رواية داوي قلبي الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل
....: بحبك
...: تتجوزيني
ندي: ؟.......
....: ايه مش عايزه
ندي : لما تقولي ايه اكتر حاجه بتحبها فيا الأول
قال وهوا بيقرب منها : كل حاجه فيكي بحبها شعرك البني وهوا بيطير وعيونك الزرقاء وانتي بتبصيلي وابتسامتك اللي بتسحرني وبتملي حياتي بالسعادة ولمستك اللي مليانه حنان وجنانك وشكلك وانتي متنرفذة وخدودك حمرا وشكلك وانتي مبسوطه وشكلك وشفايفك الوردي وقرب منها
تجري ندي : بس بقا بس لما نتجوز
.....: طب واحدة بس واحده وهوا بيجري وراها
ندي: لما نتجوز
....: مش قادر خلاص هتجنن
ندي: خالد احنا مخطوبين اهو وخلاص الفرح بعد كام شهر.
خالد: امتي بقا هيجمعنا بيت واحد
ندي: قريب يا حبيبي
يمر شريط طويل من الذكريات..
ندي: انت هتسبني دا هوا اللي اغتصبني انا ذنبي ايه
خالد: مش هقدر اكمل معاكي مش هقدر
ندي: فين كل وعودك ليا فين حبك فين وعدك انك هتفضل جنبي وهتحميني وهتبقي سندي وأماني
خالد: مقدرش اخد وردة قطفها حد غيري ومشي
ندي: ما تسبنيش انا بحبك ماتسبنيش خالد خالد ببكاء وصوت عالي خااااالد انا بحبك خااااالد
جود: ندي ندي اصحي ندي اهدي
ندي وهي بتبص ل جود
جود: انتي كنت بتحلمي صح
ندي وهي تهز راسها : ايوه
جود: طب ممكن أسألك مين خالد ده
ندي: ..........
جود: خلاص مش هاضغط عليكي احكيلي وقت ما تبقي
عايزة بس انا عايز اقولك حاجه بس توعديني
ندي: اوعدك بايه
جود: بانك ماتتعصبيش وتفضلي هاديه
ندي: هحاول
جود: اصل اللي عايز أقوله أن امجد ماغتصبكيش
ندي: اومال ايه وايه الوضع اللي كنا فيه ده
جود: مش انتي قولتيلي انك كنتي حاسه بكل حاجه بس ماكنتيش شايفه وشه
ندي: ايوه
جود: انتوا الاتنين كنتم متخدرين ومش حاسين بحاجه
ندي: طيب مين اللي عمل كده
جود: ............
ندي: قولي ارجوك بدموع في عينيها
جود: أصحاب امجد
ندي: أصحاب يعني مش واحد ببكاء يعني انا زانيه انا لازم اموت لازم اموت ...
تجري ندي ناحيه البلكونه وتحاول تنط ولكن يمسكها جود
جود: اهدي انتي مش لازم تموتي هما اللي لازم يموتوا مش انتي
ندي: انا زانيه انا لازم اموت
جود: لا انتي مش زانيه اللي حصل حصل غصب عنك انتي مالكيش ذنب.
ندي وبدأت تتشنج : انا عاوزة اموت
جود: اهدي يا ندي ارجوكي اهدي
ولكن مفيش فايدة
بيمسك جود تليفونه وبيتصل علي الدكتور النفسي : تعالي بسرعه ..
جاء الدكتور النفسي
حاول الدكتور النفسي تهداتها واعطاها مهدئ
الدكتور: ايه اللي حصل
جود: دي غلطتي انا قلتلها علي حاجه ضايقتها ما كنش ينفع اقولها دلوقتي
الدكتور: قلتلك بلاش ضغط نفسي عليها هيا عندها ميول انتحاريه خليك جمبها علطول لأنها هتحاول تموت نفسها واقترح عليك تجيب ممرضه تساعدك أو حد تثق فيه يقعد معاها .
جود: شكرا يادكتور ...
جود: مدحت
مدحت: أوامرك يا باشا
جود: هاتلي امجد بيه وتعالي
مدحت : أوامرك يا باشا
قعد جود جمب ندي وهيا نايمه بسبب المهدأ
قعد يمشي أيده علي شعرها ويشيل خصله شعرها اللي علي وشها .
جود وهو بيتأمل ملامحها الجميله: اد ايه انتي جميله وما تستاهليش اللي حصل معاكي من جاله قلب يعمل كده في البراءة دي والجمال دة ما تزعليش انا هجبلك حقك ....
تليفون جود بيرن
مدحت: احنا مستنين حضرتك
جود: نازل..
امجد واقف بتوتر لنفسه: ياتري ايه اللي هيعمله فيا ..
جود نزل
جود: روح يا مدحت انت
مدحت: امرك يا باشا
امجد: حضرتك عايزني في ايه
جود: انا عايز اقولك ترتاح بقا
امجد: قصدك ايه
جود: قصدي اني عرفت اربي
امجد: يعني انا .....
جود: ايوه انت ماعملتش حاجه
امجد بفرح: الحمد لله انا كنت بموت من مجرد التفكير بس
مين اللي عمل كده؟؟؟!!!
جود: اصحابك سمير وعلي و جو
امجد بصدمه: ايه بقا هما يعملوا كل ده ويلبسوهالي
جود: ماتزعلش ها جبلك حقك
امجد: بس عاوز أسألك في حاجه
جود: عارف انا ليه ماعقبتكش
امجد: ايوه انا عارف انك مش بتصبر انت بتعاقب علي الغلطه علطول
جود: هاقولك اللي عمل كده في ندي مابسهاش
امجد: ااه وايه الارتباط بين كده وبيا
جود: انت اول حاجه هتعملها هتبوسها يا امجد عشان انت رومانسي .
امجد: طب وعرفت ازاي أن اصحابي
جود: كله بالصوت والصوره متصور عشان مصالح
امجد: دا احنا وقعنا في عصابه.
جود : انا هطلع عشان سايب ندي لوحدها
امجد: وانا هامشي
حضن امجد جود ...ومشي....
طلع جود لندي وهيا لسه نايمه
قعد جمبها....
في شركه GA Group
امجد لنفسه: اخيرا في مكتبي بقا
تدخل سما سكرتيره امجد
سما: امجد بيه حمد الله علي السلامه
امجد: الله يسلمك
سما بنظرات اعجاب وامجد متيم ولهان
امجد يركز علي عيناها فقط
سما بحركه سلو موشن بترفع شعرها لورا
امجد مش مركز في كلامها ...
سما: امجد بيه امجد بيه
امجد : ايوه ايوه
سما: الصفقه يا فندم
امجد: مالها
سما: ركز معايا لو سمحت
امجد: اوك وحاول التركيز....
عند جود وندي
تليفون جود بيرن
جود: ايوه يا مدحت
مدحت: ..........
جود بصدمه وقعت التليفون من أيده ....يتبع
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبة الجيل
ياتري جود عرف ايه صدمه .
الخامس من هنا