اخر الروايات

رواية عشق الجراح الفصل التاسع 9 والاخير بقلم افنان سعد

 

 رواية عشق الجراح الفصل التاسع 9 والاخير بقلم افنان سعد 


><فالقصر><
سالم:الو
زين:ايوة يا جدي
سالم:تيجي القصر حالا
زبن:يجدي
سالم :حالا
بيعدي وقت يروح زين
زين:ايوة يجدي
سالم:منه تبع اياد شوف دا
""""""فلااش باك"""""
بتدخل منه مكتب زين وبتقلبه كله عشان والورق بس مبتلقيش
بس بتلااقي ورق املاك القصر الي بيكون باسم زين
زين:يبنت الك*** دا نا هقتلها
سالم:لا متوصلش للقتل ي زين
زين:دي خدت ورق القصر والشركه والشليه وكل حاجه
سالم:.....
زين بصدمه:.......
><فالمستشفى ><
لارين بتروح لمكتب مازن
لارين:مازن
مازن بيلاحظ توهان لارين وانها مش زي كل يوم
مازن:مالك انتي كويسه في اي..
بيقطع مازن اتصال زين
مازن:الو
زين:انت فالمستشفى
مازن:ايوو في ايه
زين:جايلك دلوقتي
مازن:ماشي
لارين: انا همشي
مازن:مالك يا لارين
لارين:تيتا يا مازن وبدات لارين فالعياط
مازن بيحاول يهديها بالكلام
مازن:اهدي عشان اعرف افهمك
بيدخل زين بيلاقي لارين مقتوله عياااط
زين:في ايه حصل ايه اننتي كويسه وبيرفع وشها ب ايده بيلاقي شفايفها بنفسجي نتيجه نقص الأكسجين
زين:لارين خدي نفس لارين اتنفسي اتنفسي يااحببتي
مازن بيروح يقفل باب مكتبه بهدوء
زين:خدي نفس ابووس ايدك
بتبدا تهدي لارين وبيبدا زين يدرك كلامه ف بيبعد عنها
لارين:تيتا يا زين مبتردش عليا م عارفه اوصلها
زين:هي بس يومين هتلاقيها فوشك هناا وبعدين يشيخه وقعتي قلبي لقيتك بقتي اللوان كدا
لارين يبتسامه خفيفه:لاا عادي لم اعيط مبقدرش اخد نفس لازم يكون حد جنبي واهدي الاول
زين:طيب متعيطيش بقييي غير لم نكون انا او دومي او احمودي او ميزو او سواسن جنبك 😂😂
لارين:سواسن يااالهوي نسيتها اطير انا
><عند سلمى ><
سلمي:مشوفتش حدد واااطي زيييك خايفه من كتر ما انتي واطيه ادوسك اتففوووو عالم عره
لارين:سووووواسن مسمحلكيش
سلمي:وحياة امك سهير هعلقك ياالارين الناقصه الاكللل برد
لارين:ايييييه
بيدخل مازن وزين بسبب صوت لارين العاااالي وقرب مكاتبهم من بعض
لارين:يعني ايه الاكل برد
زين يقرب لمازن:اطردها
سلمي:وخلص
لارين:ايييييه خللللص
سلمى:كنت جعاانه يختي وانت قااااعده مع مزميزو اعنلك ايه يعني
زين بيبص تاني لمازن:دا نا هنفخك احنا بنشتغل ولا بنقعد
لارين:كنت بصييح الله
سلمي:صحتي حل الوضع يختي
لارين:نزوو زيزو القلب حله
زين:احم احم انا هنا
لارين:ياربي عننندي حاله كشف يالهوي نسييت وبتخرج جري
مازن بيضحك عليها لانه فاهم مشاعرهم تجاه بعض
سلمي:عبيطه يلاا يعم زين يلاا يمازن يلااا هوو المكان ام اكمل اكل
زين:يطماعه روحي ودي اكل للبت
مازن برخامه:ما تودي انت لحبيبه القلب
زين:حبيبه ايه نا مبحبعاش وانت عارف
سلمي:بتموت فييها بسس واضححه اووي
زين:مازن تعالي عاوزك
><في مكان اخر عند ادهم ><
ادهم:الو
ميار:الو
ادهم:انا عرفت مكان سلوي فين فالسعودية و
ميار: وايه يادهم
ادهم:قتلتها
ميار:ايييه انت عبيط
ادهم :لا نا بس بفضي مكان لييييا كدا لارين ملهاش غيري
ميار:كدا لارين تموت فيها يغبي لارين روحها ف سلوي تقوم انت بكل دم بارد تقتلها
ادهم:هي جات كدا
ميار:غبي وهتفضل طول عمرك غبي سلام
ادهم:سلاام
كدا الجو فضي ليا وليكي يا لارين القلب
><فالشركه ><
ادم بصوت عالي وهو قاصد نوعا ما
ادم :لارا بلغي بعطل الكاميرات الي ف جناح زين ومراد والجزء دا
لارا بخبث:حاضر عن اذنك
بتروح لارا وبتعرف انه هيتصلح بعد كام ساعه
لارا:مستر ادم
ادم :نعم
لارا:العطل هيتصلح كمان كام ساعه
ادم :تمام تقدري تروحي
بتروح لارا للمكتب مراد وتاخد كل الرسومات لان مراد بيكون برا المكتب وطبعا كل دا من تخطيط زين ومراد والشله
><فالمستشفى ><
ف كافيه جنب المستشفى
زين:بكرا شرح المشروع وتقديممه
لارين:انا ذكرته رغم اني م هقدم 😂😂
سلمي:لا بت مجتهده
مازن:تربيتي يبنتي
احمد:لااا يحبيبي عشان صحبتي وكدا وبيبيص للارين ويغمر
لارين بغمز:ايووة ياحمودي معاك حق
زين:اييه طيببب الورق فيننن
لارين:فمكتبي
زين بخضه من فكرة ان كان ممكن يحصلها حاجه
زين:حد اتعرضلك حد بعتلك اي حاجة
مازن:كح كح
لارين بتقرب لزين:زين ممكن تهدي كله مفكر ان بنا حاجه
زين:اسف
بيقعدوا يضحكوا ويهزروا وكل حد بيبص لتاني بحب الصحاب
بيعدي يوم ويجي اليوم الموعود تاني يوم الصبح
><فالقصر><
زين بيقوم وينزل ل سالم
سالم:فكرت فالموضوع
زين:لسه يجدي أوعدك هرد عليك بلليل
><فلاااش باك><
سالم:الاورق الي خدتها منه ملهاش لازمه كل دا باسمي
زين:ايييه ازاي
سالم:الورق الي باسمك دا كله مزور
زين:ليه يجدي ليه
سالم:بعلمك وبحميك
زين:تحميني انت متعرفش كام مرة كنا هتقتل ومن مين اقرب الناس لييا متعرفش قلبي اتكسر ازاي بسببهم
سالم:عارف بس ممكن كل دا يبقي باسمك تاني بس اتجوز وريحني يحبيبي
>>نرجع تاني <<
زين هي لارين الي هتقول رايها
زين بصوت خافت :الو
لارين:صوتك واطي ليييه انت مخطووووف يخرااابي مازززن الحقني يمااازن زيين
زين:بي يخربيتك بس
بيجي مازن جري بلهفه:في ايه
لارين:خلاص كنت مفكرة الواد زين مخطوف
مازن بصوت يكاد يتسمع:احتمال يخطفك انتي قريب
زين:قوليله يروووح المكتب هرفدكوا
لارين:خلاص ي ميزو روح انت
زين:عاوز رايك ف حاجة
لارين:قول يباشا
بيحكي زين ليها كل حاجه
لارين:بص ممكن ميكنش رايي مفيد بس بص جدك من حقه يطمن عليك بس م بالطريقه دي كدا هتتجوز لمجرد حاجه وارهنك اصلا اذا هو م هيحول كل دا ليك ونن غير جواز
زين:تفتكري
لارين:متاكده بس لو انت بتحب اتجوز ايه المشكله
زين:م عارف تاييه يالارين المشروع واكل دماغي
لارين:هتعدي اطمن وريح بالك
زين:ممكن تيجي معايا بلليل
لارين:عيووني اطلع بدري بقي من المستشفى
زين:عالبيت مستحيل
لارين:لا م هروح البيت وعد
زين:ماشي
بتخرج لارين تروح تجيب دريس هادي وخااطف
بيجي الليل ومعاد تقديم المشروع بتروح الشله كلها مع زين بس الي بيبقي فارق وجودها هي بتدخل لارين الي بتبقي حد تاني خالص دريس هادي مخليها قمرين ف بعض بتقرب لزين الي فرق الطول بينهم باين جدا
لارين بهمس:زين انت طويل اوي كدا ليه كنت قولي واللبس كعب شكلي وحش اوي
زين بتوهان:بالعكس قمر جدا
احمد:يصفر ويمسك أيدها ويلفها كدا قاصد يخلي زين يحس بالغيره ايه القمر دا
بتشد لارين ايدها وتقول شكرا يااحمد
بيقعدوا وبيقدم اياد مشروع قديم جدا لزين وبيجي دور زين وزين بيقدم المشروع يجيله رسالة وهميه ان جده تعبان جدا بيسيب زين الاستدج بدونن مقدمات بس بتطلع لارين عطول وبتبجا تقدم بكل مهارة واتقان
عالجانب التاني زين بتصل لكن سالم بيرد وبيبقي بخير بيرجع جري للمكان بس بيلاقي ان لارين بتقدم بالنيابه عنه والكل مبهور بيها
لارين:كدا اكون خلصت تقديم المشروع ويتاسف علي خروج مستر زين بدون مقدمات شكرا للاستماع
بيبقي في تسقيف في كل مكان بتنزل لارين جري وتروح ناحيه الشباب وسلمي
سلمي:وشك ولع خفي توتر
مازن:بت انتي كنتي بتذكري من ورايا
لارين:كنت حلوة
سلمي:فرتيكه ولاه يا ولاه
يعلنوا عن الفايز وطبعا زين الجراح
يحتفلوا ووسط الاحتفال يجي تلفون لسلمي
سلمي:الو
مجهول:الو لارين
سلمي:انا صحبتها
مجهول:الحجه سلوي ماتت هنا واحنا وصلنا رقمك من حد نبعت الجثه فين ف مصر
سلمي:ع لمكان ****
بتنزل دمعه من عين سلمي بيلحظه ادم
بياخد ادم سلمي ع جنب
ادم:انتي كويسه حاسه بتعب نروح
سلمي بعيط:تيتا سلوي ماتت اقول للارين ازاي يادم هتموت مني وتعيط فيضمها ادم بتلقائيه بيلاحظ مازن دا ف بيخبط زين ف كتفه ويقوله:اتلحلح وانجزنا
زين:هقولها خلااص انا اصلا مفضوح
مازن:يا مسهل
بتلاحظ لارين حضن سلمي وادم
لارين:م دول الي بيكرهوا بعض كره العمي
زين:القلوب بقي
بيروحوا وادم يتصل ع زين
ادم:سلوي ماتت قول للارين وبيقفل مرة واحده
زين اقولها ازاي أقولها ايه اسيبها تضيع مني
تاني يوم تكلم لارين زين تشتاذن تروح المطار لسلوي بس بيطلب منها يقعد معاها الاول فالمستشفى
زين: لارين وبيمسك ايدها اسمعيني للاخر
لارين:زين متقولش تيتا كويسة صح والنبي كويسه
زين:ااهدي ابوس ايدك
لارين بصوت عالي:مالها يا زييين
بيتجمع الناس حولينهم
زين ووشه فالارض:ماتت
لارين بصوت عالي :انت عبيط انت بتقول ايه أبعد كداا عني اووع هروح اجيبها بطل الي بتقوله دا
بيجي مازن يفض الدوشه دي وياخدهم للمكتب ويجي باقي الشباب وسلمي
لارين:يازين والنبي متهزرش والنبي سيبني اروح ليها
يحضنها زين:اهدي والنبي خليكي جنبي
كل واحد فيهم بيعيط ع لارين
بيهدي زين ف لارين الي بتبدا بالتدريج انفاسها تقف وتنزف
زين:لارين لارين ماازن الحق
بيعدي الوقت وبيدفنوا جدتها بتعدي شهور وشهور ولارين بتبدا تتحسن وترجع لحياتها الطبيعه مع الوقت
زين:لارين
لارين:هاا يزين
مازن:يبني انطق
زين:اصل
سلمى:يختتتي
ادم :يااصبر ايووب يازين
زين:انا بحبك
لارين:بدموع انا اسفه
بتمشي لارين وبيقف زين بصدمه بيقطع مشي لارين كلام مازن
مازن:انتي بتحبيه ليه بتعملي كدا
زين:بس يا مازن
مازن:انت قايله كدا بلسانك
لارين:لان بسهولة عندي كانسر يا مازن م هعلقه بييا وانا بموت بتقرب لارين لزين وبتمسك وشه بهدوء
انا مش بس بحبك انا برتاح بوجودك وبحس بامان انا نفسي اعيش لاخر عمري معاك بس نا م هعيش. اصلا بتضحك بدموع وبتمشي لارين تحت صدمتهم كلهم
زين بيجري وراها بس بتختفي
بتتعب لارين وبتحس ان خلاص دي نهايتها
بتتحجز لارين لايام فمستشفي تحت نظرهم كلهم وخوفهم من فقدانها
بتعدي الأيام وبتودع بطلة قصتنا العزوبية لانها تعافت بسبب تشجيع الشله الفاسدة ليها وحب زين الي بان للكل
يتجوزوا ابطلنا ويعيشووا ف تبات ونباات ويخلفوا صبيان وبناتتت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close