رواية تحقق المستحيل كاملة بقلم روان عماد
تحقق المستحيل
البارت الاول
في بيت في الريف
حياه: ندووووووش اصحي كفايه نوم بقا ندييي
ندي بخضه: يخربيتك في اي
حياه بضحك: اما بتقولك يلا عشان تخبزي
ندي: روحي انتي وانا هصلي واجي وراكي
استووب نتعرف علي البطله اسمها ندي قاعده في الريف عيونها عسلي وبشرتها بيضه ومختمره عندها اخ عبدالرحمن وعندها اخت حياه
تلفونها رن: ايوا ياخالتوا
خالتها: ايوا ياحبيبتي عامله اي
ندي: كويسه وانتي عامله اي
خالتها: تمام بقولك
حياه: قولي ياخالتوا
خالتها: امتحانك بتاع الكليه هيبدا من يوم السبت
حياه: يلهوي وانا هقول لي امي اي عشان اجي عندك
خالتها: اطمني اهدي أنا هرن عليها الوقت وهقولها اني تعبانه وانتي تيجي تساعديني الفتره دي
حياه: بجد شكر اوي ياخالتوا طب روحي انتي الوقت امي بتنادم
خالتها: خلاص ياحبيبتي روحي انتي الوقت سلام عليكم
حياه: وعليكم السلام
الام: يلا يابنتي نخبز
حياه: حاضر يااما جايه عند ابراهيم صحي من نومه عشان يوصل أخته الكليه اول امتحان ليها في سنه اولي
إبراهيم: يلا ياساره عشان امتحانك
ساره: ياعم لما افطر الاول
ابراهيم: يابرودك ياشيخه عندك امتحان وليكي نفس تاكلي
ساره: يعني ماكلش عشان الامتحان مثلا
ابراهيم: لا كلي ياختي
ملاك: ياابيه هي مش بتعمل حاجه في حياتها غير انها تاكل
ابراهيم: حصل والاكل دا بيروح فين متعرفيش وهي كلها قد النمله
ساره بغيظ: وانا مش واكله خلاص نفسي اتسدت
ابراهيم: نعم ياختي نفسك اي
ملاك بضحك: ياابيه يلا عشان امتحانها هتتأخر
ابراهيم: يلا ياساره بقا
ساره بحب: يلا ياحب ملوكه خدي بالك من نفسك
ملاك: حاضر وانتي خدي بالك من نفسك استوووب نتعرف علي الشخصيات بقا البطل ابراهيم: عندو اختين رياضي اوي عينه سودا طويل بشرته بيضه بس بتاع بنات اوي يعتبر ماشي مع نص بنات الكوكب ساره: اول سنه ليها في كل هندسه 18 سنه عيونها خضرا بشرتها صافيه حلوه مختمره ملاك: اختهم الصغيره ١٥ سنه لسانها اطول منها عيونها عسلي فاتح بشرتها قمحاويه
عند ندى: يأمي هنخبز ليه مانشتري احسن مش لازم نخبز
الام: اخبزي وانتي ساكته يابت
حياه: يااما خالتي بترن ارد عليها
الام: ردي يابنتي بسرعه حياه: الوووو ياخالتوا ياقمر
خالتها بضحك: اخ منك يابكاشه فين امك
حياه: خدي يااما خالتوا
الأم: الو سلام عليكم
الاخت: وعليكم السلام عامله اي ياحبيبتي
الاخت: الحمدلله علي كل حال وانتي
الام: الحمدلله بخير
الاخت: كنت عاوزه حياة تقعد عندي الفتره اللي جايه شوية تعبانه شويه وتساعدني
الأم بخضه: انتي كويسه حصلك حاجه
الاخت: انا كويسه اطمني ابعتي حياه بس
الام: حاضر من عيوني ياختي عاوزه حاجه
الاخت: عاوزه سلامتك
الام: ندي يابت ندي
ندي: نعم
الام: الاسبوع الجاي هتروحي عند عمتك
ندي بفرحه: بعد
الام: ايوا
عند ابراهيم ساره خدي بالك من نفسك وركزي
ساره: حاضر وهجيب امتياز كمان
ابراهيم: لما نشوف ياختي ومتأخريش وانتي راجعه
ساره: حاضر سلام بقا
وصل ابراهيم الشركه ابعتي ياسين علي مكتبي
السكرتيره: حاضر يافندم
ياسين ابرااااااهيم
ابراهيم: في اي ياحيوان انت داخل زريبه
ياسين: ياعم في اي متبقاش خنيق
ابراهيم: بس ياض اترزع عاوزك
ياسين: خير عاوز تقول اي
ابراهيم: شركه **** باعته حد يسرا ورق الصفقه
ياسين: باعت من يعني
ابراهيم: باعت بت تتلزق فيا
ياسين: احسن تستاهل ماانت اللي طلعت ليك سمعه مش كويس وتعرف بنات بعددشعر راسك انت عندك اخوات بنات ممكن يحصلهم حاجه باللي بتعمله في البنات
ابراهيم: والله انا مضربتهمش علي ايديهم
الوقت هنبدل ورق الصفقه عشان هي هتيجي تاخده في الليل
ياسين: أعمل اللي تعمله
ابراهيم: يابني في اي كل دا عشان البنات
ياسين بضيق: البنات مش لعبه عشان تجرحهم
ابراهيم: خلاص يابني هبطل وفجاه تلفونه رن
ابراهيم: الو ياساره وفجاه بصدمه الفون وقع من ايه
هنعرف اي اللي حصل البارت الجاي ان شاء الله
يارب تعجبكوا الروايه
بقلم: روان