اخر الروايات

رواية قمر الجبل الفصل العاشر 10 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الفصل العاشر 10 بقلم شروق خالد


قمر الجبل 10
تخرج قمر من العماره وتشاور التكسي
السواق ينظر اليها
قمر.. تركب وتنظر اليه بخوف في المرايه ماله ده بيبصلي كده ليه وتنظر الي لبسها اه
وتمسك التلفون وتقول بخوف
الو..خطرت الؤاء
كله تمام يا فندم معاك الضابط وفاء الحسيني
قبضنا علي العصابه وانا في الطريق بس ساعه كده وجاي
تمام يا فندم سلام
السواق . بخوف تمام يا فندم تحب اوصلك فين
قمر.. تعطي لهو العنوان وترجع يظهر للخلف وتمثل الثبات
قمر... بس هنا وتنزل من التكس
وتضع يدها في جيب البنطلون
السواق. بسرعه لا يا فندم انا تحت امرك نحنا في خدمة الوطن ويعطيها النمره انتي بس رني عليه وانا اكون عندك في ثواني
سلام سلام ويضرب لها التحيه
ويمشي
قمر.. تضع يدها علي قلبها اه هههه قال ظابط ده انا ما حصلتش فراش وتضحك وتجري علي البيت
..........شروق خالد...........
جبل...يضحك هتكوني جامده اوي ههههه
ويدخل البيت ايه في ليه مفتوح كده ويدخل بسرعه ويصرخ قمر انتي يا زفته
غالب...يسمع صوت جبل يتوتر اوف مش وقت رجوعه ده رجع بدري ليه كده ونزل تحت السرير
جبل..يفتح الباب بسرعه قمر ويدور في الاوضه ويدق علي باب الحمام قمر افتح ويضرب الباب برجله
يتفتح الباب قمر
جبل..ماشي ويخرج بسرعه رحت فين
يدخل المطبخ يلاقي الكلب فيه
يعني انت هنا وهيا هربت تمام انتي اللي جبته لنفسك يا قمر ويخرج بسرعه علي بيت ابو قمر
غالب...يسمع صوت الباب يخرج يعني ايه هي هربت منه يعني مش بتحبه ويضحك ده كده احلوت اوي ويخرج بسرعه انا لازم ادور عليها قبل اسد
............شروق خالد.........
قمر..تدخل بسرعه البيت
بلال..يرا قمر تدخل البيت يجري عليها
قمر استني
قمر..تدق الباب علي امها
ماما افتحي
الام.تفتح الباب قمر بتي وتضم قمر وتبكي
قمر...بخوف بابا فين ايه اللي حصل
بلال..يدخل خلفها بدون ما ياخد باله
من سناء يمسك يدها ويلفها اليه
انتي كونتي فين من امبارح وانا بدور عليكي ورحت ليكى المشفي
خوف عليكي اوي يا قمر لا يكون جره ليكي حاجه وحشه
ويحاول ان يخصن قمر
جبل يمسك يده بسرعه وبغضب يضع يده خلف ظهره انت اتجنن صح اذاي تمد يدك علي حاجه مش تبعك
قمر..جبل تصرخ وتضع يدها علي بقها من الخوف
بلاك..يصرخ من وجع يده ويحاول سيب ايدي انت مين
وايه اللي حابك هنا
جبل..انا جوز الهانم دي
قمر..يمسك يد جبل سيبه انت هتكسر ايده سيبه
جبل..يرمي بلاك علي الارض ويمسك قمر وبشدها الي الاوضه يفتح الباب ويرميها بعيد
ممكن افهم مين ده وانتي ايه مش بتسمع كلمتي ليه
قمر..تبكي
جبل.. يشدها من شعرها ممكن افهم من ده كمان
فمر.. تبكي وتضعي يدها علي يده شيب شعرها انت كده بتوجعني وتبكي
جبل.. لا لمه اعرف اذاي كلمتي ما تتسمعش وتخرج من البيت من غير ازن ويشد علي شعرها ولا وكمان قاعد مع واحد غريب يا محترمه
وبيحاول يحضنك كمان
قمر.. تبكي انا محترمه غصب عنك
جبل.. يضربها بلقلم اخرسي حسابك في البيت استني عليا بس
بلاك.. يصرح يعني ايه جوزها يا خالتي
سناء.. بخوف من جبل ذي الناس ممكن تمشي مش عايزة مشكله الله لا يسك
جبل.. سامعه
قمر.. تبكي
جيل.. مين ده وبيتكلم ليه كده عايز افهم
قمر.. انا مش مطره ابرر ليك اي حاجه افهم اللي تفهم
سناء.. تخرج بلال
وتجري علي الباب افتح يا ابني
جبل. ينزل لمستوى قمر وبشدها من شعرها
قمر.. بصوت واطي سبني
جبل. امشي معايا وانتي ساكته فاهم
وامسحي وشك ده
قمر. تمسح وشها بيدها وتخرج
جبل.. يضع يده علي وسطها
ويخرج من الاوضه
...............شروق خالد.........
سما.. يعني ايه
جاسر. يمثل البكاء بابا رفض قالي انت لسه صغير وبتاخد مصروفك مني
سما.. ايه ما انتي معاك شركه خاصه بيك
جاسر.. اه بس كل حاجه بابا بيتحكم فيها ومعاه توكيل عام يعني ممكن يكتب الشركه ليه ولو اتجوزك
سما.. بخوف خلاص نتجوز عرفي
جاسر.. مقدرش كل حاجه بابا عارفه عني كل التحريات بعمل ايه ويشاور علي رجل بعيد شايفه ده
سما. بخوف اه
جاسر. بثمتيل تبع بابا بيرقبني
سما.. يعني
جاسر.. اه وينزل راسه علي التربيزه ويبكي


الحادي عشر من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close