رواية تزوجت أعمي الفصل الرابع 4 بقلم أثر الفراشه
_ اسد : بتصوتي ليه
_ موج : ( بعياط ) الزيت وقع علي ايدي وايدي بتوجعني اوي
اسد مش عارف يعمل ايه وفي نفس الوقت جيه خالد ابو اسد وسمع صوت بكاء جاي من المطبخ راح وشاف موج
_ خالد : موج بتعيطى ليه ايه اللي حصل
_ اسد : الزيت وقع علي ايديها
_ خالد : انا هروح اجيب علبة الاسعافات واجي
جيه خالد وعقم لموج الجرح وطلعها اوضتها
_ خالد : نامي انتي دلوقتي يا حبيبتي
_ موج : حاضر شكرا لحضرتك
_ خالد : قوليلي يا بابا
_ موج : حاضر يا بابا
وذهب خالد الي اسد
_خالد : اسد ايه اللي حصل
_ اسد : كنت جعان وقلت لها تعملي اكل وسمعت صريخها نزلت لقيتها بتقولي الزيت وقع علي ايدي ومعرفتش اعمل ايه ولا اتصرف ازاي انا اول مره احس ان انا عاجز
_ خالد : شش انت مش عاجز انت بايدك تعمل العمليه عشان خاطري يابني وافق أن ماكنش عشان خاطري عشان خاطر مراتك
_ اسد : ( بعصبية ) لا يا بابا مش هعملها لسه العقاب مخلصش انا السبب في كل اللي حصل
( يا تري ايه اللي حصل مخلي اسد مش راضي يعمل العمليه )
_ اسد : بابا انا هطلع انام عشان بكره هروح الشركه بقالي يومان مش بروح
_ خالد : تمام
صعد اسد الي غرفته وذهب إلى الحمام كي ياخد شاور
وهو خارج في الوقت دا موج قلقت من الصوت وصحت واسد خارج وكان يرتدي بنطال فقط وكان يجفف شعره بالمنشفه
_ شهقت ( موج ) بصدمه انت ازاي تخرج كدا
_ اسد : علفكره دي اوضتي وانا حر أعمل اي حاجه انا عايزها
_ موج : وحضرتك انت مش ملاحظ إن في واحده معاك في الاوضه
_ اسد : والله والوحده دي مراتي
_ موج : علفكره انت قليل الادب
_ اسد : ( بعصبية ) هو انتي مفكره عشان ساكتلك يبقي تتمادي معايا في الكلام انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي مفكره نفسك ايه عشان تكلميني بالطريقه دي انتي اتجننتي
_ موج : ( بعياط ) فعلا انا نسيت نفسي اسفه إن كلمت حضرتك اصلا
وفضلت موج تعيط واسد خرج من الأوضاع زمن القصر كله
_ اسد : ( للسواق) اطلع علي المكان بتاعي
راح اسد للمكان المعتاد بتاعه وقعد يفكر في كل الماضي بتاعه والشخص اللي اسد مفكر نفسه هو السبب في اللي حصله
( يا تري ايه المكان دا ومين الشخص اللي اسد فكر فيه ومفكر انو هو السبب وايه اللي حصل للشخص )
بعد عدة ساعات عاد اسد الي القصر وذهب الي غرفته لقي فيها هدوء عرف إن موج نايمه وراح نام جمبها واخدها في حضنه وحس براحه ونام وكان اول مره ينام براحه كدا من زمان
في الصباح ..
استيقظ اسد ووجد موج في حضنه وهو حاضنها
وفي نفس الوقت موج صحت واسد عمل نفسه نايم عشان يعرف هي هتعمل ايه
صحت موج وجات تقوم معرفتش لقت نفسها بين يدي الأسد
_ موج : فضلت تتأمل فيه وبصوت يسمع انت جميل اوي وانت نايم امال لما بتكون صاحي بتبقي عامل زي الوحش ليه
_ اسد : بقا انا وانا صاحي عامل زي الوحش
_ موج : ( بخوف وارتباك ) لا انا مش قصدي انا قصدي إن انت بتبقي زي الملاك انت بس اللي سمعت غلط
_ اسد : يا سلام
_ موج : ( بتهرب ) اي امال انت مفكر ايه وخرجت بره الاوضه ونزلت المطبخ وعملت فطار وبعتت الخادمه ونادت علي اسد وخالد
وهما بيفطروا
_خالد : الاكل جميل يا موج تسلم ايدك
_ موج : شكر يا بابا
_ خالد : ( لأسد ) ايه رايك في الأكل يا اسد
_ اسد : مش بطال
بابا انا اتأخرت انا رايح الشركه واه مراد خلص الصفقه بتاعت امريكا وراجع النهارده
_ خالد : تمام
وذهب خالد واسد الي الشركه
في الشركه
دخل اسد الي الشركه وظلت الموظفات يتهامسون على جماله واناقته
وبعد ساعاتان اتي مراد الي الشركه
دخل مراد الي اسد دون أن يطرق الباب
_ مراد : انا مين
_ اسد : مين غيرك اللي مش بيخبط قبل ما يدخل
أخبار الصفقه
_ مراد : كل حاجه حصلت زي ما انت عاوز وزي ما احنا مخططين
_ اسد : تمام
( مراد الاسيوطي صديق اسد المقرب يبلغ من العمر ٢٧ عاما جسده رياضي يمتلك جسد عريض وعينه السوداء وشعره الاسود ولكنه مرح قليلا عن اسد يعيش وحيدا بسبب وفاة والديه)
وبعد أن انتهى كلا من اسد ومراد وخالد من العمل ذهبوا إلي المنزل
في المنزل
كانت موج تجهز الطعام لأن هذا موعد رجوع اسد وخالد
وصلا اسد وخالد ومراد الي المنزل
اول ما سمعت موج صوت العربيه خرجت
دخل خالد
_خالد : عامله ايه يا موج
_موج : الحمدلله يا بابا وحضرتك
_ خالد : تمام الحمد لله
_ مراد : اوبا مين الصاروخ دي
_ اسد: ( بعصبية ) مراد احترم نفسك دي مراتي
_ مراد : هو انت اتجوزت ومن غير ما تقولي ارتبطت بغيري طلقني طلقني يا خاين
_ موج : ( بضحك ) انت عسل اوي
_ مراد : انتي اللي عسل وضحكتك قمر
_ اسد ( بعصبية وغيظ ) والله ايه رايكم اجيب لكم اتنين ليمون
_ مراد : يعم انا بهزر
_ اسد : معلش يا جماعه انا طالع موج تعالي
وصعدوا موج واسد الي غرفتهم
_ اسد : ( بغيره وعصبيه ) انتي ازاي تكلميه اه ا
_ موج : انا مش قصدي والله انا كنت بهزر
_ اسد : والغضب عماه انا هوريكي ازاي تهزري كويس وخلع حزامه وفضل يضرب في موج
لحد اما صوت موج انقطع عن الصراخ
_ اسد : موج في ايه انتي مش بتتكلمي ليه
_ اسد : موج في ايه ردي
_ موج : لا رد
نادا اسد علي والده
_ اسد : بابا يا بابا
اتي خالد الي اسد
_ خالد : في ايه
_ اسد ( بخوف ) موج يابابا مش عارف ايه اللي حصلها
_ خالد ( بعصبية ) انت عملت لها ايه البت وشها ازرق خالص
_ اسد : والله ما كان بقصدي
_ خالد : حسابي معاك بعدين
وذهب اسد وخالد بموج الي المستشفي
_ اسد (بعصبية) دكتوره بسرعه
اتي إليه الممرضين بالسرير المتحرك
اخد اسد موج من خالد ووضعها علي السرير المتحرك واتي الطبيب
_ خالد : مالها يا دكتور
_ اسد ( بغضب ) انا مش عاوز دكتور انا عاوز دكتورة
_ خالد : هو وقته يا اسد
_ اسد : ايوه دكتورة تيجي بسرعه
واتت الطبيبه واخدت موج لفحصها
_ اسد : مالها يا دكتوره
_الطبيبة : عندها كسر في رجليها اليمين وشوية كدمات
_ اسد: طب هي أغمي عليها ليه
_ الطبيبة : نتيجة تعرضها لضرب قوي وشدة الصدمة
_ اسد : هي عامله ايه دلوقتي يا دكتوره
_ الطبيبة : هي كويسه دلوقتي بس هي نايمه دلوقتى سيبوها ترتاح
_ اسد : تمام
_ خالد : اسد انت حبيت موج
_ اسد ( بعصبية ) احب مين انا محبتهاش
_ خالد: والله طب ليه ضربتها لما هزرت مع مراد
وليه جبت دكتوره مش دكتور وليه خفت عليها
_ اسد : عادي مجرد شفقه
_ خالد : ماشي براحتك يا اسد انت حبيتها بس بتكابر علي نفسك
_ اسد : لا يا بابا
______-------______-------_______------______
وفي مكان آخر
_ مجهول (١) : ايه اخر الاخبار
_ مجهول ( ٢ ) : مراته في المستشفي يا باشا
_ مجهول (٣) : بس يا باشا باين ابتدي يحبها كان خايف عليها اوي
_ مجهول (١) : سيبه يخاف عليها ويفرح بيها شويه اصل بعدين مش هيلاقيها
________---------________--------______-------
في المستشفي
دخل اسد الي موج وكان في هذا الوقت استيقظت موج
_ اسد : موج عامله ايه
_ موج : لما شافته بدأت تصرخ اتت الطبيبة وخالد علي صراخها
_ الطبيبه : امشي لو سمحت يا استاذ هي كده هتنهار وهتتعب
_ اسد : ماشي هخرج
وخرج اسد
_ خالد : هو احنا ممكن ناخدها امته
_ الطبيبة : انا عطتها حقنة مهدءة لما تفوق ممكن تخدوها
_ خالد ( بايماء) تمام
وبعد ساعتان استيقظت موج واخدها خالد واسد الي البيت
_______-----------________---------_______
في المنزل
_ خالد : طلع موج اوضتها ترتاح
_ اسد : تمام
وحملها اسد الي الغرفة
_ اسد ( بحزن ) موج انا اسف
_ موج : عادي مش مشكلة انا اصلا متعوده
_ اسد : قصدك ايه
_ موج : ولا حاجه
_ اسد : موج احكي
_ موج : انا تعبانه وعاوزه انام
_ اسد : تمام
وتركها اسد وذهب الي الخادمه
_ اسد : حضري اكل لموج هانم وحضري لها لبن
_ الخادمة : حاضر يا اسد باشا
وكاد اسد أن يصعد ولكنه سمع صوت و.....