رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني كاملة بقلم اسراء هاني شويخ
تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني بارت ١
نائمة بين يديه استيقظت بسبب دمعة هبطت على وجهها
قامت بفتح عينيها بخوف و همست: حبيبي إنت بتعيط
اسراء : لا صدق يا روح قلبي و صدق اني عمري سامر و
ما حسيبك تاني
سامر وهو يضمها حتى آلمها : و مين قالك اني حسمحلك
تسبيني تاني يا نور عيني
عضت على شف.تيها بخجل من نظراته لها
اسراء بخجل : قولتلك ما تبصليش كدة
سامر : وانا قولتلك سبيلي مهمة أكل ش.فايفك دي
ليتركها بعد فترة طويلة ليسحبها في جولة لحمية ينهال عليها من کرم حبه و فیض مشاعره التي لا حدود لها
اقترب وقت العصر استيقظت على صوت الباب
تركت حض.نه بهدوء حتى لا يستيقظ فهو لم ينم طوال الليلة فالليلة اول ليلة لهم سويا و الفرحة سرقت النوم من عينيه ارتدت فوقها الروب و قامت بفتح الباب لتجد أهلها و والدة زوجها
اسراء بفرحة : تفضلوا
أم. محمد : ايه يا بنتي نايمين لغاية دلوقتي و بعدين هو الجواز بيحلي كدة
اسراء بخجل : الله يا ماما
أم عمر : ربنا يفرح قلبك يا بنتي تستاهلي كل الخير
قامت و قب.لت يدها و قالت : و يخليكي لينا يا ماما
أم محمد : اندهي جوزك يتغدى اكيد ما كلتوش حاجة من
امبارح
خرج سامر من الغرفة و هو يردد : و مين قالك يا حماتي اني ما كلتش من امبارح ده انا کلت و کلت و کلت
ضحك الجميع عليه بقوة بينما نظرت له اسراء بعدم فهم ؛ كلت يه ؟؟؟
غمز له ثم همس : لحقتي تنسي
وضعت يدها على فمها من شدة خجلها بعد أن تورد وجهها من شدة خجلها
اسراء : سامر انا مخصماك
بدأ يقترب منها بخطوات بطيئة و هي ترجع الخلف : قولتيلي مخصماني و انا ما اقدرش على زعلك ي روحي
جذبها من خصرها لتشهق بفزع من شدة خجلها فالجميع ينظر لهم و يضحكوا بشدة
هبط على عن.قها بجنون لتص.رخ و هي تفك نفسها منه : مش زعلانة والله انا بهزر
أم عمر : بس ياد يا قليل الادب كفاية ما شبعتش منها استنى لما نمشي ولا بتطردنا بالذوق
سامر بعد أن تركها على مضض : كلك فهم يا ماما
أم عمر : ايه
سامر : ايه قصدي منورانا يا ماما
أم عمر : شوف الواد اتقل شويا انت من امتى كدة
سامر : عاشق يا أمي عاشق حب ٥ سنين حخرجوا ازاي مش عارف
أم عمر : ربنا يسعد قلبك يا ابني
ذهبت لتصنع القهوة ليتحض.نها من خص.رها ظهرها مقابل صدره وضع رأسه في شعرها يشتمه بهوس و جنون
اسراء بصوت يخرج بصعوبة من تأثير لمساته : انا عايزة اعمل القهوة مش عارفة اتحرك
لم يسمع لكلماتها سقطت بعد الأطباق لكنهم لم ينتبهوا لهم فقد سحبها إلى عالمه بسحره الخاص نسوا ان أهلهم بالخارج
وصل صوت تكسير الاطباق وسقوط الحلل لاذنهم
ضحكت أم عمر بشدة : قومي يا ختي الواد بيطردنا
أم محمد بسعادة : ربنا يسعدهم خرجوا و اغلقوا الباب خلفهم
اسراء بهمس : دول مشيوا
سامر : احسن
حملها بين يديه و سار بهم الى الغرفة
ليأخذها في جولة من جولات عشقه يفيض عليها من حبه الذي لا ينتهي
€€
نائم في حض.نه ظهرها مقابل ص.دره لم يفلت حض.نها طوال الليل
نائم في حض.نه ظهرها مقابل صد.ره لم يفلت حض.نها طوال الليل يشتم عبيرها الذي أصبح ادمانه
يدها مشبكها حولها كانها كنز خائف من اضاعته
) عفكرة الراجل لما يحب مراته جدا مش غلط لانها حتعطي اضعاف الحب ده عمرو الراجل ما كان بمد ايدو وطولة لسانه الحياة حلوة بالحب
فتحت عينيه تقبل يده حاولت سحب نفسها دون فائدة عقدت جاجبها و استدارت له
فتح عينيه ليجد أمامه أجمل و اغلى شخص على قلبه آسر : بذمتك في صباح احلى من كدة
ندى : سيبني اجهز الفطور قصدي الغدا انتي من امبارح ما كلتش
آسر " و انتي معايا بشبع من كل حاجة انتي كل حاجة ندى : تعرف انت احلى حاجة حصلتلي في حياتي كلها ياريتك خطفتني من زمان اوي و تقابلنا انا بجد زعلانة على الايام اللي في فاتت بدون ما اعرفك
آسر بعشق : ايه الكلام الجميل ده على الصبح اعتقد انه ده تصريح منك على اني أبدأ جولة تانية
ابتسمت بخجل ثم تعلقت برقبته تتأمل به و يتأمل بها كانه اول مرة يراها
آسر : عيونك خطفتني من اول يوم يا ندى الحب اللي في قلبي ليكي يتوزع بلاد و يفيض
اغمضت عينيها تتذكر ماذا حدث بعد أن عادت من فرح سامر
فلاش بااااك
دخلت البيت خلفه استدرات لتغلق الباب ليحتضنها من خصرها ظهرها مقابل صدره
آسر : كنتي أجمل وحدة في الفرح
ندى : يعني كنت بتبص عالبنات
آسر ما كنتش شايف غيرك
ندى : حاعمل نفسي مصدقاك انت تبعد عني عشان مخصماك بصوت خافت: ليه بس ما اقدرش على زعل حبيبي
ندی : بقى فرح اخويا و البس فستان زي ده و ما احطش مكياج خالص
آسر : غيرتي عليكي ممكن تحر.ق بلاد انا بحبك اوي و كنتي جميلة اوي بدون مكياج كويس انه ما لبستكيش خمار و انتي حلوة كدة
ندى : كان رفضت اني اروح و خلاص
آسر بصوت اذابها من شدة حنانه : تصدقي ياريت ياريت تفضلي بحض.ني و ما تبعديش عني نهائي
ندى و هي تتعلق برقبته : و مش حتزهق مني
نظر إليها نظرة جعلت وجنتيها كالدم من شدة خجلها
آسر بهمس : ازهق منك انتي ؟؟
حملها بين يديه أقترت من شفتيها ثم همس : حتشوفي دلوقتي حزهق ولا لا
ندی : بس تنساش انا حامل
آسر ، منا حفرجيكي بالراحة و بالهداوة احنا ورانا ايه الليل طويل
دفنت وجهها في عنقه أنفاسها تشتاح جس.ده الذي اشتعلت به النيران اغمض عينيه يستمتع بانفاسها وحبها اقترب من رقبتها ثم همس : بس خليكي قد الحركة دي
ليفيض عليها من حبه و عشقه بشغف و جنون
لم و لن يستطيع ان يخبرها كم يحبها
كان حريص جدا من شدة خوفه عليها وعلى ابنه الذي سيربطه عشقه بها مدى
بااااك
فاقت من ذكرياتها على قبلاته المتفرقة على وجهها بحنان أسر من بين قبلاته : سرحانة بايه
ندى بخجل : بليلة امبارح
آسر و هو يغمز لها : جامد انا صح عجبتك ... اذا عايزة ممكن يعني نكررها ما عنديش مانع
شدیدین
****
حضرت له الطعام وجلسوا سويا على مائدة الطعام
هبة بسعادة : الفرح كان يجنن
عمر بسعادة : ايوة كل حاجة فيه كانت تحفة و احلى حاجة انه سامر كان مبسوط اوي
هبة : ايوة ده كان شويا و يحملها و يخرج بيها قبل الفرح ما يخلص اكيد الليلة خلصت تحت ايدي
ابتسم ابتسامه خفيفة : لكنه لا يعلم لماذا شعر بخنقه و قبضة في قلبه
استطاع الليلة ان يقنعها انه خائف على حملها لانها رقصت كثيرا و لم يقترب منها
لكن ذلك ليس السبب الحقيقي فهو لم ينسى حبها ففكرت انها
اليوم بحض.ن غيره فجرت قلبه
لم ينكر انه سعيد بسعادة اخيه ...
و لكنه بشر و قلوبنا ليست بايدينا فلم يستطيع نسيان حبها ..
كم تخيلها الليلة بحض.نه بين يديه يفعل بها ما يشاء
ليزجر نفسه بشدة فهي الان زوجة اخيه اي اخته و لا يجب اعتبارها أكثر من ذلك
لكنه الان يسكن معها في نفس العمارة هي بالشقة التي فوقه .. سيراها كل يوم و سيتذكر حبها و قب.لاتها و لمساتها التي لم تكتمل
يالا قسوة القدر اختارها من دون الناس هل سيتمالك نفسه بعد ذلك