اخر الروايات

رواية عقرب الحوت الفصل الثاني 2 بقلم ملك الشامي

رواية عقرب  الحوت الفصل الثاني 2 بقلم ملك الشامي 


ملك و لوكا: بس احنا عايزين مهمة من العيار الثقيل يا فندم
اللواء جمال: عنيا هو انا عندي اغلى منكم
ملك : تسلم يافندم يلا نتكلم في الشغل
اللواء جمال : يلا بصوا المهمة هي
تررررررررن تررررررررن 📞
ملك : ثانية واحدة يا فندم ممكن ارد
اللواء جمال: اه اتفضلي
ملك مسكت تليفونها و بتبص لقت مامتها بتتصل ردت
ملك : الو
ياسمين : الو يا ملك الحقيني 🥺
ملك : في اي ال حصل يا ماما انتي كويسة
ياسمين : الحقي ابوكي تعب في الشغل روحيله بسرعة
ملك بصدمة : اي طيب انا حروحله خليكي انتي في البيت
ياسمين : ماشي و طمنيني
ملك : حاضر سلام
قامت ملك بسرعة و لوكا اتخضت هي واللواء
اللواء جمال: في اي يا ملك
ملك : بابا تعب اوي و هو في مكتبه في الجامعة و لازم اروحله
اللواء جمال : طيب روحي و لما تخلصي تعال
لوكا : طيب ينفع اروح معاها
ملاك : لا خليكي عشان لو سيادة اللواء عاوزك
اللواء جمال: لا روحي معاها يا لوكا و تبقي طمنيني
لوكا : حاضر عن اذن حضرتك
اللواء : اتفضلي حاولي تلحقيها
طبعا ملك كانت جرت على مكتبها من ساعتها و لمت حاجتها و اتقابلت هي و لوكا في الطرقة
و ركبوا العربية و ملك طارت على الكلية خلال ربع ساعة كانت وصلت ملك و لوكا هناك
أمن الجامعة : ممنوع حضرتك تتدخلي
ملك بزعيق من خوفها على والدها : انا ملك الشامي رائد مخابرات بنت الدكتور محمد الشامي و والدي تعبان جوة افتح البوابة يلا
أمن الجامعة بخوف : حاضر افتح يا بني الباب
دخلت ملك على الجراج بسرعة و ركنت العربية
و طارت على مكتب والدها و لوكا وراها
دخلت لقت ناس كتير واقفة
ملك بزعيق : وسعوا من عند الباب
بس للأسف محدش اهتم و ملك خوفها بيزيد
طلعت ملك مسدسها الخاص و ضربت طلقة في الهوا عم السكوت لمدة دقيقة و بدأ الكل يرجع عن الباب
دخلت ملك بسرعة و لقت ابوها محطوط على الكنبة
ملك بعياط : بابا حبيبي قوم معايا يلا و حوديك لدكتور قوم يلا بقى
لوكا بصوت حزين : يلا نسنده و نوديه على المستشفى بتاعت يارا بسرعة
ملك : حاضر يلا
و بدأت ملك تسند باباها و لوكا لمت حاجته و شالت شنطته على ضهرها و سندته معاها و نزلوا على العربية ركبت ملك في الكنبة الخلفية و وضعت رأس والدها على رجلها و ساقت لوكا
ستووووب نتعرف على والد ملك ( محمد الشامي دكتور في كلية تجارة عنده ٤٣ سنة شعره أبيض شوية و عنيه سودة و عنده دقن راجل محترم و بيحب مراته و أولاده جدا )
مسكت ملك موبايلها و اتصلت على صاحبتها يارا
ملك : يارا الحقيني
يارا : في اي ال حصل
ملك : بابا تعب جدا وانا و لوكا جايين بيه دلوقتي على المستشفى بتاعتك
يارا : طب تعالي و انا حجهز غرفة الكشف حالا
ملك : طب احنا جايين خمس دقائق و حنكون عندك
يارا : ماشي مستنياكم
( يارا هي صاحبة ملك و لوكا و نور من هما صغيرين و خريجة كلية طب بشري و عندها مستشفى و عندها ٢١ سنة طويلة و رفيعة وتمتلك شعر بني فاتح و عيونها اخضر غامق )
ذهبت يارا لتجهيز غرفة الكشف
وصلت لوكا بالعربية علطول و فتحت باب العربية و بدأ الممرضين ياخدوا والد ملك على اوضة الكشف و اخدت لوكا ملك من العربية و هي سندها أما ملك فكانت تبكي بشدة خوفا على والدها دخلت يارا تكشف على محمد
بعد مدة خرجت يارا و راحت للوكا وملك
يارا : ملك عمو محمد اتعرض لحالة تسمم
ملك بصدمة و عياط : ايه بابا حصله تسمم و وقعت على الأرض مغشيا عليها
لوكا و يارا : ملااااااااك
لوكا : يارا شوفي اي ال مفروض يتعمل مع عمو بسرعة و انا هحاول افوق ملك
يارا : طيب انا حعملوا غسيل معدة و انتي حاولي تفوقيها و لو مفوقتش نادي على الممرضة و هي حتركب لها محلول
لوكا : طيب روحي بسرعة
راحت يارا بسرعة و امرتهم يجهزوا غرفة العمليات
في بيت ملك
ياسمين بعياط : يارب استر يارب احفظلي زوجي يارب و بتحاول تتصل على ملك بس مبتردش
في كلية طب
كانت كندة ماشية ( اخت ملك الصغيرة ) في الجامعة و في طريقهم الكافيتريا و حد مسك ايديها
كندة : في حاجة لو سمحت
الشاب و اسمه ماهر : اه في ولا هما شباب هندسة هما الحلوين و طب لا
كندة شدت ايديها و قالت : انت متخلف و لا عندك خال اهبل
ماهر : ما تلمي نفسك يا بت انتي و لسة حيرفع أيده عليها بس اخد بوكس ثلاثي الابعاد طيره على الأرض و كنت بصت و رآها لقته حمزة ( اخو ملك بس اكبر من كندة سنة )
ماهر قام و بيمسح الدم ال على وشه و قال : امال عاملة ليه الخضرة الشريفة ها
و حمزة انقض عليه تاني و قال انا اخوها يا اهبل و ضرب فيه و الامن جه و اخد ماهر ال وشه عبارة عن كتلة وارمة بس و حمزة و قف و اخد كندة في حضنه و بص على كل ال وافق بيتفرج و قال بصوت عالي : لو حد اتعرض لأختي تاني انا مش هرحمكم و خدوا سوسن ده كمثال و الامن خدهم على مكتب العميد و حمزة واخد كندة في حضنها و وصلوا عند مكتب العميد و حمزة و كندة و ماهر دخلوا عند العميد و ماهر قعد على الكرسي و ماسك وشه و كندة و حمزة واقفين
العميد : اي ال حصل ده و انتي يا بيه عملي في فيها الجامد ال انقذ حبيبته و بقيت البطل انت كويس يا ماهر يا حبيبي
حمزة و قعد قدام العميد و حط رجل على رجل و كندة جمبه : الله ده الباشا طلع واسطة ثانية واحدة انت قلت اي امم .. بطل و حبيبته انا حمزة الشامي اخو كندة الشامي و بعدين حضرتك منتظر أي لما اشوف حد بيضايق اختي اقف اسقفله و على فكرة انا لو مكنتش جيت كانت اختي هتتصرف
العميد : والله ده انتوا عصابة بقا و اتفضل قوم و انت بتكلمني
حمزة : هو شكله يا دودو مسمعش اسم العيلة كويس حسمعه كويس عيلة الشامي احنا نبقا و لا بلاش هي حتعرفك احسن يلا كندة عشان اتأخرنا و خدها و نزلوا و مروحين


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close