رواية نسمة حياتي الفصل الثاني 2 بقلم هند ايمن
لؤي طلع يجري وساهر باصص لاثره باستغراب
شادية لنسمة: ايييييه ده ايييييه حراااااام مش عيب عليكي تبقي اوزعة محصلتيش الشبر وتبقي عاملة كل ده
نسمة: انا عملت ايه؟!
ساهر: يا ولية قولي معملتيش ايه
نسمة: ولية؟
ساهر: اه ولية انتي لا يمكن تكوني طفلة
نسمة: بابا على فكرة عمو لؤي نسي معايا مفاتيح العربية
ساهر: مفاتيح العربية اللى هي فى الشارع؟
نسمة: اه
ساهر: الشارع اللى احنا بينا وبينه تسع ادوار؟
نسمة: اه
ساهر: والاسانسير بايظ؟
نسمة: اه!!
ساهر: يا شيخة جاكي اواه جاكي اواه يا بعيدة الراجل هينزل كل ده جري وهيطلع جري برضه عشان المفاتيح يا شيخة منك لله منك لله يا بعيدة هاتي المفاتيج دي
خد المفاتيح وطلع يجري على لؤي
صلوا على النبي
~هند ايمن~
__________________________________________
انا اسفة اني منزلتش البارت امبارح بس كنت واخدة بان والقصة اسمها *نسمة حياتي*وشكرا جدااا على تفاعل البارت الاول ومن دلوقتي هتفق معاكم اتفاق لو كل ما انزل يارت جاب٥٠٠قبل ما اليوم يخلص هنزل بارت تاني فى نفس اليوم
__________________________________________
شادية بنفاذ صبر: بصي يا حبيبة ماما
نسمة: نعم
شادية: عارفة اوضتك طبعا؟
نسمة: اه حلوة اوووي بحبها وبحبك اوي
شادية: طيب عشان انا كمان افضل احبك اجري على اوضتك مشوفش وشك خااااااالص لحد ما اصلح اللى بوظتيه فى المطبخ ده يلااااااااا
نسمة طلعت تجري
نسمة على باب المطبخ: جرا يا مرات ابويا اهدي على اعصابك عشان ميحصلكيش حاجه احنا فى نص الليل مفيش دكاترة دلوقتي
شادية طلعت تجري وراها راحت نسمة جريت على اوضتها وقفلت الباب وشادية كانت بتجري وراها راحت خبط'ت فى الباب
شادية: ااااااه اه يا بنت ال*** ماشي يا نسمة ماااشي والله ماشي ااه يا راسي
«عند لؤي وساهر»
ساهر: لؤي... لؤي.. استني يابني
لؤي: ايه ياعم عايزين اييييه بنتك نسيت تقتلني ولا ايه؟
ساهر: لا هي كانت هتموتك بالبطئ
لؤي: ازاي؟!!
ساهر طلع المفاتيح من جيبه حطهم قدام لؤي
لؤي: ده مفتاح عربيتي؟!!
ساهر: بالظبط كده نسمة تقريبا لقت الجيم مش عامل معاك مفعول قالت لما تخليك تخس بطريقتها
لؤي: تصدق انا افتكرتهم وقعوا مني وكنت هطلب اوبر
ساهر: كويس اني لحقتك خد بقى
لؤي: هات ياعم ربنا يسترها علينا وعليك ويعينك على ما ابتلاك
ساهر بضحك: مش دي حبيبة عمها برضه ولا ايه؟
لؤي: اه حبيبة عمها مو'ت عمها على ايدها إن شاءلله متقاطعش انت بس يلا سلام
ساهر بضحك: سلام
صلوا على النبي
~هند اايمن~
ساهر طلع الشقة لقى شادية رابطة دماغها وقاعدة تعيط
شادية: ااااااه يا راسي اه ياما اااه يلهوي يخربيتك يا نسمة اااااااه
ساهر قعد يضحك جامد
ساهر بضحك: ايه ده عملت فيكي ايه
شادية: اضحك اضحك ياخويا اااه ياراسي
ساهر بضحك: اهدي بس اهدي وقوليلي حصل ايه
شادية: كنت بجري وراها راحت قفلت الباب وانا خبطت فيه جاممد اه يا راسي
ساهر وهو كاتم ضحكته: معلش.. معلش ايه يا جماعة مش دي نسمة حبيبتكم
شادية: الظاهر كده الضرر مذ واصل غير للبيحبوها مفيش حاجه جيالك لييييه
ساهر: يمكن عشان انا اكتر واحد مش راضي على دلعكم ليها؟ وقعد يضحك وبعدين دخل اوضته ينام وساب شادية بتصوت من راسها
«بعد اسبوع»
شادية: يلا يا نسمة يلا ياقطتي صباح الخييير يلا بسرعة انهارده اول يوم مدرسة
نسمة: لا يا ماما مش عايزة انا عايزة انااام كل شوية الاجازة تخلص بسرعة ليه كده
شادية: لا الاجازة مخلصتش بسرعة انتي اللى مش عايزة المدرسة ايه يا نسمة مش عايزة تشوف صحابك ولا تلعبي معاهم؟
نسمة: لا عايزة بس انا عايزة انااام
شادية: لما تيجي نامي يلا قومي عشان نلحق الباص
قامت ولبست وشادية عملتلها الاكل ونزلت
«فى المدرسة»
مُدرسة نسمة: نسمة ازيك يا روحي عاملة ايه
نسمة: الحمدلله يا مس عاملة ايه
المُدرسة: انا كويسة يا روحي ايه الاجازة كانت حلوة؟
نسمة بحزن: اه بس خلصت بسرعة
المُدرسة: بسرعة ايه يا نسمة دول تلات شهور ايه احنا موحشناكيش ولا صحابك؟
نسمة:لا وحشتوني عشان كده جيت
المُدرسة: طيب يا روحي يلا عشان تلحقي الحصص وتلحقي تشوفي صحابك
نسمة جريت على الفصل
صلوا على النبي
~هند ايمن~
«فى بيت اهل نسمة»
لؤي: اسلام عليييييكككممممم
ساهر: يادي النيلة ادي البلطجي التاني جه
لؤي: ايه المقابلة دي وبعدين بطلجي ايه؟
ساهر: اه انت واستاذة نسمة بلطجية
لؤي: اه صحيح نسمة مجاتش من المدرسة؟
ششادية: لا لسه الباص قدامه نص ساعه ولا حاجه ويوصل
لؤي: طب كويس عايز اتكلم معاكم فى موضوع
ساهر: استر يارب اشجيني
لؤي وهو بيعدل لياقة القميص وبيعدل اكتافه: احم... انا وبكل فخر
ساهر: بكل فخر اه.. اخلص
لؤي: انا عايز اتجوز
ششادية ببفرحة: مبرووووك الف مبروك.. مين العروسة؟
عندها كام سنة؟
اعرفها ولا لا؟
انت تعرفها من زمان ولا لسه شايفها؟
ساهر: ببببببببسسسسسسسس ايه ايه كل الاسئلة دي هو امتحان؟
شادية: يوه مش بطمن واعرف وبعدين انا فرحت
ساهر: مانا فرحت بس معملتش امتحان مفاجئ كده
لؤي: استهدوا بالله انا هفهمكم انتو الاتنين كل حاجه
شادية: قول قول قول قول بسرررررعة
لؤي: فاكر الاسبوع اللى فات لما كنت هنا وانت نزلتلي المفاتيح؟
ساهر: اه
لؤي: قبلها بقى كنت انا ونسمة فى المول و كانت بتجري وسط الزحمة وطبعا كنت بجري وراها المحفظة وقعت وطبعا انا مخدتش بالي لان اصلا الفيزا مش فى المحفظة انا بحط الفيزا فى جيب البنطلون اللى قدام وبحط المحفظة فى الجيب التاني وانت عارف اغلب تعاملي بالفيزا
ساهر: ايوه برضه مال ده بالعروسة؟
لؤي: ما ده سبب اني اعرف العروسة
شادية بغباء: انا مش فاهمة حاجة خالص انا حاسة بأيرور!
لؤي: هفهمك ساهر لما نزلي المفاتيح انا كنت بدور على حاجه فى الارض ووقتها كنت بدور على المفاتيح والمحفظة و...
نسمة: انا جييييييت
الثالث من هنا