اخر الروايات

رواية هكذا وقعنا في الحب الفصل الثاني 2 بقلم اسيل باسم

رواية هكذا وقعنا في الحب الفصل الثاني 2  بقلم اسيل باسم 


سماا " المواضيع دي مش بتتم فجاة كده ي بنى
يوسف " اناا مش هستني كتير ي عمتي
هكتب على عشق النهارده قبل بكرة وخلص الكلام
عشق بغيظ " بس اناا مش موافقة
يوسف " ليه بقى ان شاء الله مش موافقة ي عشق هانم
عشق " هو كده ي يوسف بيه مش كل حاجة هتم بمزاجك
يوسف " لا غلط ي قلبي كل ال حاجة في البيت ده بتتم بمزاجي ولا انتي غيرتي رايك ومش عايزة نصيبك في القصر واملاك والدك
عشق " لا مغيرتش راائي
اناا كنت هقولك على شروطي عشان اوافق اتجوزك بس وحضرتك بالشكل ده اخليت باول شرط من شروطي
يوسف بسخرية " هي الهانم كمان هتشترط عليناا
سما " ي بنى هي معاهاا حق طالماا هتتجوز وتعيشوا مع بعض لازم تحطوا شروط وخاصة انه جوازكو جواز مصلحة
يوسف بغيظ : طب شروط الهاانم ااي
سماا " الاول اناا محدش يتامر علياا ثانياا بقى اناا لياا حرية التصرف في حياتي وانت كمان ومش هدخل في حياتك وانت مش هتدخل في حيااتي ثالثاا اناا هحترم جوازناا واصون اسمك قدام الناس رابعاا انت ملكش الحق انك تتعصب علياا او تزعقلي خامسا بقى وده الاهم طول فترة جوازناا انت مش هتجي جنبي انت في اوضتك واناا في اوضتي
ودي هي شروطي ي يوسف بيه لو موافق هنكمل في الجواز غير كده مش ..
يوسف بسرعة " لا موافق على كل شروطك
نظرت له كل من عشق وسماا باتسغرااب كانه تنين براسين
عشق وسماا " انت اااي
يوسف بضحك ساخرة " بقول موافق على كل شروطك
لم تجد عشق ماا تقوله بعدماا وضعهاا في هذا الموقف فهي توقعت ان يثور عليهاا يعنفهاا او اي شي غير الرضوخ لطلبهاا
يوسف مكمل وهو يغادر " الماذون على الطريق يلا جهزي نفسك اليوم كتب كتابك ي عروسة
......
عشق بتوتر " هو اناا زودتهاا شوية مش كده ي مامي
سماا " لا اكيد احناا عايزن نطلع ابن سليم عن طورا ويعترف انه بيحبك وبيموت فيكي
عشق بغيظ " بس ده وافق على كل شروطي
سماا " بس ده لصالحناا ي عمري انتي ب كده تتاكدي من مشاعرك تجاه وهو هيحاول بكل الطرق يسبتلك حبه صدقيني
.........
زين بحب " مساء الخير يمى
داليداا بحب " مساء الخير ي قلبي
حياة بتكشيرة " واناا مليش مساء الخير ذيهاا
زين " لا ملكيش واطلعي منهاا متخلكيش هحشرية ااوي كده
حياة " ااه طبعا مناا بنت البطة السوداء
داليداا " بس ي اوزعة انتي
زين " مااماا احنا هنروح ليوسف النهارده كتب كتابه على بنت عمه
داليداا بفرحة 'ده بجد ي واخيراا هيتجوزهاا هو صبر عليهاا ااوي
زين " يوسف يستاهل كل خير يمى
حياة " طب انااا هطلع اباارك لقطتي يلا تشااو
زين " هههه بتحبهاا ااوي
داليداا " دول اخواات في الرضاعة ي قلبي
كل بفضل سماا اليوم بنتي حياة عايشة ده اناا بدعيلهاا ليل ونهاار الله يريح قلبهااا
زين " راحتهاا مع اونكل وبس
داليداا بغضب " بلاش السيرة الوحشة دي اصل بتضايق ااوي
زين " هههه خلاص ي مامي هطلع انا كمان اكلم كيموو
داليداا " واحشني ااوي الود ده
زين بمزاح " طب ااي رايك اجوزك لابوه حتى تبقى معاه علطول
داليداا بغضب لتخفى خجلهاا " يلا من هناا ي بن الزفتة
زين وهو يهرب : طب وبتشتمي نفسك ليه ي دودو
داليداا " بلاش اللقب ده لحسن ازعلك مني جامد ي ود
زين " برضوا هجوزهولك ي امو زين
داليداا وهي تقذفه بالشبشب لكنه تفادهاا بمهارة واختفى
مجتش فياا برضوو ي دودو
داليداا بغضب " الود الرزل ازاي يفكر كده انا واحمد بيه لا لامش ممكن ابدا
..........
في غرفة يوسف
يوسف بغضب جحيمي وهو يكلم اصدقاءه بعدما اخبرهم بماا قالته عشق
كريم " وانت وافقت ليه ي عمي كنت اديهاا كف يهرهلهاا سناانة ده كله يمكن تبطل السخافات ال بتقولهالك ده
يوسف بغضب جحيمي " وانت مفكر اني مفكرتش بكده
وقتهاا ي زين كنت عايز اخقنهاا بين ايدياا واقتلهاا يمكن تبطل السخافاان ال بتقولهاي
زين " اشرح ي عم
يوسف " اناا وافقت بس عشان هي لساا مش مكتوبة على اسمي غير كده كنت هفرمهااا
كريم " مش مرتاحلك ي حديدي في ااي
زين " ناوي على ااي ي يوسف
يوسف بشر " ناوي اعرفهاا يوسف الحديدي مين


الثالث من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close