رواية احببت مرات اخويا الفصل الثاني 2 بقلم بسمله حسن
دخلت هبه من باب الفله لقت محمد موجوده اتخضت لما لقيته محمد موجود
هبه بصوت... يالهوي خدتني يا محمد
محمد... معلش يا ماما كنت المفروض اقولك انو جيت
محمد... جيت لمه انتي خارجتي انا جيت سالت عليكي داداه نعمه قالتلي انك في فرح احمد
هبه بعتاب.... كده يا محمد تكون موجود من بدري ما تجيش فرح اخوك
(بقلم بسمله حسن)
محمد بي عصبية... احمد خلاص اتجنن يروح يا تجوزه وحده مش من قامتنا ابوها شغال عامل في الشركه انا هروح لي انا اصلا قلتله انو ما يتجوزهاش وهو اثر انو يتجوز يبقا انا مليش دعوه بيه بكره لمه تضحك عليه يعرف انو الي انا قلته هو صح هي بتاعت فلوس وبس وطلع وسبه
(مع احترامي لي جميع العمال انتم مش قليلين ابدا)
هبه بيسراه ربنا يهديك يا بني وريح قلبك يارب
وطلعت الاوضه
نروح عند محمد كان بيلعب رياضه في لاوضه وهو بي فكر في الي حصل كلكم زي بعض كلكم صنف وس*خه وتعب من التفكير راح نام
أشرقت الشمس علي ابطالنا
نروح بقا علي العرسان الجداد
احمد كان بي يتأمل في ساره وهي نايمه
احمد في سره اي هي هتفضل نايمه كده كتير
(جراي يا عم سبه نايمه شويه اله )
احمد عمال يب*وس فيها في خده علشان تصح
(والله انت رخم )
ساره عمال تتقلب في لحد ما صحيت
احمد... صباحي مباركه يا عروسه
ساره بكسوف لمه افتكرت الي حصل امبارح... بس بقا يا احمد
(بقلم بسمله حسن)
احمد ببراءة.... هو انا قلت حاجه انا بصحيكي بس و ياله بقا علشان محضر لك مفاجأة
ساره ... بجد اي هي المفاجأة
احمد... هتكون مفاجأة ازاي لو قلتلك
ساره ببراءة اطفال... طيب قولي مفاجأة اي وانا هعمل نفسي اني معرفش حاجه خالص اي ريك
احمد.... ههههههه والهي لا انا مش هقولك حاجه خالص و ياله بقا عشان كده هنتاخر
ساره... طيب اخرج بره بقا
احمد... انتي بتطرديني من اوضتي
ساره.... آه و ياله بقا
احمد وهو خارج... ماشي انا خارج بي مزاجي علشان ما تفكريش ان انتي طردتيني انا خارج بمزاجي بس بصوت كوميدي
ساره يضحك وسعادة..... هههههه ربنا يخليكي ليا يارب
راحت سارة خد شاور واد فرضه سارة ما بتسيبش الفرد من الصلاة
بعد ما ساره خلصت فرده لقيت احمد واقف بيتفرج عليها اول ما خلصت صلاه احمد فتح له دراعته علشان ياخدها في حضنه
احمد بسعاده... انا بجد بشكر ربنا انو بعتلي زوجه صالحه زيك
(بقلم بسمله حسن)
ساره...انا الي مش مصدقه انو ربنا حقق لي حلم تعرف ان انا كنت بصلي قيام الليل كل يوم وبدعي من رب انك تكون من نصيبي
احمد... انا لو مكنتش شفتك في الشركه لمه جيتي تاخدي اجازه لي ابوكي انا مكنتش عرفتك اتجوزتك بس انتي طلعتي عيني علشان اكلمك وانتي قلتيلي انك مش بتكلمي ولاد عشان حرام سعته انا قلت هي ده تكون ام عيالي
ساره... انت لمه حولت تتكلم معايا انا غصبن عني بصيت في عيونك ساعتها حسيت بي شعور غريب وكنت بصلي كل صلاة وادعي انك تكون من نصيبي وربنا حقق لي حلمي
احمد...الحمدلله ياله بقا البسي علشان هنسافر وفعلا احمد خده ساره وركبه الطياره
ساره كانت خايفه ده اول مره تركب طيار
احمد... متخافيش انا معاكي ومسك ايديها علشان تطمن طول منا معاكي متخافيش
ساره...بس انا خايفه من اخوك محمد
احمد... ليه تخافي من محمد ده اطيب قلب في الدنيا
ساره... مش عارفه بس بحس انو بيكر هاني
احمد.... معلش استحمليه اللي شافه مش شويه بره
ساره بفضول.... ليه هو شاف اي
احمد... بسي ياستي
نروح عند محمد شويه علشان هيعملني بطاطس محمره عشان ما بجيبش سيرته
محمد صحي من النوم خدي شاور ونزل راح عند ادم
ادم كان نايم قام مفزوع على خبطه الباب
ادم بخضه... اي يا عم في حد يخبط علي الباب كده والله انا حاسه انو قطع الخلف
نتعرف على شخصية ادم القمر
ادم خالد صاحب محمد من أيام الثانوي ادم عنده 32سنه ملامحه هديه وجميله عيونه خضر وجسمه حلو ودمه خفيف
(بقلم بسمله حسن)
ادم وهو بيتاوب... في اي ياعم
محمد بي عصبية ضربة بي المخده في وشه
ادم عرفه انو محمد مضايق
ادم.. طيب اي الي مضايق طيب
محمد بحزن... مش قادره انساه مش قادره يا ادم
ادم بزعل علي صحبه... انسه يا محمد انساها يا صاحبي
محمد.. مش قادر كل حاجه بتفكرني بيها انا نفسي اشوفه بس و اقله ليه عملت معايا كده ليه
(ادم زعلان علي حالت صحبه)
ادم بصوت وحده ست.... طيبه تعال معايايابيبي وانا ها نسيك العالم كله راح حت ايده على صدره
محمد... نزل ايده من عليه قاله كتك القرف
ادم بصوت ست بتعيط... اهي اهي اهي برضو والله منا سيبك اروح اقول لهم انك بيتحرمش بيا بيه انا وابني الي في بطني
محمد تنح... انت تحولت كده ازاي
ادم بصوت ست بدلع.... انا بتحول علي طول يا حبيبي
محمد تنح اكتر... لا لا انت دخلت كليه الشرطه ازاي
ادم بصوت محمد هندي...بي مجهودي الشخصي
الاثنين بس لبعض وضحكوا
احسن حاجه لمه تلقي صاحب جدع معاك علي المره والحلو وهو ده الصاحب اللي بجد