رواية طفله امتلكت قلب النمر الفصل الثاني 2 بقلم سلمي سامي
نمر بخضه: حووور
حور بهلوسه ومش حاسه اصلا بالي حواليها: ابعدوو عنييي يامامااا
رن على زين يجي ويجيب الدكتور معاه وفعلا جيه زين بسرعه بالدكتور وطلع عند نمر الي ماسك ايد حور وبيحاول يهديها لان حرارتها ارتفعت جامد
زين: في اي يانمر
نمر: مش وقتك
كشف الدكتور عليها وقال: هي اتعرضت ل نوبه عصبيه سيبالها اثر لحد دلوقتي وافتكرتها انهارده والخوف الزايد بيسبب الموضوع ده ادتلها حقنه خافضه للحراره وهتفوق دلوقتي ان شاء الله
مشي الدكتور وزين وقف مع نمر: ممكن تفهمني بقا
نمر حكالو كل حاجه من اول ما شاف حور لحد دلوقتي
زين: يحبيبتي هو في ناس كده
نمر: الي حصل بقا
زين: طب انا هروح انام وهبقا اتصل بيك الصبح
نمر: ماشي
مشي زين ونمر راح قعد جمب حور
حور فاقت بفزع: ا انا فين
نمر بحنان: اهدي اهدي متخافيش
حور هديت بس عيطت جامد: اء انا كنت خايفه اوي انا شوفت كابوس ارجوك متسبنيش لوحدي تاني
نمر طبطب على راسها: انا اسف حقك عليا مكانش المفروض اسيبك لوحدك انتي فضلتي تقولي ابعدو عني مين دول ياحور
حور بخوف: ه ها مفيش
نمر بحنان طبطب عليها: متخافيش ياحور انتي بقيتي معايا وف امان محدش هيقدر يجي جمبك احكيلي
ريحت حور على كتفه وعيطت: ب بابا ك كان ب بيجيب صحابو ي يسهرو عندنا ف ف البيت وكان بيخليني اعملهم القهوه واخرجلهم الحاجات برا وكانو بيرخمو عليا ف كنت بخرج اقعد ف الشارع لحد ما يمشو
نمر بعصبيه: ولاد ال..... انسي انسي ياحور كل ده من دلوقتي انا بس الي ف حياتك
حور هزت راسها ببرائه
ابتسم نمر على حركتها وقال: دلوقتي بقا انا جعان يلا ننزل ناكل
حور: انا مش عايزه اكل
نمر بحنان: لا حوري هتاكل عشان اخدها معايا الشركه بكره
حور نطت بسعاده: اوكي يلا بينا
ابتسم نمر ومسك ايدها ونزلو على تحت
نمر حط ايده ف وسطه: دلوقتي مفيش حد يعملنا الاكل وانا مش بعرف اطبخ ها نعمل اي صح نطلب دليڤري
حور: اوكي يلا بينا
طلب نمر دليڤري
وخرجو يقعدو ف الجنينه برا وهما بيضحكو ويهزرو بعد شويه الاكل وصل واكلها نمر وفضلو يرغو كتير لحد ما الفجر اذن
قامت حور سألها نمر: رايحه فين
حور: هروح اتوضى لحد ما اذان الفجر يخلص
نمر: انتي بتصلي
حور: طبعا من وانا ست سنين متعوده اصلي
نمر: براڤو عليكي بجد
فكر شويه وقال: تعالي اصلي بيكي
حور: اوكي انا هطلع اتوضى
طلعت حور اتوضت وبعدها نمر اتوضى وصلو الفجر
حور بنعاس: انا عايزه انام
نمر: يلا
نامت حور على السرير وفضل نمر صاحي يطبطب عليها لحد ما نامت بعد كده نزل جمبها وراح ف النوم هو كمان
تاني يوم الصبح صحي نمر الساعه 9 خد شاور ولبس بدله سودا وقميص اسود وساعته السيلفر الفخمه ورش برفانه وراح ناحيه حور وصحاها بهدوء: حور
حور بنوم: ههمم
نمر: يلا قومي عشان تروحي معايا الشركه
قامت حور خدت شاور ولبست هيكول ابيض وجيبه جلد سودا وكولون شبك اسود وهاڤ بوت اسود وسيبت شعرها
حور: انا جاهزه
نمر: قمر ياناس
خدها نمر من ايدها ونزلو على تحت لقو الفطار جاهز فطرو وخرجو على برا عشان يروحو على الشركه
حور بخضه: اي الناس الكبيره اوي دي
نمر ضحك عليها: دول البودي جاردات بتاعتي
حور: دول بياكلو خشب عشان يبقو كده اكيد
نمر حاول يمسك ضحكته بصعوبه وركبو العربيه واتجهو للشركه
____________________________
عند علي ومها
مها بوسوسا: فين بنتك ياعلي بقالها يوم ونص غايبه عن البيت
علي: يلا اهي تريحنا
مها بخبث: دي بنتك ياراجل
علي: احنا هنكدب على بعض ولا اي يامها ما احنا طبخينها سوا
____________________________
وصل نمر وحور للشركه دخلو بهيبه وهو نمر ماشي وجمبه حور كانو كل الموظفين بيبصولهم بستغراب وبيقولو مين العيله دي
تجاهل نمر نظرتهم وطلع على
المكتب واتكلم بحده وجديه مع السكرتيره دينا: ملفات الصفقه الجديده تبقا عندي كمان خمس دقايق ومعاهم قهوتي وعصير فراوله
دينا بستغراب من حور حاولت تداريه: حاضر يامستر نمر
دخل نمر مكتبو ومعاه حور
قعد على مكتبه وحور قعدت على المكتب: انت بتتكلم كده ليه
نمر: بتكلم ازاي يعني
حور: يعني بتتكلم بجديه ل درجه اني خوفت منك برا ليه بتتكلم معاهم كده
نمر: عشان لازم اتكلم معاهم كده والا هيسوقو فيها
حور: يعني اي يسوقو فيها
ضحك نمر: يعني هياخدو عليا بزياده
دخلت دينا بالعصير والقهوه واوراق الصفقه وبتبص ل حور بتعجب
نمر رجع ل جديته: حطيهم عندك واتفضلي
حطتهم دينا وخرجت برا وهي بتقول ف نفسها: مين البت دي دي الي جابلها الهدوم امبارح ياترا تقربلو اي
اما ف مكتب نمر ف كان بيراجع اوراق الصفقه قبل الاجتماع وحور قاعده قصاده بملل
نمر بصلها وابتسم: زهقتي صح
حور: اه
نمر: حقك عليا عندي اجتماع هخلصو وهاخدك ونروح
حور: اوكي
دخل زين بدون خبط كالعاده
نمر: يابني ادم نفسي ف مره تخبط قبل ما تدخل
زين بضحك: عادتي ولا هشتريها
بص ل حور ببتسامه وقال: اهلا عامله اي
حور بستغراب بصتله
نمر: ده زين ياحور صحبي واخويا
حور: اه اهلا
زين ضحك: اي الغرور ده يابنتي
حور: معرفكش ههزر معاك ليه
زين ضحك: اي يابنتي الاسلوب ده حاسسها شويه وبالي ف رجلها و ف وشي
ضحك نمر: جدعه ياحوري متسكتيش لحد وبالذات الواد ده
زين برق: حوري وواد
نمر: بس ياض ويلا اسبقني ع اوضه الاجتماعات
ضحك زين وخرج على برا
نمر بص ل حور: خدي فوني اقعدي العبي بيه شويه لحد ما اخلص الاجتماع وهاجي على طول
حور بطفوله: حاضر بس متتأخرش
نمر ابتسم بحنان: من عنيا
مشي نمر وحور فضلت قاعده بالفون لحد ما غلبها النوم
بعد ساعه خلص نمر الاجتماع وطلع بسرعه على المكتب يطمن على حور دخل لقا هدوء ف المكتب بص ناحيه الكنبه الي ف المكتب لقاها نايمه راسها على الكنبه ورجلها واقعه ف الارض والفون واقع جمبها نمر ابتسم على منظرها وخد فونو ومفتاح عربيته وشالها بين ايديه ونزل على تحت عشان يروح
وطبعا كل الموظفين باصين وكأنهم شايفين رجل فضاء براسين مش النمر مبرقين وباصين له ونمر تجاهلهم وخرج على برا ركب العربيه ورا وحسن السواق بيسوق
نمر: اقفل الشبابيك دي البنت هتبرد
قفل حسن الشبابيك وحاول نمر يخلع جاكيت بدلته بصعوبه لانها نايمه على كتفه خلع الجاكيت وغطاها بيه لحد ما وصلو للبيت ونزل نمر دخل على البيت حطها على السرير وخد شاور وغير هدومه ونزل على تحت لقا الباب بيخبط ودخل زين
نمر: يبني مش انا سايبك ف الشركه عايزز ايه
زين: شكرا على واجب الضيافه يابرنس
نمر: برنس يابيئه
زين: بس حور دي عسوله اوي ودمها خفيف
نمر: اه ما انا عارف
فضل زين قاعد مع نمر
عند حور فوق صحيت لقت باب
الجناح مقفول والنور مقفول
صحيت مفزوعه وعيطت وهي بتنده على نمر وفتحت باب الجناح ونزلت على تحت وهي بتعيط
نمر قام وقف لقاها نازله بتعيط شالها ف حضنه: حوور ماالك في ايه
زين بطريقه تضحك: وربنا شكلهم بدلوك وجابولنا نمر طيب
يتبعععع.........