رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم الفصل الخامس 5
بليل سليم خلص شغل في الشركه. وكان مرهق راح علي الفيلا طلع اوضته. وفجاءه. اتصدم لما شاف رقيه خارجه من الحمام لافة فوطه حوالين جسمها.
رقيه اتكسفت جدا واتصدمت من وجوده جريت تاني علي الحمام. سليم خبط عليها.
سليم: افتحي الباب متخفيش.
رقيه: ممكن تديني الهدوم اللي علي السرير لو سمحت.
سليم بخبث: لا اطلعي انتي خديهم.
رقيه:ارجوك اطلع او هتلي الهدوم مش هينفع اطلع كده قدامك.
سليم بص للهدوم اللي جنبه.
سليم: هو انتي هتلبسي هدومي علفكره انا جبتلك هدوم. وبعدين انا جوزك عادي تطلعي قدامي.
رقيه: الهدوم اللي جبتها ي قليل الادب انا مستحيل البسها.
سليم: بتقوليلي انا قليل الادب طب شوفي بقا مين اللي هيديكي، الهدوم باتي عندك.
رقيه: خلاص خلاص والنبي حط الهدوم عند الباب واطلع.
سليم بتساليه: تؤ تؤ قولت لا.
رقيه بصوت باكي: ارجوك. رقيه سمعت الباب اتفتح واتقفل افتكرت انه خرج وطلعت. سليم نزل تحت لاقي تسنيم.
تسنيم: مساء الخير ي ابيه.
سليم: مساء النور ي حبيبتي اي اللي مسهرك لدلوقتي.
تسنيم: كنت مستنياك عايزه اتكلم معاك.
سليم: قولي ي حبيبتي.
تسنيم بخبث: رقيه هتعمل معاها اي ي ابيه. انت ليه متمسك بيها كده.
سليم: تسنيم انا قولتلك منتكلمش في الموضوع ده.
تسنيم : انا اكتر واحده عارفاك. ياما اتحيلت عليك علشان تتجوز مكنتش بترضي اشمعنا دي. بص الصراحه انا اتكلمت معاها وعرفت سبب جوازك منها.
سليم: تمام و اي المطلوب ي تسنيم.
تسنيم: سيبها تمشي ي ابيه البنت باين عليها بريئه وملهاش في الكلام ده ملهاش ذنب بحاجه.
سليم بغضب: مستحيل اخليها تمشي.
تسنيم: ليه ي ابيه.
سليم مسك دماغه بغضب: تسنيم انا مش عايز الموضوع ده يتفتح نهائي تمام ي حبيبتي.
تسنيم: حاضر ي ابيه. انا هسافر بكره.
سليم: ماشي ي حبيبتي بس خدي معاكي الحراس وخلي بالك من نفسك.
سليم طلع الاوضه. لاقي رقيه لابسه هدومه وماسكه البنطلون بايدها لانه واسع جدا وكان شكلها يضحك.
سليم بضحك: اي اللي انتي عملاه في نفسك ده
رقيه: مش احسن من القرف اللي انته جايبه.
سليم: ليه مالها الهدوم اللي جبتهالك انتي اصلا هتلبسيها في الاوضه مش هتنزلي تحت. بيها. سليم دخل الحمام اخد دوش وغير طلع نام علي السرير.
رقيه: هو انت اتعودت تنام هنا انا مستحيل انام جنبك تاني.
سليم: تعالي نامى احسنلك ي رقيه.
رقيه: قولت مش هنام جنبك. سليم. شالها حطها علي السرير وضمها ليه. سليم مردش عليها ونام.
تاني يوم الصبح سليم قام اخد دوش ولبس ونزل علي الشركه و رقيه كانت لسه نايمه.
في مكتب سليم الباب كان بيخبط وكان يزن.
يزن: صباح الخير ي سليم. ت
سليم: صباح النور ي يزن في حاجه مالك قالب وشك ليه.
يزن: هي تسنيم مجتش ليه النهارده.
سليم: تسنيم سافرت شرم مع صحابها
يزن قام بغضب طلع من مكتب سليم ومن الشركه كلها ركب عربيته ومشي.
بليل سليم. خلص شغل و راح علي الفيلا طلع اوضته. بس ملاقيش رقيه. فضل يدور عليها. في الاوضه ملقيهاش. نزل تحت لاقها قاعده علي المرجيحه في جنينة الفيلا.
سليم بغضب: انتي اي اللي نزلك من الاوضه.
في شرم يزن وصل وفضل يدور علي تسنيم فجاءه لامحها كانت قاعده علي شط البحر.
يزن بغضب جذابها من ايدها.
يزن: انا مش قولتلك مفيش، سفر.
تسنيم: وانت مالك اسافر او لا دي حاجه تخصني.
يزن بغضب: لا متخصكيش، ي تسنيم انتي فاهمه يلا هترجعي معايا حالا.
تسنيم حاولت تفك ايدها من ايده مقدرتش.
تسنيم بدموع: مش هرجع معاك في حته ي ابيه.
يزن بغضب: متقوليليش ابيه. انا مش اخوكي انتي فاهمه.
تسنيم: امال انت مين ومالك بيا وليه تصرفاتك دي.
يزن: عايزه تعرفي ليه لما نرجع هقولك.
عند رقيه وسليم.
سليم جذابها بغضب من علي المرجيحه.
رقيه: سيبني قولتلك كنت زهقانه ونزلت اي عملت جريمه.
سليم قرب منها اكتر وحوطها من خصرها وكان هيبوسها. رقيه حاطت ايدها علي شفايفه.
رقيه بدموع: ارجوك سبني امشي من هنا. سليم قاطعها.
سليم: وانا جوابتك كتير اوي، علي، نفس السؤال وانتي عارفة.
رقيه: طب انا ممكن اشتغل و اسددلك كل الفلوس اللي بابا اخدها. بس، ارجوك سبني امشي.
سليم: مش هتمشي من هنا نهائي ي رقيه ومتجبيش سيرة انك تمشي قبل ما اللي قولتلك عليه يحصل غير كده لا.
رقيه ببكاء زقته بعيد عنها: انت بجد حيوان بتحاول. تضغط عليا عشان اللي عايزه يحصل بس ده بعدك.
سليم جذايها من خصرها تاني وقرب منها جامد. شالها وطلع علي الاوضه.