اخر الروايات

رواية صدفه غيرتني الفصل الثاني 2

رواية صدفه غيرتني الفصل الثاني 2



تاني يوم

=احم اتفضلي شكرا جدا
_ اي ده لحقت تخلصه في يوم !؟
= اه قولت عشان متأخرش عليكي
_اه تمام
=احم اسمك اي
_حور
=اسمك جميل شبهك
_ رديت بخجل شويه احم شكرا
=انا اسمي محمد
_عاشت الاسامي يا محمد
= تسلمي
_سلمت من كل سوء وشر يارب 🙂
=يارب .... بتشتغلي اي
_انا دكتورة اطفال
=حلو ربنا يوفقك أنا مهندس معماري
_ربنا معاك
=يارب ...اسف لو ازعجتك
_لا عادي
=اوك سلام
_سلام
مشيت وروحت وتاني يوم روحت العياده دخلت وقعدت بدأت اكشف علي الاطفال
بعد شويه لقيته داخل هو وبنت صغيره ف الاول حسبتها بنته بس هو قعد وقال دي اختي من امبارح تعبانه شويه كشفت عليها وخلصت قالي شكرا جدااا
_ عفوا علي اي ده شغلي
بعدها مشي وبالليل روحت مكاني المفضل اللي هو النيل لقيته هناك برضو روحت سلمت عليه
_ اختك عامله اي اخبارها
=الحمدلله اتحسنت
_طب الحمدلله
مرت مالايام وكل يوم بروح هناك وبشوفه وعلاقتنا اتحسنت كتير وبقت اقوي وأحم شكلي ابتديت احبه أو حبيته اي اللي أنا بقوله ده 😂 بس ف يوم تعبت كنت قاعده علي الفيس لقيت بوست بيقول أن مينفعش صحوبيه بين ولد وبنت(وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ.......أخدان هنا بمعني صاحب ) ومينفعش تهزري أو تتكلمي مع اي رجل مش من محارمك وأجنبي عنك وسمعت كذا فيديو لكذا شيخ في الموضوع ده ساعتها قررت اني مش هكلمه تاني ومع مرور الأيام مكنتش بروح النيل عشان مشوفهوش بس ف يوم كنت مخنوقه ونزلت اتمشي شويه لقيتو جاي ورايا وبيقولي
_ انتي مش بتيجي ليه
= معلش مينفعش وقفتنا كده غلط ومينفعش اتكلم معاك
_ليه بقا أن شاء الله
= عشان حرام
اه ...تمام أنا اسف
وتمر الايام زي بعضها وكنت مفتقداه جدا لحد اليوم ده ما جه
_ حور يا حور
= نعم يا ماما
_ قومي يا بنتي عشان في عريس متقدملك
= مش موافقه يا ماما
_ انتي لسه شوفتيه عشان توافقي أو ترفضي
= مش عايزه اعرفو
_ يا بنتي معلش اقعدي معاه وبعدين قرري وكده كده مش هنغصبك علي حاجه
= ماشي يا ماما
قومت روقت البيت مع ماما وبالليل دخلت اجهز لبست دريس وخمار عليه وخرجت
_ ازيك يا حور عامله اي
أنا بصدمه : محمد 😳
_ ههههه اه محمد
= أنا الحمدلله بخير وانت اخبارك
_ يارب دايما .أنا الحمدلله
بعد ما اتكلموا (الصراحه مش عارفه بيقولوا فمعرفتش اكتب الحوار يلا مش مهم 😂😂😂)
= احم تمام ردي هيوصلك مع بابا
_تمام
دخلت وصليت استخاره وارتاحت الحمدلله وقولت لبابا اني موافقه
اتفقت مع بابا أن يكون خطوبه مع كتب كتاب عشان مغضبش ربنا ومحمد وافق الحمدلله
أستغفر الله العظيم رب العرش العظيم و اتوب اليه ❤️
************يوم الخطوبه وكتب الكتاب
«بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير»
قعدنا مع بعض شويه لوحدنا
_ اخيرا يا شيخه تعبتيني معاكي
= اي ده اناااا 😳
_اه انتي
= ليه بقا أن شاء الله
_ دوختيني وراكي كنت كل يوم براقبك واعرفك من زمان من لما كنتي في الكليه وكنت أعرف أن الكرسي اللي أنا قعدت عليه كان مكانك المفضل علي النيل ف اتعدمت وروحت قعدت فيه عشان اعرف اكلمك وساعتها عرفت اكلمك بس اما انتي مبقتيش تيجي ولا تكلميني زعلت جدا وتعبت وبقيت اروح هناك اقعد في نفس مكانك علي النيل ودلوقتي مش مصدق انك معايا 🥺
= للدرجادي بتحبني
_ واكتر كمان أنا لو اطول اجبلك نجمه من السما هجبهالك
= حضنته وقولتله : أنا بحبك اووووي 🥺
_انا بحبك أكتر يا من نبض الفؤاد باسمها ♥️
بعد شويه قالي تعالي ننزل نتمشا شويه نزلنا اتمشينا علي النيل وقعدنا في مكاني المفضل
_ انتي مكنتيش بتيجي ليه وقولتي اني مينفعش اقف معاكي
= لاني ساعتها عرفت أن حرام أكلمك لانك اجنبي عني ومن تعجل شيئا قبل أوانه عو،قب بحرما،نه عشان كده بعدت عنك لاني مكنتش عايزه ربنا يحرمني منك وكنت كل يوم بصلي قيام الليل وادعي ربنا تكون من نصيبي ♥️😇
وفعلا .(قيام الليل بيحقق معجزات 🙃)




الثالث من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close