رواية اميرة والعاصف كامله بقلم دعاء تهامي
تاخدي كام وتبعدي عن ابني
=انتي بتقولي اي انا مش بحبوا عشان الفلوس
_انا وانتي مفيش حد معانا دلوقتي مفيش داعي للتمثيل ده قولي عايزه كام 2 مليون كويسين
=خمسة مليون
_ههه كنت عارفه انك طما. عة مش بيهمك غير الفلوس ده شيك بخمسة مليون تاخدية وتمشي من البلد مشفش وشك هنا تاني
=طب وعاصف هنقوله اي
_متشغليش بالك انتي انا هرتب الموضوع بس حسك عينك حد يعرف طريقك
=متقلقيش انتي كمان طلعتي مش سهلة
_لازم احافظ على ابني من اللي زيك هاتي الخط اللي معاكي
=بس ليه
_قولتلك هاتيه عشان انا مش واثقة فيكي يمكن ترجعي تكلمي عاصف تاني
=من الناحية دي متخافيش انا كنت مع ابنك بس عشان الفلوس يعني مكنتش بحبوا كنت بحبوا فلوسوا بس
_وده اللي ابني مش راضي يفهموا
=عشان بيثق فيا
_الشيك معاكي واخر يوم ليكي النهارده في مصر مشوفش وشك هنا تاني والا هتندمي
=اوك سلام ي طنط
_لازم تعرف ي عاصف اني عملت كده عشانك مش عايزه حد يضحك عليك ةو يستغلك بسبب حبك ليها عميت عيونك عن تصرفاتها وهيا بس بتستغلك عشان الفلوس دلوقتي كل حاجه هتبان قدامك رجعت البيت واستنت لما عاصف رجع
_انت رجعت ي حبيبي
عاصف: ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي ي ماما
حنان: كنت مستنياك عايزه اتكلم معاك ف موضوع
عاصف: موضوع ايه
حنان: هايدي
عاصف: تاني ي ماما انا مش عارف انتي مش بتحبيها ليه صدقيني هيا كويسه وبتحبني اوي
حنان: بتحبك هه هيا كانت معاك عشان الفلوس وبس
عاصف: بس بقا كفايه عن اذنك
حنان: طب اسمع بنفسك "انا مع ابنك بس عشان الفلوس انما انا مش بحبوا"
عاصف: ده صوت هايدي
حنان: عشان تصدق انا امك واعرف مصلحتك كويس ياما قولتلك ان البنت دي طمعانه في فلوسك ومش بتحبك بس انت حبك ليها عاميك وده دليل وكمان سافرت بره البلد ومش هترجع تاني
عاصف: انتي اكيد بتكدبي عملتي اي عشان تضغطي عليها تسيبني
حنان: افهم بقا هيا مش بتحبك
عاصف: هيا فين
حنان: سافرت بس معرفش راحت فين
سابها وطلع وملامح وشوا غير مبشرة بالخير بيرن عليها تلفونها مغلق سايق العربية بسرعه جنونية
طلعت عربية قدامه من كتر السرعة معرفش يتفادها فدخل في الشخرة والعربية اتقلبت بيه
نزلت واحده من العربية التانية وكان معاها راجل كبير في السن شويه حاولوا يساعدوه لحد ما خرجوه من العربية واخدوه علي المستشفى اول ما وصلت المستشفى حطوه على الترولي واخدوه اوضة العمليات
_بابا انا هروح اتكلم مع موظفة الاستقبال وانت خليك هنا لحد ما اجي
=ماشي ي اميرة ي متتاخريش
اميرة: حاضر ي بابا
راحت اتكلمت مع موظفة الاستقبال عشان تتصل بحد من اهلو شافت تلفونه ورنت علي مامته وقالتلها علي اسم المستشفى
موظفة الاستقبال: مامتوا جاية دلوقتي
اميرة: شكرا لحضرتك تعبتك معانا
موظفة الاستقبال: لا العفو ده واجبي
راحت اميرة عند باباها قدام اوضة العمليات
اميرة: مفيش اي اخبار ي بابا
محمد: لسه محدش خرج من الدكاترة
اميرة: ربنا يستر مامتوا جاية دلوقتي
حنان: لو سمحتي انا ابني عمل حادثة ونقلوه المستشفى ده قوليلي فين هو
"انتي اللي لسه مكلمينك
حنان: ايوه
" في اوضة العمليات امشي على طول وبعدين ادخلي يمين
مشيت بسرعه عند اوضة العمليات لقت اميرة وابوها واقفين
حنان: ابني فين
اميرة: متخافيش ابنك جوا في اوضة العمليات
حنان: هو كويس صح
اميرة: لسه مفيش حد طلع من جوا
حنان: انتي مين
اميرة: اما اسمي اميرة وده بابا كنا ماشيين بالعربية وابنك كان سايق بسرعه جنونية وخبط في الشجرة واحنا جبناه هنا
حنان: شكرا ليكي لو مكنتيش جبتيه هنا اكيد كانت حالتوا هتسوء اكتر
اميرة: العفو انا عملت واجبي
طلع الدكتور من غرفة العمليات وحنان جريت عليه طمني ي دكتور ابني كويس صح
الدكتور: هو الحقيقية....................
عاصف عندوا 26 سنة بيدير شركة والده بعد وفاته وقدر يكبرها ويخلي اسمها معروف في الشرق الاوسط عيونه بني ملامحه يظهر عليها الجدية يمتلك جسد رياضي"
اميرة بنت جميلة عندها 24 سنة امها متوفية وعايشه هيا ووالدها بتدير الشركة مع والدها عيونها زرقاء بشرتها بيضة محجبة
الثاني من هنا