اخر الروايات

رواية ملاك الفهد الفصل الثالث 3

رواية ملاك الفهد الفصل الثالث 3



فهد بصدمه: لا مستحيل بس ازاي مش فاهم حاجه، طب اعمل اي انا لازم اخدها على المستشفى دي بتنزف كثير
شالها فهد وحطها جوه العربيه وساق بأقصى سرعه لحد ماوصل المستشفى كان مستغرب ليه خايف عليها كده فتح باب العربيه وشالها بين ايديه ،بص على وشها الي مليان دم اوي وكان متعصب بس في نفس الوقت خايف عليها وكان بيجري وبينادي ع الدكتور
بعد ما دخلوا ملاك على غرفه العمليات ،قعد فهد على الكرسي وبص على هدومه الي مليانه دم
فهد بغضب : من وين خرجتلي ،مش معقول يحصل ده بس ازاي ،طب لو فعلا طلع الي بفكر فيه صح هيكون في دم اوي وحاجات كثير هتتغير ،لا لا مستحيل اسمح يتكرر الماضي مستحييييل
_____ __في بيت ملاك______ _
دخل حسام البيت وكان سكران اوي ، بيمشي بخطوات بطيئه وكان بيغني بصوت مرتفع نسبيا لحد
ما سمعته امه وشافته ع الحاله دي
فتحيه بعصبيه : انت مش قولتلي انك هتبطل القرف ده يا جبان ولا ايه، شكلي زودتها لما دلعتك أكثر من اللازم
حسام بغضب: ما خلاص نفس الكلام كل يوم ماتسبيني فحالي بقي انا تعبت منك خالص ، بتقولي انا الجبان ،وانتي اي بقي مش يمكن تطلعي اوسخ مني بتحبي اقولك شو ال..... طحححح
قلم نزل على وشه " ده عشان تحترم الي اكبر منك ،متنساش اني امك يا قليل التربايه ، بعدين جابت كبايه الميه وكبته في وشه
مسح حسام وشه وفاق شويه استوعب الكلام الي قاله
"ماما بجد اسف مش كنت بوعي ،خلاص مش هعيدها تاني
=على اساس انت بتعمل الي بقولك عليه ،مش مهم مش بقي كثير وكل حاجه تكون لينا ،
حسام :صحيح يا فوفي مش قولتيلي ليه اخترتي تجوزي ملاك لتاجر المخدرات
فتحيه بذهول: ايه ازاي عرفت ومين قالك ان هو تاجر المخدرات و...
"مامااااااا " ده كان صوت جميله ،هرولت فتحيه لأوضه جميله بصت عليها ولاقتها بتعيط
فتحيه : في ايه مالك يا بنتي حصلك حاجه
جميله بعياط: والنبي يا ماما الوجع بياكلني جيبيلي المسكن في اوضه اختي
جميله حصلت معاها حادثه الي بسببها هي مش قادره تمشي برجليها .... بعدين نتعرف اي سبب الحادثه دي
بتدق فتحيه باب اوضه ملاك كزه مره بس مفيش رد لحد ما قررت تفتح الباب وهي مصدومه "فين راحت دي بصت ع الحمام مفيش حدش ، راحت بتدور ع المسكن لحد ما لقيته كانت عايزه تخرج بس شافت ورقه ع الارض اخدتها
" مش كان عندي اي خيار يا ماما غير ان اهرب من البيت لان انتي عايزه تجوزيني لحد اكبر مني ،اقوله اي زوجي ولا بابا ، مش عارفه ليه انتي عايزه تخلصي مني بأي طريقه حتى لو هتجوزيني باول حدش متقدملي ،اسفه بس انا استحاله اتجوزه لهيك انا قررت أهرب وأبعد عنكم وكده هترتاحي مني
فتحيه بصدمه: هربت هربت البت دي خلاص فضحتنا وحيات ابوكي لأقتلك يا بت الكل****
نسيت اعرفكم على أبطالنا "فهد السيوفي احسن ظابط مخابرات ،30 سنه ،عيون خضراء ،شعر بني ، ذقن خفيف، بشره بيضاء وسيم لحد كبير
"ملاك القناوي ذو بشره بيضاء وعيون زرقاء وجسم ممشوق جميله جدا ،قصيره ، 19سنه ،خرجت من تعليمها بسبب امها ( بعدين نتعرف ع الشخصيات الأخرى )
عند ملاك في اوضه العمليات
"بابا استني عايزه اجي معاك مش هبقي لوحدي تاني
ابوها : مش هينفع يا بنتي ،ما انا دايما معاكي و في اي مكان بتكوني فيه
ملاك بعياط: لا انت مش معايا انت سيبتني وبعدت عني مفكرتش في الي هيحصلي بعد ماتسيبني
ابوها : اهو انا موجود دايما معاكي حتى لو مش بتشوفني يا بنتي
ملاك : طب خدني معاك خلاص ، ماحدش بيحبني في الدنيا دي غيرك يا بابا
ابوها : طيب تعالي معايا امسكي ايدي
" بسرررعه المريضه بتروح منا يلاااا ،دي كانت شويه كويسه ايه الي حصلها ، بصو على الجهاز واتصدمو لما شافو ان قلبها وقف على الاخر


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close