اخر الروايات

رواية لا ندم في العشق الفصل الثاني 2

رواية لا ندم في العشق الفصل الثاني 2



عماد ببرود " لمااا دين ابوكي يخلص ابقى اطلبي الطلاق
وكاااد يغااادر لكن اوقفه قولهاا......
نور بجمود " باااقي كم من الدين بتااع ابويااا
عمااد بسخرية " اااي هتدفعي اانتي
نور " اايوااا انا ال هسددلك الباقي من الدين
عماد " وهتجيبي الفلوس دي كلهاا منين
نور " هشتغل
عماااد بسرعة " مش لماا تعرفي تخرجي من البيت الأول
صمتت تنظر له باستغراااب هذاا رجل ااخر ليس الذي احبته
غادر في صمت فهو قد شعر بخيبة املهاا منه لكنه لن يخااطر وتبتعد عنه هذاا الدين ماهو الا عذر لكي تبقى مقيدة به للأبد
مسحت دموعهااا واتصلت بااابيهااا تسااله عن المبلغ.......
واغلقت معه وهي تبتسم بسخرية على ماقد افنت حيااتها به
_____________بعد شهر ...
كاان في مكتبه يحااول العمل لكنه لا يستطيع فالشوق قد غلبه جااافه النوووم وهي بعيدة يتمنى لو يستطيع جذبهاا لاحضانه وينعم بليلة سااا..خن من جسد..هاا الذي يثيره حد اللعنة
دخل خالد فهو صديقه وحااارسه وبئر اسراره
خالد " طلبتني ي عماااد
عماااد وهو بركز في الشغل ال في ايده " البضاعة وصلت المينااء ولا لسااا
خالد " من الاسبوع الفاااتت وصلت وروحنا انا وانت واطمنى على البضاااعة والمشتري هيوصل الاسبوع الجااي
عمااد وهو يمسك رااسه باالم " تلاقيني. نسيت ولا حااجة
خالد بقلق " شكلك تعباان تحب نروح للدكتور
هز راسه بلااااا " انااا كويسة ي خالد متقلقش علياا اخوك أسد
خالد " طب متزعلش مني من ال هقولهولك اياااه
اااانت واحد غبي ي صاحبي
بصله عماد بصدمة وهو بيشر على نفسه " اانت بتقول عني كده ي خااالد د ه اناا عماد
خالد " انا عاارف انت كده ليه وبسبب مين واحب اقولك انك تستاهل لأنك مش مقدر النعمة ال ااانت فيهااا
لو مش هتقدر تخليهااا مبسوطة ابعد عنهاا في ال بتمنى ظفرهااا
عمااد بغضب " مش عاايز اشوفك وجهك ي خالد
خالد بابتساامة " انا مش بشتغل عندك ي صاحبي
على كلن اناا ماشي وفكر في كلامي سلام.....
تنهد عمااد بضيق وخرج من المكتب بسرعة البرق ذهب الي منزله و هموم الدنياا كلهااا فوق راااسه بتمنى لو يخطفهاا بين ذرااعيه
وجدهااا تجلس مع ااابيهاا ومعه جاااد الذي يلعب بعيداا
نظر بعيداا وجد حقيبة ملابسها التى لم تفتح منذ أن تزوجها
فهو احضر لهاا كل ما قد تحتااجه ولم ينقصها شي وطلبتها أومر بالنسبة اليه كان يفعل كل شي يجعلها تبتسم لكن لم يقل لهاا ماقد يشرح صدرها ويفرح قلبهااا....
عماد ببرود مصطنع. " هو ااااي ال بيحصل هنااااا
ماااجد بهدوء وهو يعطيها حقيبة صغيرة سوداء اللون فتحه لهااا
إذ بهااا ملئية بالماال
سااله بهدوء حذر " ااي ده
مااجد " ده الدين بتاااعي عمااد بيه
دلوقتي على حسب اتفاقنا تطلق بنتي ومتقلقش ابنك هيفضل معك
نظر ليرى رد فعلهااا وجدهاا تبكي بصمت
عمااد بهدوء " جبتي الفلوس دي كلهااا منين ي نور
نور " وانت يهمك في اااي جبتهاا منين
انت تاااخذ فلوسك وتحررني منك ومن قيودك
ماجد " فلوسك وعندك طلق بنتي وخلينا نروح بما يرضى الله
عمااد " اعتبر الفلوس ال انت ادينتهاا مني مهرهااا
دلوقتي تحط فلوسك دي في جيبك واتكل على الله ي عمي
انااا مش هطلق بنتك ابدااا
مااجد بغضب " بس ده مكنش اتفقناااا
عمااد " غيرت راائي ي سيدي ومش هفرط في مراااتي ولا في ااابني
مش هسيب اابني يتربي بعيد عن اامه مش هعيشه ال عشته انااا
نور بلهفة " طب هاااخذه معاااياا هربي ومش هينقصه حاجة
وانت تقدر تشوفوواا كل فترة بس ارجوك طلقني ....
عمااد " الحاجة ال معملتهااش من ٤ سنين عايزااني اعملهاا دلوقتي في ال ٤ دقاائق دوول ده بعدك
اااخر قرااار عندي انااا مش هطلق على جث.ت..ي ومش هعملهاا
خرج غاااضبااا بعدماا القى قنبل.ته ومان وصل الي بااب الفيلااا
حتى اصااابته رصااص.ة على كتفه
نظر لذالك القناص الملثم اجتمع جميع حرسه حوله في وضع الدفاااع
وقع اارضااا عندما ااشتد عليه الالم وهو يكاد يفقد و.عيه
عمااااد .... عمااد
سمع صوتهااا العذب تناااديه انحنت نحوه ودموعهاا تنزل بشدة
نور ببكاء. " عمااد حبيبي ابوس ايدك فتح عينيك
صرخ مااجد بأن يتصلواا بالاسعااف
امسك يدهااا وهو يهمس لهااا " نور بحبك ..
اناااا بحبك اوي محبتش قدك ولا هقدر احب غيرك ي عمري وكل دنيتي بعشقك....
انصدمت ممماا سمعته هل يعقل انه حبهااا هي لكن لماذا لم يقل قبل الااان هل يعقل. انه الوداااع..........
نور بصرااخ. " عماد متسبنيش اناااا بحبك انااا.......يتبع


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close