رواية جوازة علي ما تفرج الفصل الخامس 5 بقلم لوجي محمد
شدها من ايدها استني هنا انا ما خلصتش كلامي
لوجي سيب ايدي وما كملتش كلامها اتفاجئت باسد ه داخل من بوابه الجامعه بس هي شافته وهو ما شافهاش لسه
لوجي بخوف وهي تحاول تبعد عن محمود وكانت داخله على المدرج بس للاسف وهي دخله
اتفاجئت بنادين وشهد في وشها بداوا هم الاثنين يضايقوها ويلقحوا عليها كلام
شهد هو ايه ده يا نادين هو انت لابسه نقاب ومش عامله له اي احترام خالص وواقفه كده انت والكابتن ماسكين ايد بعض وبتحبوا بعض في قلب الجامعه طب احترم النقاب اللي انت لابسه حتي
نادين زي ما انت سامحه لنفسك تقفي مع واحد في الجامعه
محمود ايه اللي انت بتقوله ده يا بنات هو انت مش عارفين اللي بيني وبين لوجي
نادين بحماس هو ايه اللي بينك وبينها يا محمود
لوجي انا ما فيش بيني وبينك حاجه يا محمود انا مفيش بيني وبين حد حاجه
نادين دكتور اسد وهي تنادي عليه تعالى شوف اللي بيحصل في الجامعه من الطالبه من لوجي
........ طبعا يا جماعه اتفاق اسد مع لوجي وناديني ان محدش يعرف اني اسد متجوز لوجي
اسد... وهو ينزر للوجي وينظر للموجودين في ايه واقفين كده ليه ادخل على مدرجاتكم عشان المحاضرات
شهد .. احنا واقفين نتفرج على قصه الحب اللي بين لوجي ومحمود
لوجي كذابه ما فيش حاجه بيني وبينه
اسد..بصدمه وعصبيه ..حب بين مين
وما كملش كلامه ونادين قالت له بين لوجي ومحمود يا دكتور
لوجي.. والله ما حصل كدب والله ما تصدقش والله
بس محمود هنا تدخل وقال انت بتحلفي ليه يا لوجي لا حصل يا دكتور وانا بحبها وعايزه اتجوزها
اسد انصدم من الكلام منطقش ولا اتكلم فاق علي صوت شهد وهي بتقول
شهد .. مش قلت لك يا دكتور واقفين يحبوا ببعض في وسط الجامعه المفروض يتعمل لهم محضر هم الاثنين ويتحرموا من الامتحانات
محمود وانتي مالك يا انسه شهد انا بحبها واتجوزتها انا ما بلعبش بيها انا بحبها ومستني هخلص واروح اتجوزها انا ما بعملش حاجه غلط يا دكتور اسد انا بحبها وهي كمان بتحبني
لوجي طبعا ما بقتش عارفه تسيطر على نفسها من البكاء وخايفه من اسد وحاولت تتحرك من مكانها وتمشي من وسطهم بس للاسف شهد ونادين ما سابوهاش برده
وشهد شدت النقاب من على وشها وقالت لها استني هنا
لوجي حطت الكتب على وشها عشان تداري وشها هنا اسد اتدخل وقرب على لوجي واقفه قدامها لما عدلت نقابها
ومحمود زعق مع شهد ونادين ان مقاسات ما كانش شاغل باله بحاجه خالص غير لوجي
وحصلت خناقه في الجامعه والامن جه وكله اتحول لعميد الجامعه
في مكتب العميد
العميد كان بيكلم دكتور اسد بيقول له ايه اللي حصل يا دكتور
هنا شهد كانت هتتكلم لكن العميد زعلها وقال لها ما طلبتش منك انت تتكلمي ولو اتكلمت ثاني بدون اذن هفصلك من الجامعه
اسد شهد شدت النقاب للوجي وشهد غلطانه
العميد..ليه
شهد.. انا ما عملتش حاجه هي قليله الادب واقفه مع واحد في الجنينه بتاعه الجامعه يحبوا ببعض ده بدل ما تفصلهم وتحرموهم من الامتحانات
العميد اسكت يا شهد وما لكيش دعوه انا هحرمك من الامتحانات
طبعا لوجي كانت بتعيط ومش قادره تتكلم وخايفه اساسا تتكلم وبصه في الارض واسد كانت عينه كلها توعد للوجي على اللي هيعملوا فيها في البيت بس صابر وماسك نفسه
شهد لا انا اسفه يا دكتور مش هعمل كده تاني وانا بتاسف للوجي ومحمود وانا اسفه يا دكتور اسد مش هعمل كده تاني بجد خافت عشان مش هتدخل الامتحانات تاسفت لوجي وتاسفت لمحمود والموضوع خلص والعبيد قال لهم يلا كلكم على محاضراتكم
لوجي خرجت واسد خرج وراها ندلها
لوجي بخوف وهي بترتعش ومش قادره تتكلم
اسد بوعيد وغضب..علي البيت
لوجي..بس محاضرتي
اسد..شششش علي البيت
وكمل طريقه للمحاضره وهي وقفت مكانها خايفه وخدت نفسها وخرجت من الجامعه وركب التاكسي وروحت على البيت وصلت البيت وهي بترتعش وخايفه دخلت على الاوضه جري تخ"لع هدومها وخايفه والخوف مسيطر عليها
سمعت باب الشقه بيتقفل وهي كانت لسه ما لبستش هدومها
لفت نفسها بالبشكير وجريت على الدولاب تطلع هدوم
اسد قفل باب الشقه بالمفتاح
وخلع الحزام ولفه على ايده
و و و