أخر الاخبار

رواية وجع الماضي الفصل الثاني 2 بقلم علياءعيسي

رواية وجع الماضي الفصل الثاني 2 بقلم علياءعيسي

وجع الماضي
بيان زين ويزن محمد الجارحي يعني دول اخواتي الي امي خدتهم باعني امي ماتت نزلت دموعها فا مهما كان هي امها لكن هي مسحت دموعها ثم نامت
تاني يوم
استيقظ الجميع من النوم ثم ذهب إلي المكر اجتمع الكل معاده العقرب
غيث هو ناقص حد يا سيت اللو
اللو العقرب وهو ها يبقي قائد الفريق ولسه ها يكمل دخل العقرب بيئته الغامضه التي لا يبان غير عينيها
دخلت بيان وأدت التحيه ثم أعدت وهي متجاهلا الجميع
اللو المهمه دي صعبه جدا هي من المافيا هم بي خطفه الاطفال و الي بنات بي بيعهم
و المهمه دي صعبه جدا وكل الي خدها ما اقدرش يكمل بسبب الخطر الي علي الأهل
فا دلوقتي لازم كلكم بي اهلكم الي بيت العقرب لان البيت دا في حراسة مستحيل حد يخترقها
غيث بس احنا ملناش حد يا فندم نخاف عليها فا مش لازم نروح
اللو لا يا غيث لازم اولا أنتم ها تجتمعوا كتير عشان كدا كمان لازم تروح
غيث تمام يا فندم
اللو وانت يا تميم
تميم انا موافق بس لو العقرب موافق
العقرب تمام تشرفوا
اللو اسف يا عقرب مكنش في أيدي حاجه
العقرب ولا يهمك يا فندم دا عنوان القصر ممكن تجو بكرا لو عايزين ثم أدت التحيه وذهبت
وذهب الجميع
غيث ها تروحوا
زين مش عارف
يزن اه ها نروح وانت ها تجي معنا
غيث وانا مال ام دا ابوكم أنتم
زين يلا يا حبيبي واسمع كلام الي اكبر منك
غيث مكنتش سنه قرفنا بيها
يزن يلا بقا
وفعلا ذهبوا الي قصر الجارحي
الحارس اقول لمحمد بيه قولوا
زين زين محمد الجارحي
الحارس اتفضل اتفضل يا بشا
دخل القصر وكان الجميع جالس في الحديقه محمد أو ما شفهم جري عليهم حضنهم
محمد وحشتوني اوي
يزن وانت كمان
محمد اتفضلوا
جلسوا
زين تكلم وحي ليه هم جم عشان الوصيه وأمهم
محمد الله يرحمها
غيث يا رب
يزن اه.دا غيث ابن خالتي وماما الي ربته
محمد عرفهم علي العيله
يزن انا لحد علمي انا كان عندي اخت صغيره
تجمعت الدموع في عيون محمد وحكي لهم كل حاجه
زين طب أنتم لي مدور توش عليها
تيم انت طيب اوي بيان لو عايزه حد يعرف مكانها كان زمان دلوقتي كل حد عارف لاكن لو مش عايزه حد يعرف مكانها مستحيل حد يعرف و حتي لو لقيتها مستحيل تسامح
زين شكل طبعها صعب
تميم ضحك بي سخريه
تميم اه المهمه الجديد وحكي لهم كل حاجه
احمد بس يا بني كدا ها انتقل عليه
تيم لا يا بابا هو وافق وها نروح الصبح
غيث عمال يزق يزن عشان يقوموا يمشوا
يزن نستأذن احنا بقي
محمد تستأذن فين انت ها يقعدوا معها واحنا كدا كدا بكرا ها نروح مع بعض
زين بس
محمد ما بسش
تسريع الاحداث
جلسوا الجميع مع بعض وكل حاجه وكانوا سماح وبنتها بي خطط لي حاجه
نام الجميع
تاني يوم
صحيت كنان أدت فرضها ثم ارتدت بنطلون اسود و تيشيرت اسود وعليهم بالطو اسود وحجاب و كوتشي اسود ثم نزلت
بيان بص يا صفيه انا عندي مشوار مهم جدا في الشركه تمام في ضيوف جيا لما يجو است ضيوفهم
صفيه تمام يا فندم
ذهبت بيان الي شركتها
أما في قصر الجارحي صحا الجميع واتجهوا الي قصر العقرب
فعلا كانت في حراسه مشدده جدا والجميع انبهر من جمال القصر
الحارس اسمك ايه
محمد محمد الجارحي
الحارس تمام اتفضل دخلوا الي القصر و قابلتهم الخادمه
صفيه العقرب بي يعتذر من حضرتكم لكن جالو مشوار مهمه جدا
اتفضلوا اعدوا
جلس الجميع و قدمت لهم الخادمه عصيره وحجاب كثير وكانو قاعدين بيتكلم لحد ما قطع الكلام صوت أحد دخل شابين و بنتين وهم بينادو
عدي بياااان
الين اهدا يا بابا صوتك
انس عندها حق
طيف ما تهدوا بق مش وقت خناق
صفيه اهلا مدام بيان مش هنا
محمد بصوت واطي بيان
قطع كل دا دخول بيان
بيان في ايه انت وهي وهو
عدي ولا اي حاجه كنا جاين
بيان اسكت مش دلوقتي ثم نظرت العيله في الي مصدوم والي مبهور من جمالها
بيان ببرود اهلا نورت قصر العقرب معاكم بيان العقرب
نظر الجميع لها العقرب الي كل ناس بتخاف منه بنت لا وهو الي عمل كل دا
تميم اول ما شفها جري عليها عشان يحضنها لكن بيان بعدت وقالت
بيان .....
يتبع

الثالث من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close