اخر الروايات

رواية الحب دايما يغلب الشر الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب دايما يغلب الشر الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد



حور بحزن... احمد انا حاسه ان في حاجه هتحصل قلبي مقبوض اووي
احمد بحب... مافيش حاجه ممكن تحصل واحنا الاتنين سوء اهدي ومتخافيش
حور... يارب ما حاجه تحصل
احمد بحب... بحبك
حور بحب... وانا بعشقك
احمد... وانا بدمنك وحضنها
والفون بتاعه رن
حور... مشوف مين بيتصل
احمد... هششششش سيبك دلوقتي
حور... شوف مين يلا اكيد من الشركه
احمد... هوف مهو اكيد يعني من الشغل وطلع التلفون الو
_احمد بيه مش جي الشركه النهارده عشان في اجتماع مهم
احمد... اممم تمام طيب جي اهو سلام
_سلام
حور... مش قولتلك اكيد في شغل
احمد رفع حاجبه بستغراب... طيب مانا عارف اني عندي شغل بس مش قادر اسيب القمر لوحدو وغمزلها
حور خبطه في كتفه... اتلم ويلا روح الشغل
احمد... بارده والله وحاضر بس اوعديني هتاخدي بالك من نفسك
حور... بوعدك وانت تاخد بالك من نفسك
احمد... اشطااا حاضر يلا اسيبك بقا وباسها من خدها فيخفظ الله
حور... في رعايته الله
***********************
هدي.... الو نفذ بقا اللي اتفقنا عليه هو خرج دلوقتي
.. تمام يامدام بس دلوقتي بعمل عمليه اخلصها بس
هدي بعصبيه... عمليه اي مش وقته خالص هو خرج رايح الشرطه
.. تمام ننفذها وهو راجع من الشركه اطمني انتي خالص واللي اتفقنا عليه هيتنفذ
هدي....تمام لم نشوف يلا سلام دلوقتي
.. تمام سلام
خالد... بتكلمي مين
هدي.. بنفذ اللي اتفقنا عليه نتخلص من احمد
خالد قعد بياس علي الكرسي وبتنهيد... مبلاش ده مهما كان اخوي
هدي... يعني هو مش ملاحظ انه اخوك وحرام ياكل حقك ويحرمك من ورثك في ابوك ولا عيالنا دول هنأمن ليهم مستقبل كيف واحنا مش بقا معانا حاجه
خالد خد نفس طويل... معانا ربنا
هدي... وربنا ده بقا هيدبر لعيالنا الصغيرين اكل منين وهم مش معاهم فلوس ولا هيعيشهم عيشه حلوه كيف لم نموت ونسيبهم
خالد... بلاش كفر بربنا ده هو اللي مدبر لكل واحد فينا حياته ورزقه اي
هدي... اممم خالد احنا اتفقنا ومش هرجع في كلامي تاني اصلا الخطه هتتنفذ شوي كدا
خالد... يوه بقا براحتك اللي تعمليه انا قايم انام شوي
هدي بسخريه... قوم ياخوي مهو ده اللي انت بتعرف تعمله علطول
... خالد دخل اوضته وراقد علي السرير عمال يفتكر مواقفه هو واحمد وهزارهم
فلاش باااااك
احمد... الباشااا اخوي قاعد زعلان ليه في حاجه ولا بدا يحب بقا والجو ده (وغمزلوا)
خالد بضحك.... هههه اتلم ياض انت
احمد... ياعم هتلم حاضر بس احكيلي في اي يلا
خالد... بصراحه انا معجب بهدي
احمد سمع اسم هدي انصدم وسكت
خالد... انت ياض سرحت فين
احمد.... ها لا معاك طيب وعايز تتجوزها يعني
خالد... اكيد امال لعب عيال شايفني في سن المراهقه زيكم
احمد بحزن... ههه معلش خدني علي قد عقلي بس اشطاا نجوزهالك ياعم دي حاجه سهله
خالد... بجد ياض بس هي هتوافق بي كيف وهي معاها كليه وانا شغال ميكانيكي
احمد... مدام قولت عايزه يبقا هجوزهالك وانت احسن من اللي واخدين كليه هي تطول اصلا انك تتجوزها يامعلم انت
خالد... حبيبي ياخوي والله
احمد بحب... انت اللي حبيبي انا مهم اعمل مقدرش اردلك جميل واحد من جمايلك عليا بقيت ابوي بعد لم هو مات وتحملت كل حاجه عارف انت لو تطلب عين من عيوني مش هتاخر عليك ابدا
خالد حضنه وبحب... متقولش كدا انت اخوي الصغير وانا من واجبي اقف معاك
احمد... يديمنا في حيات بعض يارب ياخوي يارب
خالد... يارب
احمد .. يلا اسيبك دلوقتي عشان اروح افكر هنخطف المحروسه دي كيف ونجوزهالك سلام
خالد بضحك... هههه سلام ياخوي
الحاضر
... خالد راقد علي السرير وبيفتكر كل المواقف وصعبان عليه اللي هيعملوا في اخوي وبعيط وراح قايم من مكانه وطلع بر
******************
حور واقفه في المطبخ بتجهز اكل وزينب دخلت عليها
زينب... بتعملي اي
حور انخضت... ياشيخه حرام عليكي مش تكحي
زينب... المره الجاي حاضر بس جعانه بتعملي اكل اي
حور... انتي علطول جعانه اصلا
زينب... والله من بعض ما عندكم انتي اكتر مني يلا اخلصي بتعملي اي بقا
حور... بعمل مكرونه بشاميل وبط
زينب.... الله بقا احبك يابت ياحور وانتي مدلعاني انا وكرشي كدا
حور... تعالي ساعديني طيب وخلي عندك دم احسن اقول لاحمد
زينب... ها لا جي اهو ياختي
حور... بت يازينب تعالي اقفي مكاني هنا عقبال مطلع بر اجيب حاجه
زينب... تمام روحي
... حور طلعت وجي تطلع علي السلم وكانت لسه هتتزعلق وتقع بس خالد لحقها ومسكها قبل متقع
حور... شكرا
... خالد مردش عليها ومشي
حور... خالد احمد اخوك بيحبك
خالد وقف وبصوت كله حزن... واضح الحب اللي بيجبهولي
حور بحزن... انت مراتك عامي عينك عن الحقيقه فكر في كل حاجه هتلاقيه بيحبك اووي اكتر من اي حد يمكن اكتر مني انا شخصيه ولو علي الورث ان عارف انه عندو يضحي بيه كله لو حس ان انت اخوي خالد بتاع زمان مش خالد بتاع دلوقتي اللي ماشي وره كلام مراته اللي خسرتوا امه واخته واخوي فكر ياخالد وهتلاقي محدش حبك ولا بيحبك قد احمد وفكر وشوف مش بيحبك ومين بيحبك قبل فوات الاون (وسابته وطلعت علي فوق)
.. خالد وقف شوي يفكر وقعد مكانه علي الكرسي وهو عمال يفتكر كل المواقف بينه وبين اخته وامه واخوي وبسرعه وزعيق
خالد.... هدي ياهدي وطلع يجري علي فوق
حور وزينب شافه استغربه بس اش اتكلمه
***************
... احمد بيه الوفد اللي جي من المانيا بيعتذر ليك انه مش هيقدر يحضر النهارده
احمد... تمام انا هروح طيب عشان دماغي مصدعه وهرتاح شوي
... تمام ياحمد بيه ولو اي حاجه جديد حصلت هبلغ حضرتك
احمد... تمام سلام
***************
... الو ايو يامدام اهو احمد خارج من الشركه
هدي... تمام نفذ العمليه ومترنش عليا غير لما تكون خلصت
... تمام يامدام سلام
هدي... سلام وسمعت صوت خالد بيزعق
هدي... يوه بقا عايزه اي سي زفت ده بقا
خالد... رني عليه قوليلوا ميجيش يوقف اللي هيعملوا
هدي... يوقف اي انت رجعت تاني لا هنفذا كل حاجه وخلصنا وهو اكيد اصلا خلصنا منه بح
خالد قعد مكانه ومسك راسه وبصدمه.... لا مستحيل
***************
زينب... حور شوفي مين بيرن
حور بستغراب... دي رحمه سكرتيرة احمد هو في حاجه ولا اي
زينب... معرفش ردي ونشوف في اي
حور... حاضر الو يارحمه
رحمه بعياط..... الحقي ياحور احمد بيه مات.....
يتبع


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close