اخر الروايات

رواية فكرة زواج الجزء الرابع 4 بقلم منه

 رواية فكرة زواج الجزء الرابع 4 بقلم منه


لين بعدم فهم :افندم
كريم بصدمة:ازاي ..وبيمسك ايديها وهو م مصدق
لين بعدت ايديها بغضب: انت عبيط ولا اي
كريم :انتي عايشة ازاي
لين بصتله بعدم فهم وقالت بعدم اهتمام وهي بتخرج:معنديش وقت افهم ولا افهمك
كريم وهو بيوقفها :انا م فاهم انتي لي هنا صح وغير كدة الدكتور قال انك موتي ايوة ازاي هتجنن
لين :انت بتقول اي يجدع انت مت اي وعايشة اي العنوان غلط يااخ ..وحاسب كدة من قدامي معنديش وقتت يخربيتك
كريم :انتي م لينا؟!!
لين وقفت ورجعتله تاني :انت تعرفها منين؟
كريم :انتي هتهزري ولا اي
لين كانت هتكلم بس حست بحد جاي شدت كريم وجريت لمكان برة تحت استغرابه ..ووقفت في حتة هادية وبدات تاخد نفسها بتعب :انت مين
كريم :انتي هربانة ولا اي
لين :امم اخلص انت مين
كريم :انتي الي مين لو انتي م لينا ف انتي مين
لين اتنهدت بحزن :انا اختها لينا متوفية انت مين بقي
كريم بان علي صوته الحزن من جديد:انا كريم الي ودتها المستشفي
لين هزت راسها بدموع محبوسة:الله يرحمها
كريم :يارب ....وبص عليها وعلي شنطتها وقال بهدوء:انتي العروسة م كدة
لين بتوتر:عروسة اي انت تبعهم
كريم :انا صاحب مازن كنتي هربانة
لين بتوتر وهي بترجع لورا:هروب اي ياعم كنت بجيب حاجة بس
كريم بهدوء:متقلقيش هساعدك
لين بصتله بصدمة:نعم!!بجد؟
كريم هز راسه وقال بهدوء:م موافق علي الي مازن بيعملو اصلا ...المهم ناوية تروحي فين عارف انك م هتثقي فيا وتقولي مكانك ومقدر ده بس اقصد عندك مكان تروحيلو ولا اتصرف في مكان ليكي ومتقلقيش والله انا م زيو انا اه كنت زيو بس ...اكمل بحزن:بعد حادثة اختك اتغيرت اعتبريني اخوكي ممكن
لين بصتله بتوتر وتفكير ..واتنهدت :تمام انا متقلقش عندي بيتي الخاص كنت عاملة حسابي علي اليوم ده
كريم بابتسامة :تمم خدي ده رقمي علشان لو حصل حاجة وهدخل انا علشان اتاخرت عليهم وانتي حاولي تختفي بسرعة علشان مازن م هيسكت
لين ابتسمت بهدوء ومشيت
________________
محمود قاعد متوتر وم علي بعضه وخايف لحسن لين تعمل حاجة
مازن بضيق:اطلع شوف البت دي اتاخرت كدة لي اخلص
محمود هز راسه وطلع وهو حاسس انه في حاجة. ..وقعد يخبط كتير وبعدين فتح الباب بغضب بس ملقاش حد
محمود اتنهد بغضب :لا لاا ليييييييين
ونزل بغضب وهو بيقول بخوف من ردة فعل مازن:هربت
مازن بصله وقام بغضب وضربه بغل :بتهرب بنتك بتهرب لا معرفتش تربي ..وقعد يضرب فيه بغضب :انا مازن الشافعي بت تهرب مني اناااا الي الكل بيتمنو بصة مني
كريم ببرود وهو داخل:كنت متوقع ان تقولك امرك يامولاي ولا اي
مازن بصله بغضب:اسكت
كريم بصله وضحك وبص لمحمود الي واقع علي الارض بشماتة:شوفت اخرت الي يبيع بنتو اي الي بيحصلو
مازن قعد بغضب:هجيبها البت دي انا هعرفها مين هو مازن الشافعي هجيبها واحطها تحت رجلي كمان
كريم بصله بضيق:م عارف هتفوق لنفسك امتي بس انا متاكد انك وقت ماتفوق هتفوق بعد ماتخسر ووتندم يامازن بس الصبر ...وسابه وخرج
ومازن بص. لاثره بضيق وغضب
______________________________
لين دخلت بيتها الي يعتبر في صحرا بيت صغير اوي وجميل محدش يعرف عنه حاجة غير اختها وهي ..وقعدت تفكر هتعمل اي قاطع تفكيرها فونها
احمد:لين انتي كويسة
لين اتنهدت بتعب وحزن:هترجع امتي يااحمد لو هتساعدني تعالي بكرة لو م هتساعدني قول
احمد :انتي مجنونة اكيد هساعدك وبعدين انا حجزت واول طيارة بكرة هجيلك
لين :متروحش علي البيت هنتقابل برة
احمد بحب؛تمم
لين قفلت وضحكت باانتصار:نبدأ
________________________________________________
بعد يوم
مازن:عرفتو حاجة
*لا يامازن باشا مفيش اثر ليها خالص
مازن بغضب:هتلاقوها في اسرع وقت وتجيبوهالي فاهمين حتي لو تحت الارض هتجيبوها ..وقفل
م هسيبك ياالين وهكسرك
______
احمد اول ماشاف لين جري عليها بحب واشتياق ولسة هيحضنها بس بين بعدت خطوة
لين بجمود:احمد هو اتفاق غير كدة انا عمري ماهسامحك وقولتلك عايز تساعدني ولا لا قولتلي ماشي بس لو م حابب احنا لسة فيها
احمد ......ويتبع
فكرة زواج"

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close