رواية قلوب الاحبة لا تفترق الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد
اسر بستغراب… اسيه مالك موافقه
رحمه… ياعمي السكوت علامه الرضا يلا علي البركه
خالد… ههههه فعلا يلا نقرا الفاتحه
اسر بصدمه… مش موافقه كيف
اسيه بحزن مخفي… يعني مش عايزه اتجوزك يعني مش عايزك
اسر بعصبي… انتي بتقولي اي هو اي اللي مش عايزاك ده
رحمه.. اسر اهد وقربت من اسيه
_حبيبتي في اي مالك ومش موافقه كيف ده اسر يا اسيه مالك في اي
اسيه.. عارفه انه اسر بس عادي مش موافقه وبعد اذنكم هدخل ارتاح ولفت عشان تمشي
اسر.. استني
اسيه وهي بتمسك نفسها بالعافيه عشان متعيطش ولفت.. نعم
اسر بغضب… اسيه انا مش عارف مالك بس لو في حاجه ممكن تقوليها ونتفاهم عشان لو طلعت من بيتكم مش هخطيه تاني
اسيه.. مافيش حاجه والله براحتك تخطيه خطيه متخطهوش براحتك برضو
اسر…تمام يابنت الناس وانا عملت اللي عليا يلا ياماما
اماني.. استنا طي يابني
اسر بعصبيه… انا قولت يلا وهنزل استناكم في العربي يلا بعد اذنك ياعمي
خالد… اتفضل يابني
اسيه جرت دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها الباب وترمت علي السرير وقعدت تعيط ياربي ساعدني وخليك جنبي يارب عشان والله تعبت
اسر وصل البيت وفتح الباب ودخل هو وامه ورحمه واسر سابهم وجه يمشي عشان يدخل الاوضه
رحمه بتوتر.. اس اسر
اسر… ان جبتي سيرتها هتزعلي تمام خليني ساكت
رحمه بخيبه امل… حاضر
اماني… اهد بس ياحبيبي
اسر… انا هادي وكويس كمان يلا تصبحوا علي خير
رحمه واماني… وانت من اهل الخير اسر مشي شوي ووقف
اسر… اه صح نسيت انا مسافر بعد تلت ايام وناوي استقر هناك واقعد يجي تلت او اربع سنين وبعدين ابقا ارجع
اماني بحزن… طي واحنا ياحبيبي
اسر… انا هبقا معاكم دايما علي اتصال يامي متخافيش
اماني شافت الحزن في عين اسر اللي عمال يداري في وتنهدت.. ماشي ياحبيبي اللي يريحك اعملوا
اسر… تمام ياست الكل يلا انا داخل انام
اماني.. ماشي ياحبيبي روح نام ورتاح
اسر دخل اوضته وقفل الباب
رحمه… ماما ليه متكلمتيش معا ووقفتي
اماني بحزن وهي بتقعد… عارفه يارحمه نظره الحزن اللي شوفتها في عين اخوكي مشوفتهاش غير في عينه من وقت ما باباكي مات اسر لو قعد هنا واسيه قريبه منه مش هيكون مرتاح اسر بيحبها اووي وهي كمان بتحبه بس مش عارفه اي حصل وليه عملت كدا بس اللي عارفه دلوقتي ان اسر لازم يسافر عشان السفر احسن ليه اه هيوجع قلبي عليه بس ابقا موجوعه احسن مشوفه بيدمر قدامي كل يوم
رحمه بحزن وعياط… ماشي ياماما اللي تشوفيه صح انا هروح انام شوي
اماني… ماشي ياحبيبتي روحي
بعد يومين
خديجه.. اتفضل يابابا الشاي اهو ويلا افطر
خالد قعد علي السفره عشان يفطر
خالد.. ماشي ياحبيبتي بقولك روحي شوفي اختك دي وخليها تطلع من الاوضه اللي قاعدها فيها اديها يجي يومين ومش بتروح الجامعه حتي
خديجه…. دي حالتها تحزن اووي يابابا
خالد… طي متشوفي مالها وشوفيها عملت كدا ليه
خديجه… سالتها والله يابابا ومش راضي تتكلم
خالد… تمام ياحبيبتي انا هدخل اشوفها ربنا يهديها يارب وقام دخل ل اسيه الاوضه
اسيه قاعدها علي المصلي عماله تعيط وماسكه مصحف وبتبص لاقي الباب بيخبط
اسيه… مين
خالد.. انا يابنتي
اسيه وهي بتقوم من علي المصلي.. اتفضل يابابا
خالد دخل لاقها قاعدها علي السرير وماسكه المصحف وبتمسح وشها من العياط راح قعد جنبها
خالد بحزن… مش ناوي تعرفيني في اي واي حصل خلاكي عملتي كدا
اسيه اتفتحت في العياط وحضنت ابوها
خالد وهو بيطبطب عليها… اهدي طي وعرفيني في اي مهو مينفعش اللي بتعمليه ده
اسيه… تعبت يابابا تعبت ومافيش حاجه
خالد… بقا كدا طي بطلي عياط وانا جنبك وقت متعوزي تحكي بس حتي قومي روحي جامعتك مينفعش تحبسي نفسك كدا في الاوضه
اسيه… حاضر هقوم البس وروح الجامعه دلوقتي
خالد… ماشي ياحبيبتي قومي وانا اقوم اروح الشغل وبالمره اوصلك وانا رايح بالعربيه
اسيه.. ماشي يابابا وانا هقوم البس اهو
عند اسر
رحمه .. اسر متيجي توصلني الجامعه مدام طالع
اسر سمع كدا وقف ساكت……
رحمه بتفكير… متخافيش هي مش بتروح الجامعه من وقت محصل اللي حصل
اسر… ها اصلا مش خايف من حاجه ماشي يلا هاتي شنطتك ويلا عشان اوصلك
رحمه بحزن علي اخوي… ماشي يلا ياحبيبي
خالد… ها يلا ادينا وصلنا انزلي
اسيه.. ماشي ياحبيبي يلا خلي بالك من نفسك
خالد… حاضر وانتي كمان يوه مين اللي واقف عمال يزمر وره ده العربيه
اسيه… معرفش فكك منه يلا انا هنزل وانت امشي
خالد.. ماشي ياحبيبتي روحي
رحمه… اسر دي عربيه عمو خالد بس هو بيعمل اي هنا.
اسر قلبه بدا يدق جامد اوي
رحمه… طي روح انت وانا هنزل هنا يلا سلام
اسر سرحان ومش سامعها رحمه نزلت من العربيه واسر بيبص من شباك العربي لاقي اسيه نازله من العربيه وبتبص لاقي اسر وعينهم جت في عين بعض ووقفه ساكتين
وعربي جي من بعيد وسريعه وعماله تزمر ل اسيه وهي مش سامع
اسر…. اسيهههههههههه