رواية عشقت مصارعة جميلة فهد وهنا الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي
فهد بحدة : ولله لاسيبكوا وامشي جاتكوا القرف ..وجاي يفتح الباب لقه أبوه قدامه
فهد بخضة : يامااا
ابراهيم بدهشة: ايه ياض مالك
فهد: مالي هو الي بتعمله في ابنك ده طبيعي يعني يا حج
يوسف :عمي ادخل واقف ليه كدة علي الباب
ابراهيم: ولله يا يوسف انا مش واقف الأستاذ الي واقفلي علي الباب مش فاهم ليه
ادهم: طب ادخل يا عمو اتفضل وانت مالك مبلم ليه كدة
ابراهيم : دخل قد وهو بيبص علي فهد الي واقف عمال ينفخ
بصوا بقي انتوا التلاتة انتوا مسافرين معايا من الاخر
يوسف: مسافرين فين بس يا عمي انا عندي شغل ومينفعش اسيب شغلي دلوقتي وفاجاه كدة
ادهم: وانا كمان مينفعش امشي دلوقتي انا عندي مستشفي شغال عليها ومكتبي (مهندس معماري)
ابراهيم :بصوا بقي انتوا هتيجوا معانا يوم الجمعة الجاية الموضوع منتهي بالنسبة لياااااا
.فهد بص ليوسف الي كان هيطق: .ههههههههه
يوسف بغل :بتضحك علي ايه يا مستفز يا بارد
فهد بضحك : من بعض ما عندكم هههههه
ابراهيم بدهشة : مالوا الواد ده ..بص يا يوسف بخصوص شغلك انا كلمت سيادة اللواء وهو قالي مافيش مشكلة انت اصلا مش بتاخد إجازات خالص
يوسف بحزن :واخدها ليه معنديش حد محتاجها لا ام ولا اب ولا اخت ولا حبيبة
ادهم: اممم لله جرا ايه يا عم الكئيب ماتهدي علينا كدة ...علفكرة بقي يا عمو انا موافق جدا علي موضوع اسكندرية ده علي الاقل نغير جووو
فهد بصوت واطي للدعم : نغير جو ايه يا غبي انت
ابراهيم: وانت يا يوسف موافق
يوسف :انا مش شايف أن ليا لأزمة اصلا يا عمي علشان اجي معاكم صدقني
ابراهيم: يوسف الموضوع خلص انت جاي معانا خلاص بقي
يوسف :حاضر يا عمي ...حاضر
ادهم :خلاص بقي انا هكلم اوتيل انما ايه....
ابراهيم: لا لاا انا مظبط كل حاجة متخافوش
يوسف: حجزت يعني في اوتيل ولا شقة ولا ايه
ابراهيم :ملكوش دعوة.. يلا بقي انا لازم امشي ورايا شغل كتير
وانت يا عم فهد ارجع البيت جهز نفسك هااااه علشان السفر الجمعة . ..شوف سبحانك يارب من ساعة ماسبت البيت ومشيت كنت عارف انك رايح ليوسف
بجد ساعات بحسدكوا علي صداقتكم بس اقول ايه ربنا يخليكوا لبعض يارب وفعلا مشي ابراهيم
يوسف: انا قايم اجهز ورايا شغل
فهد : وانا كمان هو انا يعني الي عاطل انا هطلع علي الشركة
ادهم :بقول ايه ..انا مش مرتاح
فهد بتريقة :لا يا راجل حرام عليك دي خروجة جامدة اووي
ده احنا هنغير جووو ده انت يا اخي مستفز بجد
ادهم: انت فهمت ايه يا ابني انا شاكك أن الشقة الي اخدها أو الاوتيل مش بيطلوا علي البحر
يوسف هههههههه
فهد :اه يا ابن ال... ولله ماهسيبك يا ادهم ولله لاضربك
يوسف لبس :طيب يلا باااي عايز ارجع الاقي جثة حد سلاااام وفعلا سابهم وهما بيتخنقوا مع بعض
_____________________________$$
اسكندرية
هنا مسكت عمر من التيشيرت .عريس لمين يلا عريس مين
عمر: اوعي شيلي ايديك دي وبعدين انا مالي انا اصلا بالحوار ده .ده ابوكي هو الي جايبهم
هنا: وطلاما انت عارف يا العمر الكلب ماقلتش ليه
عمر :يا بت لمي ام لسانك ده بقي وبعدين انا لسه عارف امبارح وبعدين بابا قالي اوعي نور تعرف
هنا: يا نهار زي وشك يا اخي دي نور هتولع في البيت
روح منك لله يا عمر يا ابن ام عمر
عمر :جرا ايه يا غبية انا ماااالي لله ..وبعدين اطمني نور مش بتعمل حاجة غير لما تبقي مقتنعة بيها مليون المئة ومحدش هيفرد رأيه عليهااا اطمني يا اختي وسيبيني اغير علشان انزل
هنا بتفكير :تفتكر ابوك مش عاملها فخ
عمر بعصبية: معرفش وقولت اطلعي برااااا
هنا برخامة: انا بفكر اكلم نور ...اهااا اي يا عم مالك
عمر مسكها من قفاها ورماها قدام الباب وقفل الباب في وشها
______________________&&
في النادي
المدرب: عاش يا نور براافووو بجد برااافو. استوووب
برافو يا نور كنت هايلة النهاردة وكل يوم الصراحة
نور :ميرسي يا كابتن بعد اذنك
وراحت تغير هدومهااا
شمس :اخيرا خلصتي يا نور حرام عليكي ده انا اتسلقت
نور بضحك : حقك عليا ولله بصي هغير بسرعة واجي تمام
شمس :ماشي بسرعة ..لا بسرعة
شاب :شمس هاي ازيك
شمس بخنقة: أه أه كويسة
شاب: اممم واقفة لوحدك ليه يعني
شمس : ...وانت مالك يا سامر
سامر :مافيش ولله بس بطمن علي صحبتك المعقدة
شمس : ماتحترم نفسك هو مافيش حد مالي عينك ولا ايه يا عم الدبدوووب انت
سامر: هههه ايه هي لحقت تنطح عليكي ده انت كنت من امريكا
شمس: ولاااا ملكش دعوة لا بيا ولا بنور سامع
سامر: يا شمس هفهمك لحد امتي انا معجب بيكي بجد
فاجأه حد بيخبط علي كتفه
سامر :ايييه ..انت
نور ببرود : تفتكر انا ممكن اعمل فيك ايه لما اشوفك بترخم علي صحبتي يا سامر
سامر: لا يا نور مسمهاش برخم علي صحبتك اسمها بحاول ارجع البنت الي بحبها لياااا تفرق كتييير
شمس :يلا يا نور يلاااااا سيبك منه
نور كانت لسه هتتحرك بس رجعت تاني بحركة مفاجاه رفعت رجليها وضربته برجليها في بوقه
سامر: يا بنت....
شمس بخضة: ايه ده بس يا نور يلا بسرعة يللا
سامر وهو ماسك بقه الي اتفاجاه أنه كله دم :ولله يا نور لاوريكي يا انا يا انت ولله لاربيكي يا نور
______________________________
في العربية
شمس: ليه كدة يا نور ليه بس
نور :مقدرتش امشي منغير ما اعمل كدة يا شمس
شمس بعصبية :مينفعش يا نور افهمي بقه كل الي في النادي بيخاف منك والباقي بيتريق عليكي ليه بتعملي مشاكل يا نور فكرك سامر هيسكت اكيد لاااء يعني
نور :كفاية يا شمس وبعدين لا سامر ولا الف من عينته يهزوني
شمس بحدة :يلا يا نور اطلعي بالعربية يلااااا
___________________________________&&
في القسم
علي: وده بقي الي مزعلك يا يوسف انك مسافر ده انا ولله هموت واسافر
يوسف: لا يا علي مش دي المشكلة .. عمي شكله عايز يغفلنا احنا التلاتة ....
علي :يغفلكوا ايه بس وبعدين حتي لو شايف لكل واحد عروسة ايه المشكلة
يوسف: المشكلة اني عمري ما هكرر غلطة اسلام تاني
علي :يا ساتر يارب عليك يا يوسف ..لله يرحمك يا اسلام
___________________________________$$
في التليفون
ابراهيم :انا مش فاهم خايف من ايه يا عادل بس
عادل :يا ابراهيم افهم فكرة اني أجبر نور علي حاجة دي صعبة اووي وحاسس أن انا وانت اتسرعنا في موضوع يوم الجمعة دي
ابراهيم :انا بجد مش مصدق مش انت الي قولت انك نفسك تفرح بيها وبعريسها وتشيل عيالها
عادل :اه يا ابراهيم بس بمزاجها مش بالاتفقات والخطط
ابراهيم: وده هيحصل ازاي طول ما هي قافلة علي نفسها بس يا عادل
عادل :خلاص يا ابراهيم الغي كل حاجة سامحني انا مش هقدر سلااام
ابراهيم: سلاام
وفجاه خبط جامد اووي في بيت عادل
هنا بخضة : ايه ده مين الي بيخبط كدة
نور خرجت من اوضتها :ايه ده يا جماعة ده مين الهمجي الي بيخبط كدة انا هفرجه
عادل : بس انا هفتح وفجاه دخل بوليس وأمن
عادل بتوتر: ايه ده في ايه يا فندم
الضابط :حضرتك والد الانسة نور عادل حسني .
عادل بتوتر وهو بيبص لبنته : أيوة يا فندم خير في ايه
الضابط : بنتك مرفوع عليها قضية
منال: يالهووووي قضية ازااي
عادل بصدم:ة قضية بنتي انا لييييه يا فندم
فاجأه دخل والد سامر :مش عارف ليه يا استاذ عادل
عادل :مدحت لا ولله ما اعرف في ايه يا نور
مدحت: بقي دي نور اومال لو ضالمة هتبقي ايه يا اخي
بقي بنتك انت تضرب ابني اناااا ليه مخلف بلطجي ايه مشروع مجرم هو انتوا فاكرينها سايبة طب ايه رايك بقي أن بنتك هتبااات في القسم النهاردة