى التنفس
في حاجة لفتت انتباه فهد
فهد وهو بيشد رؤية من شعر*ها بقوة:إييييه ده يا روح امــ ك
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close