رواية الحب دايما يغلب الشر الفصل العشرين 20 بقلم جاسمين محمد
احمد بعصبيه وزعيق... بس بقا اي اللي بتقوليه ده فعلا انتي هتفضلي عيله صغيره ومستحيل تفهمي حاجه
حور... بحزن شكرا ياستاذ احمد بعد اذنك سيب ايدي
احمد بحزن علي اللي قاله... حور
ولسه بيتكلم لاقي زينب بتصوت وداخله تجري عليهم
زينب..... الحق ماما مغمي عليها
احمد نزل جري هو وحور علي تحت واخد امه وراح بيها المستشفي
احمد... مالها يادكتور
الدكتور بحزن... الحجه الباقي في حياتك
احمد قعد علي الكرسي من الصدمه وزينب وحور بيعيطه ويصوته
الدكتور قرب من احمد وحط ايد علي كتفه... شد حيلك العمر ده في ايد ربنا وربنا اللي ادهولنا وهو اللي ياخدو في اي وقت
احمد وهو بيحاول يتماسك نفسه عشان حور وزينب... ونعم بالله وقرب من زينب وحضنها
زينب بعياط ونهيار... ماما سابتنا ياحمد راحت زي بابا هم مش بيحبونا ليه ياحمد ليه بيسبونا والله انا بحبهم خليها ترجع ارجوك
احمد.... حبيبتي انتي مش صغيره وعارفه ان الموت مش بايدهم
زينب بعياط... بس ليه ربنا بياخدهم انا محتاجها اووي في حياتي هو ربنا مش كفايه حرمني من بابا وانا صغيره يحرمني من ماما حرام
احمد حضنها جامد وتفتح في العياط... يروحي اهدي انا جنبك وراح شد حور اللي واقفه بتعيط وحضنهم هم الاتنين ورن علي خالد عشان يجي يقف معا وخالد جه جري علي المستشفي
خالد بعياط... احمد ماما فين
زينب حضنته وبعياط.... ماما سابتنا ياخالد شوف ماما عملت اي بعدت عننا ليه بتسيبني ياخالد ليه
خالد بيهدي زينب... اهدي ياروحي مانا واحمد وحور جنبك اهو ومستحيل نسيبك
زينب... بس انا عايزه ماما ياخالد
احمد وخالد خدو امهم وعملوا اجرات الدفن ودفنها ورفضه يقبلوا عز عشان اختهم
وزينب دخلت اوضته امها وطلعت لبسها وحضنته وقعدت تعيط
وخالد قاعد عمال يعيط ويفتكر ذكرياته معاها
واحمد ماسك صورتها وقاعد عمال يعيط... ليه بتسيبيني انتي مش كنتي وعدني تفضلي جنبي مين هيحميني ويقف جنبي دلوقتي حور دخلت عليه وحطت ايدها علي كتفه ووقفت قدامه
احمد لم شافها راح حضنها وهو قاعد وبعياط... كل حاجه راحت يحور امي خلاص راحت ارجوك خليكي جنبي ومتروحيش انا مش هقدر اعيش انتي وامي مصدر حياتي
حور بعدت وقعدت جنبه وحضنته وبعياط... انا مستحيل اسيبك ابدا مهم يحصل انا اسفه لو غلط
احمد... اوعديني متسيبنيش زي ماما
حور... احمد حبيبي انا بوعدك بس اوعدني انك تقوم كدا ومتضعفش انت لازم تقف جنب زينب اختك وجنب خالد انتو دلوقتي ملكمش غير بعض فلازم تقفه جنب بعض
احمد بنهيار... مش قادر
حور... مش انت دايما بتقول ان انا مصدر قوتك فانا جنبك وواقفه معاك وايدي في ايدك ولازم نقف جنبهم هم ملهمش حد غيرك
احمد بحب... فعلا حاضر انا لازم مضعفش واقف جنبهم
حور مسحت دموعه بايدها وبحب... ايو كدا احمد حبيبي مستحيل يضعف ابدا ولازم يفضل قوي
احمد حضنها وبحب... شكرا لوجودك في حياتي
حور بعدته عنها وبحب... بطل هبل انا اللي لازم اشكرك لوجودك في حياتي ويلا عشان نروح نشوف زينب وخالد
احمد... حاضر يلا وراح نزل عند اخوه وحضنه وحطه ايدهم في ايد بعض ونزلوا لختهم زينب
احمد اول مشاف منظر زينب وهي راقده علي سرير امه وحضنها لبسها وبتعيط لسه كان هينهار ويعيط بس حور مسكت ايده تقوي وقرب لزينب وخده في حضنه هو وخالد
خالد... حبيبتي انا جنبك انا واحمد وحور اه مش هنقدر نيجي مكان ماما بس مستحيل نسيبك ابدا
زينب بعياط... عارف ياخالد ماما كانت نفسها تفرح بقا وتشوفني بالفستان الابيض جنب عريسي فليه مستنتش افرحه ليه مشت وسابتني مين هيلبسني الطرحه البيضه مين اقعد انكشو واحكيلوا اوجعي مين قولي
احمد بعياط..... انا اهو جنبك احكيلي كل حاجه وحور اهي معاكي
حور حضنت زينب وبعياط... انا جنبك وحضنه بعض التلاته وقعدو يعيطوا
عدي اربع شهور وحياتهم مافيش اي جديد فيها خالص وعايشين شوي حزن وشوي فرح بس مش من قلبهم لحد ما في يوم
حور... زينب انا بطني وجعاني اووي وحاسه اني تعبانه
زينب بستغراب... ليه كدا اكلتي اي
حور... مالكتش حاجه من الصبح ومش قادره اكل حاجه وحاسه اني دايخه
زينب... طيب ارن علي احمد يجي يوديكي لدكتور
حور. ... لا متقلقهوش انا هروح اقعد شوي وانتي كملي الاكل معلش
زينب... ماشي ياروحي ياحبيبتي ولسه هتمشي حور راح اغمي عليها
زينب بخضه... حور وجرت مسكت التلفون ورنت علي احمد
احمد... اي يازينب في حاجه ياحبيبتي
زينب... احمد الحقني حور اغمي عليها
احمد خد مفاتيح العربيه وطلع يجري علي البيت
يتبع....