رواية ملاك الفهد الفصل السادس 6
فاكر كده هتقدر تهرب مني ، من سنين وانا بستنى هاللحظه دي ،يا حرااام شو الي هيحصل بولادك بعد ماتمو*ت
مستحيل اسيبك تقربلهم او حتى تلمس اي شعره منهم ،انت واحد حقي*ر كنت غلطان لما وثقت فيك
"تؤ خلاص كل حاجه هتكون ليا وبثانيه وحده وقع الراجل وهو سايح بد*مه
فاقت ملاك وكانت مرعوبه اوي ، وبتبص ع المكان الي هي موجوده فيه وعرفت ان هي في المستشفى
ملاك : انا فاكره كل حاجه ،بس مش فاكره مين الشخص الي جابني
ملاك بخوف: طب لو حسام او امي عرفوا اني هون هيكون اخر يوم بحياتي ،لا انا هخرج من المكان ده قبل ماحدش يعرف مكاني انا...
"ايه ده انتي فقتي سلامتك يا قمر ،قربت منها الممرضه واتكلمت: تعرفي ان السيد فهد كان خايف عليك اوي وحتى ان هو زعق للدكتور عشانك انتي
ملاك باندهاش: تقصدي ان هو الي جايبني لهون وساعدني كمان
الممرضه: ايوه هو الي جابك للمستشفى وكان قلقان عليكي ، ولما عرف ان انتي في غيبوبه اتجنن وهدد*نا ان هيودينا لداهيه
ملاك بصدمه: ايه ده بجد يعني هو الي ساعدني
الممرضه بغمزه: شكلك مهمه عنده اوي ،طب انا هستأذن عشان اروح اقول للدكتور انك فقتي
=معقول يحصل كده ،انا لازم اتشكره وبعدين هروح
طب اسمه ايه ،اهاا افتكرته السيد فهد وضحكت
"انجز بقا احنا لازم نخلص من الموضوع ده قبل مايجي فهد
=ازاي هنقت*لها والحراس جمب اوضتها
"زي ماقال المعلم اكيد البنت دي مهمه ليه جدا عشان كده بيحميها
هو بخبث : عارف هنعمل اي
= ايييه
___________________
الانسه فاقت يا استاذ فهد ودلوقتي هي طلعت مع الممرضه وهنن قاعدين في الحديقه الي جنب المستشفى
فهد كان فرحان بعد ما عرف ان ملاك فاقت بس فجأه راحت ابتسامته اتكلم بعصبيه: ازاي تسمحولها تخرج وهي لسه تعبانه مش قولتلك ماتسيب اي حد يشوفها ولا يكلمها
=اسف يا استاذ فهد بس الانسه هي الي مصره تخرج وقالت عايزه تشم الهواء واحنا سيبناها
فهد بغضب: لو حصلها اي حاجه ماتلوم غير نفسك انت و الي معاك ،راقبها لحد ما اوصل
ملاك بضحك: ياااه بجد انا مش عارفه اقولك اي يا حياه انتي لطيفه اوي
حياه بابتسامه : تسلمي يا انسه ملاك انتي الي قمر
ملاك بتكشيره: مش قولنا بدون انسه ،ناديني بس ملاك يا بنتي انا زيك ولا انتي مش من البشر
حياه بضحك: يخربيتك يا ملوك انتي دمك خفيف
ملاك بزهق: بقولك اي يا حياه قومي تعالي نتمشي شويه انا بجد زهقت من القاعده هون
حياه بتردد: بس انتي عارفه ان الحراس بيراقبونا ما لازم نبعد عن عيونهم و ده امر من استاذ فهد
ملاك: يووه ماتخافي مش هيحصل حاجه هنتمشي بس هون بدل مانقعد
حياه بابتسامه: ماشي
كانوا بيتمشو في الحديقه الي مليانه كل انواع الورود والاشجار كانت فرحانه اوي
وصل فهد وشافها مع بنت ،بص لملاك الي كانت فرحانه وبتضحك وراسها ملفوف بضماده كان بيتأمل وشها وبيبتسم بص ع شعرها الي كان بيطير اعطى ليها منظر كثير حلووو ، بيمشي ناحيتها وهو بيفتكر لما شالها ولمسها ولما عرف كل حاجه عنها
ملااك قالها فهد بصوت واطي وهو فرحان مش عارف ليه
بصت ملاك ناحيته وشافته جاي ناحيتها
ملاك باستغراب : مين ده الي جاي ناحيتنا يا حياه
حياه : ده استاذ فهد الي حكيتلك عنه
اتصدمت ملاك من وسامته ورجولته الي واخد عقلها وللحظه دي افتكرت كلام حياه وخدودها محمره من كثره الخجل وهي نازله عيونها للارض
بص ليها فهد وكان بيقترب ناحيتها بس فجأه شاف حاجه بتلمع باللون الأحمر جمب قلبها بص في كل مكان وشاف واحد متخبي وراء الشجره وماسك المسد*س وبيصوبه ناحيه ملاك
فهد بيجري ناحيه ملاك وهو بيقولها تبعد عن المكان
فجأه الشخص ده ضغط ع المسد*س وخرجت منه الرصا*صه
بفهد بصراخ : ملااااااااك
السابع من هنا