رواية عشقت خادمة الفصل الثاني 2 بقلم ملاك احمد
*عشقت خادمه*
*ملاك احمد*
البارت التاني
ساره:حاضر
ساره:الله يسلمك انا اسفه علي التاخير ده
ام فهد :طيب خشي شوفي شغلك
ساره :حاضر
*عند فهد*
مراد:فهد
فهد :نعم يمراد
مراد:في اي يفهد
فهد:مفيش بس بفكر في اللي عادل ممكن يعملو
مراد:هو من ناحيه هيعمل فهو هيعمل وناوي علي شر
فهد :عارف وعلشان كد بفكر في حاجه كد
مراد:حاجه اي
فهد:كل خير
*في بيت عادل الطبلاوي*
حسن:ناوي علي اي يعادل
عادل:هقتلو
حسن :اي انت بتقول اي
عادل :هقتلو واخد كل اللي وراه وقدامو هخليه يكره اليوم اللي قالي فيه لا
حسن :وهتعمل اي دلوقتي
عادل :تخلي ناس يراقبوه وتعرف رايح فين وجي منين وخد بالك فهد لماح اووي ولو عرف انهم من ناحيتنا هيبق اخر يوم لينا انت فاهم
حسن :اعتبر كل حاجه من دي حصصلت
عادل :ماشي
بليل في منزل فهد
ساره :انا خلصت يمدام
ام فهد :ماشي خدي فلوسك اهي
فهد :السلام عليكم
الاتنين :وعليكم السلام
فهد :عامله اي يست الكل
امو :الحمدالله ♡
فهد:وانتي ي ساره
ساره باحراج :الحمدالله
امو :روحي حطي الاكل وغوري روحي
ساره:حاضر
فهد:اي المعامله دي ي امي
امو :معامله اي
فهد:بتعاملي ساره وحش
امو :عادي دي خدامه
فهد:اي يعني
امو :يلا يفهد روح غير هدومك
فهد :هاكل الاول
امو:تمم
ساره :الاكل خلص ي مدام
امو :ماشي تقدري تروحي
ساره :تمام سلام
فهد :جي معاكي استني هاكل الاول
ساره :......
امو :رايح فين
فهد :هوصلها
امو :لا
فهد :لا اي زي ما كنت بوصل هاله هعمل مع ساره
امو :لا
فهد طيب انا خارج مش واكل
امو :رايح فين
فهد :مش مهم سلام
امو :استني يفهد
ساره :استاذ فهد
امو :انتي السبب اصلا
ساره :انا مالي يهانم
امو :اطلعي بره ومشوفش وشك هنا تاني
ساره :حاضر
خرجت ساره وكانت ماشيه تعيط فهد شافها
فهد:ساره
ساره مسحت دموعها :نعم
فهد :متزعليش تعي هوصلك
ساره :ماشي
*في منزل ساره*
امها :استر يرب اتاخرت اووي
رنا :الو
امها ردت :الو ازيك يرنا
رنا :كويسه الحمدالله هيا فين ساره يطنط عايزاها
امها :مجتش لحد الان
رنا :هيا في الطريق يطنط اهدي
امها :هيا فين كد
رنا :في الشغل
امها :ماشي يرنا
رنا :تمام تصبحي علي خير يطنط
امها :وانتي من اهل الخير
ساره :شكرا علي التوصيله
فهد:العفو انتي اختي الصغيره
ساره :ربنا يخليك تصبح علي خير
فهد:وانتي من اهل الخير ساره
ساره :نعم
فهد:انتي جايه بكره الشغل ؟
ساره :لا معنتش هاجي
فهد :لي
ساره :عادي سلام
فهد:ماشي سلام
تان يوم في الشركه
السكرتيره :صباح الخير ي مستر فهد
فهد :صباح النور
السكرتيره :اتفضل امضي الورق ده علشان اوديه لمستر مراد
فهد :سبيه وانا هخلصو وابعتو
السكرتيره :تمام
عادل :روحي قولي لي فهد اني عايزو
السكرتيره :حاضر
السكرتيرة :مستر فهد مستر عادل عايز حضرتك
فهد :دخليه
السكرتيره :اتفضل
عادل :فل
فهد:نعم يعادل عايز اي
عادل :هيا دي طريقه مقابله
فهد :مش هككر السؤال تان عايز اي
عادل :عايز حقي في الشركه
فهد :حق اي
عادل: انا شريكك انت ناسي نفسك ولا اي
فهد اتحول وعينو بقت حمره دم وعرقو بان
فهد بعصبيه :انت ازاي تكلمني كد اصلا وصوتك ازاي يعلي عليا انت عبيط ومسكو من القميص
عادل بخوف :عايز حقي انت هتاكلو عليا
فهد :حققققق اي يبو حقققققق دي شركه ابويا اللي انتو قتلتوووه
عادل :خخلاص خلاص اتخنقتتتت
فهد :غور من وشيييي
عادل خرج يجري وهو مرعوب
في الجامعه
رنا :اتاخرتي لي امبارح
ساره :حكتلها علي اللي حثل
رنا :اي الوليه الصعرانه دي
ساره :اول مره تقولي حاجه صح
رنا: طيب يلا علشان النهارده في محصرات كتيره
ساره :ماشي يلا
عند عادل
عادل وهو بيكسر في البيت بعصبيه :هموتكككككك يفهد واخليييك تندم علي اللي عملتو معايا ده
حسن :اهدي يعادل مش كد
عادل :انت مشوفتهوش كان منظرو عامل ازاي
حسن :عارف انو بيبق شكلو مرعب بس اهدي
عادل :حسن خد الحجات دي وتحطها في بيتو ازاي معرفشششش وتحط في الشركه كمان
حسن :عادل دي مخدرات
عادل :منا عارف انها مخدرات تحطها انت فاهم
حسن :اعتبرو حصل
في منزل فهد
والدتو :نورتي يحببتي البيت كلو
نور :ده نورك يطنط اومال فين فهد
والدتو :في الشغل بس بقولك اي بق عايزاكي لي فهد عايزه افرح بيكو بق
نور :اكيد يطنط
والدتو :ونن هكلمو ويجي يتقدملك
نور :بحبك ي احلي طنط نها في الدنيا
والدتو :ونا كمان بحبك
بعد شويه فهد جه
نور :فهد حبيبي وحضنتو
فهد زقها :ابعدي كد في اي وبعدين انا مش حبيب حد
والدتو :لا يفهد احنا النهارده بليل هنروح وتتقدم لنور
فهد :مش موافق طبعا سلام انا رايح الشغل
نور :انا جايه معاك هقعد معاك
فهد :لا انا مش رايح اتفسح سلام