رواية غموض عائلة الفصل الرابع 4 بقلم منه سامح
البارت الرابع"
كاميليا بغضب:انت تاني يابني ادم انت ورايا ورايا
شريف بضيق:انتي الي م مابتشوفيش قدامك وانتي ماشية ركزي ياماما شوية اي القرف ده ...ولسة هيطلع
كاميليا بغضب وصوت عالي:قرف لما يقرفك يابعيد يعني غلطان وبجح كمان لا كدة كتير ..وبعدين ماما دي في البيت م عندي
شريف وقف وقرب عليها بعيون حادة وغضب:متجبيش سيرة امي علي لسانك تاني تمم
كرم بص لشكل شريف ملقهوش مبشر بالخير وقال بهدوء::خلاص ياكاميليا يلا نمشي
كاميليا بصت لشريف ببرود ومشيت مع كرم وشريف بص علي اثرهم ومسح وشه بغضب وضيق وطلع اوضته
_____
كرم بلوم:غلط الي عملتيه ياكاميليا لي تجيبي سيرة مامته باين عليه م سليم من ناحية الموضوع ده
كاميليا بضيق:هو الي عصبني م شايف كلامه يعني..المهم هات فونك اتصل بجميلة اطمن عليها نسيت فوني
كرم سكت وهي خدت الفون واتصلت
________عند جميلة
قاعدة باصة للفون ورقم مامتها بحزن ومستنياها تتصل بيها
سالي صحبت نورين:باين عليها مضايقة
نورين بعدم اهتمام:معرفش لي فكك فكك
سالي بصت لنورين وصحابها وبصت لجميلة وراحت قعدت جمبها بهدوء وقالت:الجميل زعلان لي
جميلة بصتلها وهي بتحاول تبتسم :انا كويسة
سالي فهمت انها م عايزة تتكلم وقالت بابتسامة طيبة وحب: طب نتعرف انا سالي
جميلة مدت ايديها بابتسامة:وانا جميلة
سالي ابتسمتلها بحب واكملت وهي بتشاور علي الي قاعدين:وده محمود صحابنا ودي قمر
محمود بص وابتسملها بسرحان وحب وهي اتكسفت وقمر بصت بغل وقرف
جميلة ابتسمت ليهم:تشرفنا
كلهم ردو عليها بحب ماعدا قمر بصتلها ببرود وقعدت علي الفون
جميلة بصت بااستغراب وسالي اتكلمت بهدوء:هي طبعها كدة متضايقيش ادعيلها بس ربنا يهديها
جميلة بهدوء:يارب ..ولقت حد بيتصل بيها بصت باامل والفرحة ملت عنيها وافتكرت انها مامتها وردت من غير ماتشوف مين
جميلة بفرحة :الو ياماما
كاميليا بااستغراب وهي بتبص للفون:ماما مين
جميلة سمعت صوتها وبصت للفون وعرفت انها رقم اخوها كرم وقالت بصوت حزين ودموع محبوسة:الو
كاميليا بقلق من صوتها:انتي كويسة ياجميلة
جميلة دموعها نزلت بس مسحتها وقالت وهي بتحاول تطلع صوتها :انا كويسة
كاميليا مصدقتش بس سكتت وقالت بحب وهدوء:احنا معاكي ياجميلة دايما متنسيش ده واما ترجعي هعرف في اي مع اني ممكن اتوقع السبب بس هسمع منك انتي اتبسطي ياحبيبتي ولما تيجي نتكلم
جميلة ابتسمت بحزن علي كلامها وقالت :تمم ..وقفلت
كرم بص لكاميليا بقلق:في اي
كاميليا بحزن :م كويسة بس بتحاول تكون كويسة اكيد السبب ست ماما بقالها اسبوع م بترد عليها وكانت مضايقة بسبب الموضوع ده تلاقي السبب ده ..حتي وهي بعيد بتتعبنا
كرم بص لكاميليا بحزن وقال بهدوء:كاميليا انتي عارفة انها اتغيرت صح
كاميليا بصتله بسخرية وسكتت وهو متكلمش تاني وكل طريقه
___________
سالي مسكت ايديها :انتي كويسة انتي كنتي بتعيطي
جميلة بصتلها بدموع محبوسة بتحاول تمنع تنزلها وقالت بهدوء: كويسة كويسة متقلقيش
نورين بصتلها وقالت بهظوء عكس طبيعتها:اطلبلك عصير
جميلة هزت راسها بلا وقالت بهدوء:ممكن اقوم اتمشي شوية م هبعد متقلقيش
نورين هزت راسها بهدوء:طب اي حاجة اتصلي بيا تمام
جميلة هزت راسها ومشيت ومحمود باصص لاثرها بتوهان
قمر بضيق:ماخلاص ياعم عجبتك ولا اي
محمود بتوهان:هي جامدة بصراحة قمر اوي
سالي بصتله وضربته علي كتفه:طب اتلم وانسي الي بتفكر فيه ياعسل باين عليها م زي الي تعرفهم
قمر بصتلها بضيق:هي مطولش اصلا
سالي ضحكت باستفزار:ايوة ايوة
نورين :خلاص ياسالي خلاص ياقمر ..وانت ياعم محمود دي بنت عمي بعني ملكش دعوة بيها تمام خليك في ست قمر بتاعتك الي هتاكلنا دي وخلاص
محمود بص بضيق عليهم وسكت
__
جميلة ماشية ودموعها نزلت وهي بتبص علي الفون وبتفتكر كلام اختها بكسرة ووجع :باين كلامك صح ياكاميليا
جميلة بصت للفون بغضب وكانت هترميه بس رن وطلع رقم مامتها ..جميلة بعدم تصديق وهي بتمسح دموعها وترد بسرعة بابتسامة فرح :ماما الو
*حضرتك ده اخر رقم اتصل علي الفون ده تعرفي صاحبة الفون
جميلة :دي امي
*البقاء الله