القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا الفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد

رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا الفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد


كان يقف وهو يشعر بأن الحياه قد توقفت من حوله هل بالفعل سهر قد خا*نته هل اسر الجارحي زوجته فضلت اخر عليه وحملت في احشائها طفلا منه ي الله ما هذا الانتقا*م .
اسر وهو يحدث ذاته بكسر*ه وتو*عد جحي*مي له ولها .
/لو قتل*تها مش هعرف مين الكل*ب الي خا*نتني معاه هسيبها لما أوصله وساعتها هتقتل*هم هما الاتنين .
سهر بتع*ب شديد/هو ايه الي حصل فيه ايه.
اسر بابتسامه خبي*ثه /ابدا ي روحي ده دوختي بس من قله الاكل كده ي سوسو مش انا قولتلك أن جسمك جميل ومش محتاج رجيم عايزه تتع*بي هو انا اقدر علي بعدك ي روحي .
سهر بخب*ث ومك*ر وهي تحتضنه /حبيبي ربنا مايحرمني منك ابدا بحبك ي اسر .
اسر بتو*عد جحي*مي لها /وانا كمان ي روحي .
******************.
في الصعيد ...
من دوار الحاج وهدان ....
وهدان بسعاده وترحيب/اهلا اهلا ب قرايب الغالي نورتوا .
مالك بابتسامه/بنورك ي حاج وهدان معلش هنت*عبك معانا .
وهدان بز*عل / واه عاد ايه الحديد الماسخ ده ي ابن الغالي ده لو اللارض مشلتكوش اشيلكم فوق راسي .
تقي بابتسامه/شكرا ي عمي .
وهدان بجديه /ي صباح هاتي الوكل .
تقي بابتسامه/طب احنا هنروح تساعد الحاجه صباح باللاذن يلا ي نيره .
وهدان بجديه/مالك ي ولدي ابوك حكالي علي كل حاجه الصراحه قلبي وج*عني جوي كيف اخ يعمل كده في اخواته والشهاده لله ي ولدي ابوك كان هيتج*نن عليك انت وأخواتك .
مالك بحز*ن شديد/الفلوس تعمل اكتر من كده ي حاج وهدان يلا ربنا يهديه .
وهدان بجديه/يارب ي ولدي .
مالك بابتسامه/حاج وهدان احنا عايزين نشتغل احنا مش هنقعد هنا من غير لما نشتغل ويكون معانا فلوس نصرف علي مراتتنا .
ادم بابتسامه /ايوه ي حاج وهدان أن شاء الله نيره هتكون مرائتي.
وهدان بحد*ه /ايه عاد الي بتقوله ده عايزين تتدفعوا تمن قعدتكوه هنه ده كلام .
مالك بابتسامه ساحره/اسمعني بس ي حاج وهدان من غير حساسيه احنا رجاله وبنفهم كويس في الاصول فارجوك تشوفلنا شغل لو سمحت.
وهدان بجديه/ي ولدي اهنه مفيش شغل غير في الغيط .
ادم بجدية/وماله ي حاج وهدان احنا موافقين مفيش مشكله.
وهدان بمرح/واه عاد عايز الزعيم يمس*ك الفا*س ويشتغل في الغيط .
مالك بابتسامه ساحره/الزعيم خلاص ما*ت وانتهاء من يوم ماعرفت تقي انا دلوقتي مالك الجارحي وبس .
وهدان بابتسامه حنونه /ربنا يكرمكم ي ولدي .
في المطبخ ....
صباح بابتسامه /واه عاد ي تقي دي حكايه ولا في الخيال .
تقي بابتسامه وسعاده /عندك حق ي حاجه صباح كل مابفتكر اول مره شوفته والي وصلنا ليه دلوقتي استغرب اوي بس مفيش حاجه بعيده عن ربنا .
نيره بابتسامه/الحب الطاهر اجمل حاجه في الدنيا انتي غيرتي مالك وخرجتيه من الضلمه .
تقي بابتسامه/طب مانتي كمان خرجتي ادم ي ست نيره .
صباح بابتسامه حنونه /ربنا يسعدكم ي حبايبي ويحميكم من كل شر .
تقي ونيره بابتسامه /امين يارب ..
******************.
في غرفه تقي ومالك ....
كانت تجلس تقي بجانبه بسعاده وانبهار .
/انت بتتكلم جد ي مالك اوعدني أن مفيش صلاه واحده تفوتنا لازم نكسب رضاء ربنا علينا ي حبيبي .
مالك وهو يقبل يدها بحنان/أن شاء الله ي روحي اطمني انا خلاص بقيت واحد تاني وكله بفضلك.
تقي بابتسامه وهي تحتضنه بسعاده/كله بفضل ربنا ي حبيبي لانك تستاهل كل خير ي حبيبي بحبك ي مالك بحبك اوي .
مالك وهو يقبلها بعشق/وانا كمان ي روحي بحبك اوي .
في غرفه نيره ...
كانت تغفا ريم في احضان نيره لتشعر ريم بتلك الطرقات لتفتح بهمس لتنصد*م ممن يقف وهو يده باقه كبيره من الزهور .
نيره بابتسامه/ايه ده .
ادم بابتسامه وعشق /ده ورد لا حلا ورده في حياتي كلها حضري نفسك ي عروسه علشان كتب كتابنا هيكون بكره مع صبا بنت الشيخ وهدان مبروك ي عروسه بحبك علي فكره .
ليتركها بضحك علي هيايئتها الصاد*مه مما سمعت .
****************.
في شقه سهر واحمد ....
كانت تسير سهر الداخل ليحتضنها احمد بخب*ث ومك*ر.
/وحشتيني ي روحي .
سهر بدلع ودلال/وانت اكتر ي روح قلبي .
ليقتحم ذالك الاس/د الغا*ضب وهو يشهر مسد*سه امامهم بغض*ب جحيم*ي.
//اه ي واط*يه ي زبا*له بقا بتخو*نيني انا ي واطي*ه بعد كل الي عملته علشانك بعد ملمي*تك من الشوار*ع .
سهر بكر*ه وصرا*خ /ايوه بخو*نك ي اسر بخو*نك انت شيطا*ن مينفعش تتحب اصلا ده انت حتي أخواتك كنت عايز تخلص منهم اشترتني بفلوسك وفوق ده كله كمان عقي/م انا بكر/هك ي اسر بكر*هك .
احمد بخو*ف ور*عب /انا ماليش دعوه بحاجه ي باشا.
اسر بغض*ب جحي*مي وهو يطلق رصا*صته لتتخ*ترق جسدهم ليسقط*ون أرضا والد*ماء تغر*ق المكان .
*****************.
في الأراضي الزراعيه الخاصه ب الحاج وهدان .
كانت تجلس تقي وهي تنظر للحبيبها الذي يعمل في الأرض كأنه مزارع منذ سنوات هل هو الزعيم الذي كان يجلس ينادي والجميع يلبي دون نقاش اصبح رجلا يعمل لكي ينفق علي زوجته وأخته من فلوس حلال وكذلك ادم ليجلس مالك بجانبها .
تقي بعشق وحنان وهي تمسح جبهته /حبيبي كفايه كده انت تعب*ت .
مالك وهو يرتشف المياه /لا ي روحي لازم نخلص علشان نلحق صلاه الجمعه جماعه .
تقي بابتسامه وسعاده/ربنا يوفقك ي حبيبي يارب ويخليك لينا .
صبا بحزن شديد/اتفضلوا الوكل .
تقي باستغراب /مالك ي صبا ده شكل واحده فرح النهارده .
صبا بدمو*ع وقهر*ه /والنبي ي تقي متفكريني انا مش عايزه اتجوزه واصل ده ابوي الي فار*ض عليا كده .
مالك باستغراب /مش ممكن الحاج وهدان يعمل كده .
صبا بدمو*ع وقهر*ه/لا والله ي استاذ مالك هي دي الحقيقه لان عائله عمار بيساعده ابوي دايما في العموديه وانا بحبك سليم ابن عم جابر وهو جه أتقدم وابويا رفضه وعمار ده مش عاوزاه واصل وهو معندوش د*م واصل .
تقي وهي تحتضنها بحز*ن شديد/طب اهدي ي حبببيتي أن شاء الله هنلاقي حل .
مالك بخب*ث ومك*ر الزعيم /وانا عندي الحل.
*****************.
في فيلا الجارحي ....
كان يجلس اسر وهو يبتسم بسخرية حقا فمهما يفكر العبد فالله سبحانه وتعالى هو ده دائما صاحب القرار ليقترب منه عارف بخب*ث ومك*ر.
/مالك ي اسر وفين سهر
اسر بضي*ق شديد/مفيش سهر غار*ت في ست*ين داه*يه دفعت تمن الي عملته .
عارف باستغراب /قصدك ايه مش فاهم .
اسر بحد*ه /مفيش كنت عايزني في ايه .
عارف بخب*ث ومك*ر/صفقه هاتجبلنا ملايين .
اسر باستغراب /ومن امتا عارف بيه بيشتغل في الصفقات المشبو*هة .
عارف بنظره خبي*ثه/أصلها بصراحه متتفوتش شحنه مخدر*ات كبيره اوي داخله البلد انت وانت واللورد وجيسي بس انا وانت هناخد النصيب الأكبر هنتقابل بليل هنا ونتفق علي كل حاجه تمام .
اسر باستغراب شديد /تمام ي عارف بيه .
*****************.
في شقه سماح ...
كانت تجلس سماح أرضا وهي تقرا القران الكريم لتفتح الباب لتنصد*م بخو*ف مماتراه.
الظابط بجد*يه/حضرتك سماح والده احمد .
سماح بخو*ف شديد/ايوه انا حضرتك خير في ايه .
الظابط بجد*يه/تعالي معانا المستشفي وانتي تعرفي كل حاجه.
*******************.
في الصعيد .....
ليلا في ذلك الكوخ .
كان يجلس عمار وهو مق*يد بشد*ه من قبل مالك وآدم.
مالك بحد*ه /انا عايز اعرف ازي واحد يتجوز واحده غصب*ن عنها ومش عيزاه ايه معند*كش كرامه .
ادم بغي*ظ شديد/ده لا كرامه ولا د*م ده جته منحسه اسمع يلا انت تبعد عن صبا وعن الحاج وهدان فاهم ولا لا وانت عامل زي فنطاس المياه كده .
مالك بجد*ية/حتي لو ليك اي مشاعر نحيتها المفروض تحترم قرارها وتبعد .
ادم وهو يطرق علي بطنه المنتفخه بشده /مشاعر ايه ي مالك ده مشاعره في كرشه ده واكل العجل الي دبح*ه الحاج وهدان لو حده يلا بينا نروح ل سليم ونتكلم مع الحاج وهدان يلا .
مالك بجد*يه /يلا .
******************.
في فيلا الجارحي ...
كان يجلس أسر واللورد وجيسي في انتظار عارف ليسير عارف وعلي وجهه ابتسامه خبي*ثه.
/منورين ي جماعه والله .
اللورد باستغراب /ممكن نعرف ايه تفاصيل الصفقه دي ي عارف بيه .
عارف بنظره خبي*ثه/جرا ايه ي للورد مانا فهمت اسر علي كل حاجه صفقت مخدر*ات بملايين .
جيسيي بغرور وثقه/دي جاتلنا في وقتها بعد مو*ت الزعيم لازم نشوف احنا شغلنا ونفضل في الساحه .
اسر بضي*ق/وايه بقيه التفاصيل ي بابا .
عارف بخب*ث ومك*ر/جرا ايه ي اسر هي بالنسبه الكم اول مره ولا ايه مانتوا واخدين علي تجاره المخدر*ات .
اللورد بجد*يه /جرا ي اسر التفاصيل العاديه أننا هندخلها البلد بسهوله وبعدين نوزعها وانت عارف أن احنا بتدخل البلد بسهوله من غير منت*فتش .
الظابط بجد*يه /بس المره دي هتيجي عندما ونفت*شك براحتنا ي لورد شكرا جدا ي عارف بيه علي تعاونك معانا انت خلتنا نقب*ض علي اكبر عصا*به مخدر*ات في البلد .
اللورد بغض*ب/ايه ده بتسلمنا ي عارف .
اسر بصد*مه كبيره /بتسلم ابنك البوليس ي بابا .
عارف بح*ده /انت كنت عايز تق*تل ولادي الي هما اخواتك من دم*ك فاكر اني هبقا عليك انت تستاهل المو*ت الف مره ي اسر هي دي نهايتك .
الظابط بح*ده/حضرتك كمان متهم بق*تل زوجتك سهر محمود واحمد الدباح اقب*ضوا عليهم .
عارف بتنهيده راحه/كده انتهاء الكابوس وتقدر ي مالك ي ابني انت وكل الي حواليك تعيشوا في أمان.
******************.
علي طرف أحدا الأراضي الزراعية...
كان يجلس سليم وهو يب*كي بشده علي معشوقته ليقترب منه مالك بابتسامه ساحره.
/زعلا*ن عليها مش كده بتحبها اوي .
سليم باستغراب شديد /مين حضرتك .
مالك بابتسامه ساحره/انا هساعدك تتجوز صبا والليله ....يتتتتتبع .


العاشر من هنا

تعليقات