رواية جميلة جبل الفصل الثاني 2 بقلم شهد احمد
جميله جبل
جبل. اقعدي هادئه بقا وقال مش عايزه تعرفي انا جوزك ازاي اسمعي بقا ابوكي زهق منك ومن تصرفاتك المجنونه وأنه مفيش حد مستحملك ف قالي خودها ي ابني ريحنا منها لا وكمان اي عطاني فلوس وقالي تسلم ي ابني ي حبيبي انك هتاخد المجنونه دي وتتحملها كمان وقالي ربنا يكون في عونك ويبقا ربيها انت بقا وعقلها بمعرفتك وانا بصراحه صعبوا عليا اهلك ف قولت اخد ثواب واتجوزك واربيكي بقا بمعرفتي
جميله. بصدمه وفي نفسها لا مش معقول اممممم امممممم امممم وفضلت تتحرك كتير
جميله. امممم اممم وفضلت تتحرك لحد ما وقعت بالكرسي
جبل. هههههه احسن تستاهلي قولتلك اقعدي ساكته خليكي بقا كده ههههه بس شكلك يضحك اووي
جميله. امممم وفضلت تتحرك كتير وعيطت
جبل. لما لقها بتعيط راح عندها وعدلها وبالكرسي وقال أنا هشيل البلستر بس مش عايز نفس اتفقنا
جميله. هزت برأسها. ،،،،، اول ما جبل فكها وشال البلستر جميله هجمت عليه وعضته وقالت ولا مش جميله اللي يتعمل فيها كده وتسكت ومش تاخد حقها انت ليلتك سوده معايا وفضلت تشده من شعره وتعض فيه وتقول بقا انا مجنونه واهلي عملوا فيا كده انت كذاااااب يلا كذاب ده انا نسمه كده نسمه واهلي بيحبوني
جبل. اعاا بت بت سبيني انا مش هسكت علي اللي بتعمليه ده وبعدين أنا مش كذاب ده انا قعدت معاكي مكملتش ساعتين واتجننت منك وصدعتيني
جميله. ولا صحصح وفوق ل نفسك واعرف انت بتكلم مين ده انا اجيبك نصين اوعا تكون فاكر انك علشان ضخم وشكلك يخوف وانت بتتعصب هخاف منك تؤتؤ جميله مش بتخاف
جبل. بصوت عالي جميللله
جميله. اتزغفت من الصوت وقال ي ماما
جبل. اههههه اومال فين الأسد اللي كان موجود من شويه مش شايفه قلب قطه ليه ههه
جميله. ننييي الأسد بيهجم وبياكل اللي قدامه والقطه بتهجم كمان وبتخربشش في الحالتين مش هسيبك ي اسمك اي علي كده ب شكلك كده تلاقيك اسمك الوحش
جبل. لا وانتي الصدقه اسمي جبل اللي مش بيهزه جبال ننييي
جميله. مستفز وقولك الوحش
جبل. اسمي جبل مش الوحش
جميله. تؤتؤ الوحش يعني الوحش وفضلت تقوله الوحش الوحش
جبل. انا اللي جبته لنفسي ابتليت بمصيبه منك لله ي شيخه غورري من وشي بقا انا فرهدت
جميله. هههه اومال فين حبل اللي مش بيهزه جبال هههه شوفت بقا انك مش قدي
جبل. امشي ي بت امشي انا مش عايز اعمل معاكي تصرف تندمي واندم عليه روحي
جميله. مش همشي الا لما تقولي الحقيقه وفين اهلي وانا اي اللي جبني هنا وبصفتي اي موجوده هنا وكنت فين انا لما جبتني هنا انا مش فاكره حاجه انت تلاقيك خطفني صح قول انك خطفتني وريحني بقا اي عايز تاخد اعضاءي تبعهم ولا هتبعني من غير اعضاء ولا انت هتبلعني ما انت ضخم بقا وتأكل اي حاجه وبصوت عالي وللاااااا انت مش بتكلم ليه هااااا ما ترد عليا ولا لسانك أكلته القطه اعااا رددد بقا انت مين وانا مين وبنعمل اي هنا واهلي فين
جبل. بصوت عالي بسسسسسسسسسسس اي اي بلاعه واتفتحت ده انا صدعت ده انا كلمه كمان وهتشل منك ده تلاقي اهلك دلوقتي مرتاحين منك اي البلوه دي انا كنت عملت اي في حياتي علشان اتبلي بيكي
جميله. ابب
جبل. ششششش ولا كلمه اخرسي خالص وقرب منها وحط أيده علي فمها وقال اخرسي هووووس
جميله. شالت أيده وعضته
جبل. اعااا ي بنت العضاضه
جميله. ولا كله الا امي وبعدين ما تخلص بقا وتقولي انا زهقت منك وعايزه اروح ل اهلي تلاقيني وحشتهم وهما وحشوني
جبل. ده انا اللي زهقت منك ومني ي شيخه وقال انتي وحشتيهم ههه دول مرتاحين منك
جميله. فجاه سكتت وقعدت علي الكرسي وبدموع وقالت معقول اهلي يكونوا عملوا فعلا كده ما تقولي ي وحش بقا اي قصتي وانا ليه هنا عندك وانت مين قولي الحقيقه بقا ؟؟
جبل. خلاص صعبتي عليا هقولك اي قصتك اسمعي بقا .........