رواية الحب دايما يغلب الشر الفصل السابع عشر 17 بقلم جاسمين محمد
زينب... لا وقته وقت مانت كنا عرفنا انه مات منزلش دمعه دلوقتي لم صحي بقا بيعيط رن علي مرتك وقولها بطلي فرح احمد رجع تاني وعاش وعايزهي اقولك حاجه صغيره بس لو الكلام اللي سمعتوا الصبح كان علي احمد اخوي واتاكدت وحياته ياخالد مهرحمك اه انا اصغر منك بس انت مش بقيت علي الاخوي اللي بينا
حور وامل بستغراب... كلام اي اللي سمعتيه
زينب بتوتر..... كلام......
حور قربت منها وبعصبيه... انطقي كلام اي
حور بستغراب... انا بقيت مش فاهمه حاجه
امل... حبيبتي استني لم احمد يصحي ونسالوا علي كل حاجه
حور... اممم تمام ياماما
زينب... خالد ممكن تروح لمراتك عشان انت مالكش مكان بينا وملكش الحق انك تقف هنا وسطينا
خالد بحزن... لا انا هفضل هنا مع احمد لحد ما يفوق ومحدش ليه دعوه بي
زينب... خالد...
خالد قطع كلامها... زينب انا اخوكي الكبيره وملكيش الحق انك تتكلمي معايا كدا انتي سامعه
امل بعصبيه... من ايمتا وانت اخوهم الكبير
خالد بحزن.... من زمان بس يمكن تعتبريه من دلوقتي بعد ما فوقت
امل... ياريت تكون فوقت فعلا ورجعت لوعيك
بليل
حور بحزن... يادكتور انت قولتلي اني ادخل اشوفه عادي ومحدش راضي يدخلني من الممرضين
الدكتور... اتفضلي ادخلي
حور اول مسمعت كدا دخلت جري علي اوضه احمد وقعدت جنبه وبحزن وعياط... حبيبي قوم بقا وحشتني بقا كنت عايز تبعد عن حبيبتك طيب مفكرتش هي ممكن تعيش كيف من غيرك انت عارف اني من غيرك ممكن اموت ارجوك قوم وكلمني وحطت راسها علي صدروه وقعدت تعيط
احمد بدا يفتح عينها وبتعب... حح حور ح حور
حور سمعت صوته رفعت راسها وبفرح ممزوج بلهفه... انا جنبك ياروحي اهو حوريتك جنبك
احمد بتعب... انن انتي بب بتعيطي ليه مالك انا كويس اهو
حور حضنته وبعياط.... كنت خايفه افقدك اووي
احمد... مقدرش ابعد عنك ابدا وانتي عارفه كدا وحضنها جامد وبتعب ااااه
حور بعدت عنه بسرعه وبلهفه... انا اسفه والله اي وجعك
احمد رجع حضنها وبحب... متتاسفيس تاني انتي الوحيدها اللي مهما تقربي مستحيل اتلم ولا اتوجع منك واوعي تعمليها تاني وتبعدي عن حضني او عني انتي سامعه
حور بحب... سامعه والباب خبط
حور بعدت عن احمد... ايو اتفضل
الدكتور دخل... عامل اي دلوقتي ياستاذ احمد
احمد... الحمدلله كويس
الدكتور بدا يتفحصه.... لا كدا كويس فعلا
حور.... بجد يادكتور يعني ممكن نخرجه ونرجع البيت
الدكتور ببتسامه.... اه ينفع بس خلي بالكم منه اووي
حور ببتسامه... حاضر
احمد مسك ايد حور وداس عليها اووي من الغيره
حور بصوت واطي... احمد سيب ايدي بتوجعني
احمد بصوت واطي... اتلمي طيب عشان مزعلكيش
حور بستعباط... هو انا عملت اي
الدكتور.... طيب اسيبكم انا وحمدالله علي سلامتك يااستاذ احمد
احمد... الله يسلمك
احمد بعد ما الدكتور طلع شد حور عليه وبغيره...بتبتسمي ليه وهو التاني عارفه يحمد ربنا اني مكنتش راقد كدا كنت قومت شو***تلوا بوقه اللي بيبتسم منه ده
حور بحب... هههههه حرام عليك وهو الدكتور لازم يكون بيتكلم كدا مينفعش يكشر
احمد... حور متنرفزنيش
حور باسته علي خدو وبحب.... بحبك وانت غيران كدت ومتعصب
احمد رفع حاجه.... لا والله
حور بضحك... هههه والله وامل وزينب خبطه علي الباب ودخلوا
امل وزينب بلهفه وحب.... عامل اي حمدالله علي السلامه
احمد... الله يسلمكم اهدو انا كويس اطمنوا
امل وزينب بصي نحيت الباب واحمد استغرب وبص لاقي خالد داخل
احمد بعصبيه... يابجاحتك بتق***تل القت**يل وتمشي في جنازته اي جايبك جي تتاكد لسه عايش ولا لا
خالد بحزن... ممكن اتكلم معاك لوحدين طيب
حور بعصبيه.... لا واطلع بر روح لمراتك
احمد بص علي خالد حس انه فعلا ندمان راح سكت حور
احمد... حور استني عايز اي ياخالد
خالد... عايز اتكلم انا وانت لوحدين
احمد بصلوا شوي.. تمام زينب خدي ماما وحور واطلعي استنوا بر
حور... بس ياحم....
احمد بصلها بنظره تطمنها... اسمعي الكلام عشان خاطري
حور... حاضر وطلعوا
احمد... اتكلم عايز تقول اي
خالد قرب منه وتفتح في العياط... انا عارف اني السبب في اللي انت فيه ارجوك سامحني ويلا نفتح صفحه جديده ونرجع اخوات زي الاول
احمد بحزن.... ياااا انت اتاخرت اووي ياخالد اتخرت ان لو ربنا مكنش كاتبلي عمر جديد كنت زماني مش مكنتش موجود دلوقتي
خالد.. والله انا اسف وحقك عليا هي كانت عمياني عن كل حاجه ومجستش اني فعلا بحبك ومقدرش اعيش من غيركم غير لم انت كنت هتروح مني ولم زينب اللي ربيتها علي ايدي كنت واقفه بتبهدلني وعارفه الصحه من الغلط ولا امي اللي لقيتها بعددت عني انا اللي عمل فيا كدا اني طول حياتي بتعب عشانكم وفي الاخر ابوك يديك الورث وهدي كان كلامها صعب اووي لم خلتني اصدق انكم مش بتحبوني
احمد... ياخ يغور الورث اللي يخليك كنت عايز تتخلص من اخوك اخوك اللي اتربي علي ايدك انت اللي كان بيعتبرك اخوي وابوه وصحبه اللي كنت كل حاجه في حياته اللي ضحي بحب عمرو عشان يشوفك مبسوط اللي دايما كان يقف جنبك اللي دايما كان فخور بيك قدام زمايلوا
خالد بعياط... حقك عليا والله انا مكنت اعرف عقلي كان فين وانا بسمع كلامها وبعمل كل ده
احمد... ههه عقلك كانت هي مسيطره عليه بالاعمال اللي كانت بتعملها ليك كل فتره والتانيه
خالد بستغراب... اعمال اي مش فاهم
احمد... ههه مراتك الدكتوره خرابت البيوت كانت كل فتره والتانيه بتروح عند واحد بتاع اعمال وتعملك عندو وانا معرفتش غير امبارح ودفعت فلوس للراجل عشان يبطلوا ويوقفهولك ولو هي رحتلوا ميسمعش كلامها عشان كدا انت فوقت وبدات تستوعب كل اللي بيحصل كانت بتعملك عمل عشان تخليك تسمع كلامها وتكرهك فينا ياستاذ يكبير ياللي المفروض انك كبير العيله
خالد.... بعياط ارجوك سامحني طيب وانا والله هرجع كل حاجه زي الاول وهطلقها ومستحيل اخليها علي زمتي تاني
احمد.... خلي امك اللي وقفت في وشها وزعقتلها عشان مراتك تسامحك او اختك اللي ضربتها ورميتها بر الشقه عشان مراتك تسامحك الاول
خالد وهو منزل راسه في الارض وديني لخلص عليها عشان كل ده بسببها وفتح الباب وطلع يجري
احمد بصوت عالي.... زينب ياماما اجري وره خالد
زينب بستغراب... في اي
احمد... الحقي رايح يمو.. ت هدي اجري بسرعه احسن ميضيع حياته
زينب وامل جري وره خالد.....
يتبع......