اخر الروايات

رواية جواز اجباري الفصل الخامس 5 والاخير بقلم نور شريف

رواية جواز اجباري الفصل الخامس 5 والاخير بقلم نور شريف


شمس جريت علي المطبخ بعصبية وجابت سكي*ن وقربتها منهم..
اه يا بابا انا مش بنت حبيت واحد وسلمتله نفسي ويوم ما حصل سبني ومشي وقال ان رخيص*ه ممكن اخونه في ثانيه..
اه انا الي اخدت يونس من روح اختي عشان قولت لم يعرف ان مش بنت هيستر عليا مش البيت كله يعرف ابعدو عني والا شدت روح ليها..
هقت*لها وهق*تل نفسي محدش يتكلم في الموضوع انا هعيش معاها وبعدها هيطلقني واعتبر من دلوقت بنتك ماتت وشمس ماتت من البيت ده؟
روح عيطت بنهيار.. قوليلي انا عملتلك اي عشان تخدعيني بشكل ده، كل حاجه بحبها اخدتيه وكنت بقول اختي..
مازن ده كان حبيبي انا وفي الاخر قال انه بيحبك حبك انتي ونا لا شوفت في عينك حبك لي يونس ويعيني يونس كمان بيحبك قولت اوجعك انتي ومازن ويونس علي وجعي..
روح زقتها وسقفت وضحكت بدموع.. انتي عارفه اخدتي اي مني، حضن اب وحنان ام ثقه ابوكي فيكي وكان دايما من كلامك الوحش اقعد بي الشهور مقبلش عمي ابراهيم تحت حتي ولا اشوفك انتي وموبيلي اتاخد بسببك ده انا النهارده عشان ادافع عنك بابا ضربني بلحزام كأن لسه طفله بتتعاقب عشان ميعرفش ويحصله حاجه؟؟
كسبت حاجه واحده بس عمك ابراهيم و ده انا بحبه اكتر من ابوكي..
محمد دمعه نزلت من عنيه وقرب من روح.. معقول يا روح انا وجعك كدا يا حبيبة بابا..
انت عارف مين حبيبة بابا زقت شمس لي ابوها..
انتو اكتر اتنين وجعتوني ودمعتي نزلت بسببكُ اتمني في يوم ان ابعد عنكم انتو الاتنين ومنتقبلش تاني..
ابراهيم عيط بقوة وحضنها.. حقك عليا معرفتش احضنك وواسيكي في عز حزنك يا بنتي؟؟
يونس قرب من ابوه وحضنه.. لو قولتلك ان اتجوزتها غصب عني هتصدقني.
ابراهيم ضربه قلم قويي.. يا ابن الكل*ب انا ابوك وعرفك قبل امك الله يرحمها اقعد مع مراتك شمس وارضي بيها..
يونس بص على روح بدموع.. بس انا عايز روح؟؟
شمس ابتسمت.. حقك عليا يا روح مش عارفه اقولك ولا اعتذرلك ازي يونس بيحبك وعايزك..
يونس مكنش ليا من الاول ليكي عيشي حياتك ونت يا يونس كل شي قسمه ونصيب ونا لو رجعتلك ابقي بضحك علي نفسي.. مسحت دموعها وضحكت
خير احنا اتعاتبنا خلاص بقا مفيش حاجه..
يلا يا عريس عايزه اشوف تؤام كدا في بطن اختي..
شمس حضنت اختها وعيطت.. هتبقي قابله ابقي في حضن حبيبيك.
كلهم ضحكو وروح ضحكت.. اخويا يبنتي واغير عليه زي ما انا عايزه سامعه.
روح طلعت اوضتها وفتحت نور الاوضه لاقت نور اخت يونس طالعه وفي ايدها دبدوب مكتوب عليه مازن؟؟ ده بتاع مازن..
نور بطفوله.. ايوه قبل ما يمشي قال ده لي روح بس انا احتفظت بيه..
روح حضنتها وباست الدبدوب بضحك.. احتفظي بيه ليكي عشان انتي بتحبيه اي حاجه بتحبيها حفظي عليها من اي حد مهما كان مين ومتقوليش سرك لي حد يا نونو غير لي ربنا وبس "
انا بحب ربنا اوي ونتي.. انا كمان بحبه وبحبك يلا انزلي نامي عشان المدرسة..
تصبحي على خير يا روح.. ونتي من اهل الجنه!!!
روح فتحت الشبابيك وغيرت ملايه السرير اي هديه كانت من يونس اخدتها ونزلتها لي شمس غيرت سجاد الاوضه ولبست الحجاب الشرعي وكان شكلها حلو اوي بيه..
تاني يوم الصبح..
روح صحيت وقفلت الانوار ودخلت الشمس البيت اتوضيت وصلت وشغلت قرآن في الاوضه لبست الاسدل و حضنت ابوها..
صباح الخير يا بابا صباح الخير يا ست الكل..
فاجاة لاقت مازن داخل عليهم وشايل نور وصوت ضحكهم مالي المكان..
محمد وقف بفرحه وسلم عليه وامها سلمت عليه بهزر..
روح ابتسمت وشالت نور.. اسفه مش هسلم عليك..
مازن غمض عنيه وافتكرها ينفع اتكلم معاكي شويه مع بعض..
روح ضحكت بعفويه اكيد هعمل كوبايه شاي بنعناع ونقعد في البلكونه..
عند يونس و شمس "
يونس صحا من النوم لاقي شمس بتلف النقاب علي وشها والفطار جاهز علي السرير وصوت القرآن مالي المكان..
شمس ابتسمت بحب :صباح الخير يا حبيبي..
يونس فتح عنيه وغمضها.. شمس انتي بقيتي منتقبة..
شمس قربت منه من النهارده يوم جديد وشمس جديده ويونس جديد خالص.
لا دي شمس جديده خالص..
قالها بهدوء.. صباحيه مباركه يا عروسه "
الله يبارك فيك يا حبيبي قوم يلا عشان مازن رجع وممكن ينزلوا هنا..
مين جبلك النقاب ده.. ؟
روح اختي الي جابت النقاب واختمرت هي كمان
مبارك عليكم يا حبيبتي..
في بلكونة اوضة روح..
جبتلك الشاي بنعناع قاعده اخر روقان قالتها روح بأعجاب.. اتغيرت اوي يا مازن الدنيا جت عليك..
روح غمضت عنيها وافتكرت مازن هو الي عمل في اختها كدا؟؟
في حاجه مديقاكي..
روح بضيق.. الصراحه ايوه انا زعلانه منك ليه عملت كدا في شمس وسبتها ومشيت؟؟
مازن شدها من وسطها وبص في عنيها؟ عشان بحبك انتي انا لمستها عشان اتخيلتها انتي وهي كانت عايزني مقدرتش اتخطي اليوم ده وسبتها، اهو يونس اخويا اتجوزها عشان راجل.. ونا راجل وهتجوزك..
ونت فاكر انن هوافق بيك..
علي خيرة الله اقرأي الفاتحه يبت ونتي لسانك طويل كدا..
علي روحك يا بعيد
والله ما هسيبك غير لم اخلف منك حتي لو في شقه علي السطوح انا مالي حرام عليكي متعذب بقالي سبعه وعشرين سنه..
ليه كنت بتحب من ونت طفل يا دلعديي؟؟
عيونك سحراني يا روح الروح!!
افهم من كلامك بتثبتني بكلامك..
زغرطي يا ام روح؟؟
فاجاه الزغريط ملت البيت وشمس ويونس واقفين بيضحكوا فجاه جت عروسه لابسه ابيض وعريس لابس بدله سوداء واشتغلت..
طلي بي الابيض طلي يا زهرة نيسان..
طلي يا حلو وهلي بهلوج الريان..
وحبيبك ماسك ايديكي وقلوب الناس احوليكي..
اي الاغنيه دي يا مازن كنت عايزه اشغل حلاوة روح..
فاجاه الاغنيه اشتغلت بداو يرقصو معاه وانتهت حلول العيلة دي بي كل مشاكلها اتمني تكون عجبتكم الفكره تاليف واخرج نور شريف
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close